PDA

View Full Version : Epi Les Paul 100, Squier Strat Tom Delonge of Ibanez SA 120?



Reb
28 augustus 2006, 22:10
Nu ik al een aantal maanden aan het spelen ben groeit het verlangen een 2e gitaar te kopen. Nu doe ik het nog met de Squier Strat die in de SP10 beginners pack zit, maar dat begint me te vervelen. Ik zou graag een gitaar met humbuckers willen. Niet alleen om de ruis nog verder te onderdrukken maar ook voor een dikker geluid. Ik wil niet gelijk een heel dure gitaar gaan kopen. Dat doe ik wel als ik echt goed kan spelen ;) Mijn oog is op de volgende modellen gevallen:

-Epiphone Les Paul 100 HS
-Squier Strat Tom Delonge
-Ibanez SA 120

Bij die Strat Tom Delonge heb ik m'n twijfels. Het is weer een Squier en eigenlijk nog simpeler dan de gitaar die ik nu heb. Groot voordeel van die gitaar vind ik echter dat er een "Seymour Duncan Detonator" humbucker op zit.

De Ibanez gitaar vind ik er erg mooi uitzien. Hij heeft 2 humbuckers en van verschillende mensen heb ik gehoord dat Ibanez gitaren heerlijk spelen. Wat ik alleen niet helemaal snap zijn de verschillen met b.v. de "Ibanez GRG 170 DX BKN". Ok, ik zie ook wel dat de GRG nog een single coil in het midden heeft, maar is dat alles? :satisfie:

Vandaag "vond" ik ook een Epiphone Les Paul 100. Les Paul gitaren vind ik erg mooi, maar eigenlijk net iets te duur. Deze Les Paul 100 is gunstig geprijsd (263 euro). Weet iemand misschien hoe de kwaliteit is van deze gitaar (t.o.v. bijvoorbeeld de Ibanez).

Ik ben absoluut niet van plan metal te gaan spelen. Ik speel voornamelijk rock/punkrock/pop. Mijn budget voor een 2e "simpele" gitaar is hooguit 300 euro. Meer wil ik er echt niet aan uitgeven.

Sonny
28 augustus 2006, 22:19
Hey,

Ik kan je niet erg veel advies geven over de gitaren waarover je wat wilt weten. Wel kan ik je zeggen dat ik de epiphone les paul 100 voor minder dan 2oo euro heb gezien op het internet. Gewoon effies googlen vind je em zo.

Heb ook van horen zeggen en ook veel reviews gelezen dat een les paul van Richwood ook wel goede beginnersgitaren zijn. Ongeveer rond de 220 euro zijn deze les paultjes.

En misschien is Vintage les paul wel iets leuks voor je.

Grtzz Sonny

Squier4ever
28 augustus 2006, 23:56
Er zit geen echte seymour duncan in maar een duncan designed humbucker. deze is gebaseerd op de SD Invader volgens mij...

Brammibal
29 augustus 2006, 00:05
Die epiphone les paul junior uit duitsland, die nog 17 keer voor 99 euro weggaat ..
http://musik-schmidt.de/osc-schmidt/catalog/product_info.php?products_id=13538&osCsid=bd1df8dd759b2c22aea5ebdf89798184

...rock...
29 augustus 2006, 11:51
Heb al op de Epi en Squier gespeeld (en ondanks een kleine tom delonge fan te zijn) is de epi echt beter, veel ruimer in gebruik bij de squier word je mss wat gelimiteerd? over de Iba weet ik niets

Reb
29 augustus 2006, 12:12
Ik heb net wat filmpjes bekeken van de Epiphone Les Paul Standard. Ik ben erg onder de indruk. Alleen vraag ik me af of er qua geluid veel verschil inzit met de Les Paul 100. De standard (van 440 euro) vind ik net te duur eigenlijk...

@Sonny: Bedankt voor je reactie. Ik heb grote twijfels over dit merk (Richwood). Ik denk dat ik liever een Epiphone heb. :)

Luke-wannabe
29 augustus 2006, 14:00
Ik denk dat je beter een Richwood kunt kopen dan een Epiphone Les Paul 100

Reb
29 augustus 2006, 16:29
Waarom als ik vragen mag? Wat is er minder aan de Les Paul 100 van Epiphone?

Ik heb het niet zo op Richwood en Vintage omdat het naar mijn idee C merken zijn. Ik bedoel, Epiphone is van Gibson, een goed en bekend merk. Is een Richwood/Vintage niet net zoiets als namaak Nike schoenen uit Turkije? Of trek ik dan een erg kromme vergelijking? ;)

Luke-wannabe
29 augustus 2006, 17:15
Misschien, maar je moet gewoon de goeie er uit pikken.
De Epi Les Paul 100 is het gewoon net niet. Geschroefde hals, dunnere body, slechtere pu's enzo :stop: Gewoon een Standard of een richwood ofzo gaan checken.
Plus: een goede afstelbeurt doet wonderen!

