PDA

View Full Version : Mijn eerste ik heb een nieuwe gitaar topic!



interessander
28 augustus 2006, 21:41
Zo, net opgehaald:

http://digitalcoffee.net/axslinger/images/guitars/fdz-g-vertigostandard.jpg

Betere foto's volgen (hij is in het echt wat groener) Eerste indruk is erg goed, er moet nog even een ander brugelementje in. Hij gaat dikkere snaren krijgen en hoppa omlaag met die stemming, misschien moet er dan wel een andere topkam op, de actie is erg laag, iemand suggesties? graphtech, earvana etc...
Oh en ik denk dat ik nog eens een andere slagplaat maak, ben niet zo gek op parelmoer eigenlijk maar misschien wen ik er ook wel aan.

Gitaro
28 augustus 2006, 21:42
Interessante vorm, gefeliciteerd. Ben benieuwd hoe die er in het echt uitziet!

hendrix2
28 augustus 2006, 21:43
had je dan niet meteen gewoon een andere gitaar kunnen kopen ;).

In ieder geval veel plezier ermee! Leuk ding.
Wat voor één is het?

interessander
28 augustus 2006, 21:47
Thanks, het is een Fernandes Vertigo standard. Een nieuw element is een vrij standaard upgrade en ik zal het eerst wel even proberen met een dikker setje maar ik hou gewoon van een wat hogere actie.

Sicky61
28 augustus 2006, 21:50
sorry,maar zelden zo'n lelijke gitaar gezien.
Anyway...veel plezier er mee

biels
28 augustus 2006, 21:50
gefeliciteerd! coole gitaar, veel plezier ermee.

FruscianteFan
28 augustus 2006, 22:05
Ik wist niet wat ik zag..

..toen ik de 2e gitarist van Dave Navarro's 'solocarrière' ermee zag. Toffe gitaar, maar ben het wel eens met hendrix2.

Strangegun
28 augustus 2006, 22:26
yo proficiat man :D welke muziek ga je er op spelen :P

interessander
28 augustus 2006, 22:28
Nou ik ga er lompe metal mee spelen, en dat is geen grapje.

Luke-wannabe
28 augustus 2006, 22:38
had je dan niet meteen gewoon een andere gitaar kunnen kopen ;).


+1 Koop dan een gitar die wél naar je zin is...

interessander
28 augustus 2006, 22:43
De gitaar is verder prima naar mijn zin, en het is ook zeker niet mijn main gitaar. En ik vind het wel meevallen, een floyd in een les paul stoppen is meer iets waarvan je denkt dat je beter een andere gitaar kan kopen.....

Anders Destium
28 augustus 2006, 22:46
Gefeliciteerd ermee, lekker out of the ordinary!

Squier4ever
28 augustus 2006, 22:47
vind het ook onzin, je kunt best een nieuwe gitaar kopen die je qua looks helemaal bevalt maar qua hardware niet. liever dat als een gitaar die je qua hardware helemaal bevalt maar qua looks niet (algemeen dan, slagplaat er buiten gelate)

blademan
28 augustus 2006, 23:51
gefeliciteerd , apart ding, niet mijn smaak maar dat hoeft ook niet, het is jouw gitaar! (het lijkt wel een soort vis!)

Kim Wilson
29 augustus 2006, 08:12
Mooi ding hoor! Gefeliciteerd!

En als tip zou ik je een benen topkam kunnen aanraden. Grafiet heeft eigenlijk alleen maar voordelen als je met tremolo speelt. En dat heeft die van jou niet. Is niet mijn eigen advies trouwens, maar van de gitaartech van Nederland Muziek, die zondag ook op de meeting was. Ik moet ook een nieuwe topkam hebben, en omdat ik zonder trem speel, adviseerde hij om een benen topkam erin te zetten.

Luke-wannabe
29 augustus 2006, 10:16
vind het ook onzin, je kunt best een nieuwe gitaar kopen die je qua looks helemaal bevalt maar qua hardware niet. liever dat als een gitaar die je qua hardware helemaal bevalt maar qua looks niet (algemeen dan, slagplaat er buiten gelate)
Ja het is ook wel zo. Maar ik heb gitaren die los van solderingkjes en potmeters nagenoeg stock zijn...

interessander
29 augustus 2006, 10:47
http://img.photobucket.com/albums/v259/interessander/gitarros-001.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v259/interessander/gitarros-010.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v259/interessander/gitarros-011.jpg

interessander
29 augustus 2006, 10:48
En met zn nieuwe collega:

http://img.photobucket.com/albums/v259/interessander/gitarros-004.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v259/interessander/gitarros-014.jpg

Harry
29 augustus 2006, 10:49
Stoer ! !

Kim Wilson
29 augustus 2006, 10:50
Wel apart! Niks voor mij, maar ik vind het wel gaaf om te zien hoor!

Dweezman
29 augustus 2006, 12:22
ik vind 'em zeer zeker wel kunnen, mooi ding!

ruben knipping
29 augustus 2006, 12:28
coole gitaar.
het uiterlijk is apart maar dat maakt het juist speciaal.

Unicron
29 augustus 2006, 14:29
Sander, ik moet zeggen (nouja, hoeft niet maar ik doe het toch): in het echt ziet er het een stuk beter uit dan op een promofoto. De lak is mooi van kleur en de vorm went langzaamaan hehehe. Ook die lichte 'playwear' op de kop voegt toe aan charme.

Echter, die Iceman.....

hendrix_appendix
29 augustus 2006, 15:27
Geinig ding! Ikzelf vind de Vertigo Elite in natural finish erg mooi, schijnt ook nog eens van zeer goede kwaliteit te zijn. Zijn ook niet zo duur, rond de 950 euro geloof ik.

interessander
29 augustus 2006, 19:58
Dank allen! En een Vertigo Elite is wel van een iets andere orde, ik heb deze tweedehands voor 150 op de kop getikt, daar had ik ook een koffer van mn iceman voor kunnen kopen..............

interessander
30 augustus 2006, 23:00
Zo, er komt een dimarzio superdistortion in de brug want met de stock pickups klinkt elke distortion als een fuzz, totaal geen definitie.
Heeft iemand nog goede tips m.b.t. het eventueel vervangen van de topkam, merken, adresjes etc.?

GunMetalBlue
31 augustus 2006, 17:41
De gitaar is verder prima naar mijn zin, en het is ook zeker niet mijn main gitaar. En ik vind het wel meevallen, een floyd in een les paul stoppen is meer iets waarvan je denkt dat je beter een andere gitaar kan kopen.....

Ik vind het net knap dat je een gitaar vastpakt die je blijkbaar er enkel mooi uit vind zien, en dan weet wat je er aan moet veranderen om 'm lekkerder te laten spelen en klinken... Dat kan ik ooit ook!

Tupelo
31 augustus 2006, 18:00
Fernandes is een merk dat mijn sympathie heeft.
Maken ontzettend goede gitaren & is erg ondergewaardeerd vind ik.
Die Vertigo is niet bepaald mijn smaak, maar toch een leuk eigen concept van ze.
Veel plezier ermee.
Het is een mooi duo! :)

interessander
31 augustus 2006, 18:33
Ik vind het net knap dat je een gitaar vastpakt die je blijkbaar er enkel mooi uit vind zien, en dan weet wat je er aan moet veranderen om 'm lekkerder te laten spelen en klinken... Dat kan ik ooit ook!

Ik heb hem zeker niet puur op uiterlijk gekocht, hij speelt echt goed. Het feit is dat ik er in een lagere stemming op wil spelen en dat de actie daar waarschijnlijk te laag voor is, waardoor ik enorme last van fretbuzz krijg. Daarom dacht ik alvast vooruit en dus aan een andere topkam, het hoeft niet eens nodig te zijn.

En tja, een standaard elementje vervangen door een dimarzio superdistortion heeft mn iceman ook veel goeds gedaan dus daar kan ik blind (doof) voor gaan.

skabouter
3 september 2006, 20:11
vet, sander!! mooi ding, precies zoals mijn ouwe! best ok dingetje he!

btw, VETTE iceman heb je hee!! die staat ook op mn verlanglijstje:)