Reb
29 augustus 2006, 19:27
dunnere body, slechtere pu's enzo :stop:

Dit wist ik niet. Bedankt voor de informatie. :rockon:

/me streept de Les Paul 100 van z'n lijstje

Ik zit nu net op de Epiphone site zelf te kijken en inderdaad Luke-wannabe, geschroefde hals :(

Heeft er iemand ervaring met de Ibanez SA120 gitaar (of GRG170/270)? Hier ben ik namelijk ook wel erg benieuwd naar. Ik zag ze helaas laatst niet hangen bij de Feedback, dus ik heb nog geen kans gezien om ze te testen :(

Malle Eppie
29 augustus 2006, 19:43
Ik heb zelf en poos gespeeld op de Tom DeLonge Squier. Met een Duncan Designed humbucker. Speelde prima! Lekker raggitaartje! Heb er de hele tijd met andere stemmingen mee gespeeld en noooit problemen gehad. Vond dat mintgroen ook een erg gave kleur....

Reb
2 september 2006, 14:28
Zo, na wat dagen te hebben rondgespeurd ben ik er zo goed als uit. Het wordt waarschijnlijk de Ibanez ARC100. (Klik hier voor meer info (http://www.ibanez.co.jp/eg_page.php?AREA_ID=3&PAGE_ID=494&COLOR=CL01&MODEL_NO=ARC100) ;) )

Voordelen die ik zie in deze gitaar:
-Mahogany Body
-Set in neck
-2 humbuckers
-Prijs
-Bekend merk
-Design spreekt me wel aan

Iemand nog een laatste op of aanmerking voordat ik hem bestel? (misschien iets wat ik niet heb gezien, of misschien iemand die ervaring heeft met deze gitaar. Ik zou het erg waarderen :) ). Voor 299 euro denk/hoop ik dat ik een aardige bang for the buck krijg :)

Luke-wannabe
2 september 2006, 14:34
Ik zou hem sowieso niet bestellen... Maar gewoon naar een winkel gaan en de beste nemen.

Reb
2 september 2006, 14:38
Ik zou hem sowieso niet bestellen... Maar gewoon naar een winkel gaan en de beste nemen.

Hoe bedoel je de beste nemen? :) Al die modellen gaan proberen en daar de beste uit pikken? Mag dat dan wel? Ik heb namelijk nog nooit een gitaar in de winkel gekocht, dus ik heb geen idee hoe dat gaat. Bovendien heeft Feedback hem niet bij z'n assortiment, dus moet hij wel besteld worden :(

Sonny
2 september 2006, 15:29
Mooi gitaartje hoor Reb.

Ik heb het ook al vaker gehoord dat je gewoon een gitaar in de winkel moet kopen. Kijk ik weet niet hoelang jij al gitaar speelt en of jij al echt verschil kan horen tussen twee dezelfde gitaren.

Ik kan dat dus nog niet, daarom ga ik binnenkort ook gewoon een gitaar uit Engeland bestellen.

Ik zou em gewoon bestellen en als hij niet bevalt om de 1 of andere reden gewoon terug brengen.

Je kan ook natuurlijk bij andere gitaarwinkels effies rondneuzen of gewoon effies opbellen of ze em hebben staan. Kan je em gelijk uitproberen.

Kijk anders effies op deze 2 sites, kan je gelijk zien wat andere van deze gitaar vinden.

http://reviews.harmony-central.com/reviews/Guitar

http://www.ultimate-guitar.com/reviews/

Luke-wannabe
2 september 2006, 16:16
@ Reb: Ja tuurlijk mag dat. Je moet alleen effe een winkel vinden die m wel heeft.
@ Sonny: Je kunt toch gewoon een gitaar nemen die je bevalt :chicken:

RS-Rik
2 september 2006, 16:24
Richwood is echt helemaal niet slecht voor de prijs, Bij Squier moet je de allergoedkoopste modellen vermijden (beneden de 200 ballen)

Je moet het ook maar net treffen met het exemplaar, het is wel massaproductie maar onderling verschillen ze wel eens in speelbaarheid. Verschil in sound hoor in die regionen toch niet echt. Een leuk Richwoodje of een leuke 2e hands epi kun je altijd "beter" maken door er een Duncan Designed in te proppen. Heb ik ook gedaan met mn Jackson JS-1 (da's wel 100 euro verschil met de richwood) en die scheurt nu als een malle

Sonny
2 september 2006, 17:30
[QUOTE=Luke-wannabe@ Sonny: Je kunt toch gewoon een gitaar nemen die je bevalt :chicken:[/QUOTE]

Ja weet ik wel, maar ik ben linkshandig dus hierdoor ben ik echt enorm beperkt in het uitzoeken van een gitaar in een winkel.

Sonny

Luke-wannabe
2 september 2006, 19:29
Sowieso kan het.. Maar als jij m wilt bestellen: be my guest :satisfie: