PDA

View Full Version : Effectpedaal kopen via Marktplaats?



Dylan61
28 augustus 2006, 21:14
Er staan op marktplaats een aantal advertenties die allemaal op elkaar lijken,

dezelfde foto, 06 nummer, alleen voornaam, plaatsen in Friesland en Groningen, verkoop onder rembours.

Tik maar Fulltone in..

Wat kun je de verkoper vragen als bewijs dat hij hem heeft en belangrijk dat hij ook wordt verstuurd?

Hoe doen jullie dat?

Fuhgawz
28 augustus 2006, 21:22
Om bewijs dat iemand iets daadwerkelijk heeft vraag ik nooit. Ik ga er gewoon vanuit dat het zo is. Lijkt me ook een beetje vreemd om iemand om bewijs te vragen dat iemand iets heeft, niet? Voor het luttele bedrag dat met pedaaltjes meestal gemoeid gaat is het voor de verkoper niet het risico waard. Je hebt zijn contactgegevens toch?
Over dat verzenden: indien een pakketje bij de TPG verzonden wordt krijgt het een nummer mee, begint volgens mij met 2S of 3S of iets in die richting. Je kunt om dit nummer vragen en vervolgens op de website tracken waar het pakketje is.
Ik heb tot nu toe nog geen slechte ervaringen met de effectenhandel en denk dat je paranoia nergens voor nodig is (tenzij het gaat om onduidelijke buitenlandse advertenties uiteraard). Als je het ECHT niet vertrouwt kun je nog altijd zelf het pedaaltje op gaan pikken.
EDIT: ik kan de advertenties waar je het over hebt overigens niet vinden...

ponq
29 augustus 2006, 10:06
De ads zien er normaal uit, als je het mij vraagt. Ga gewoon wat met die gozer mailen en dan zie je vanzelf of ie normaal reageert.

Ik koop (en verkoop) regelmatig dingen via marktplaats/ebay etc, nooit echt problemen mee gehad.

Dylan61
29 augustus 2006, 10:08
Oke, was even voorzichtig, bedankt

Kim Wilson
29 augustus 2006, 10:15
(Bijna) alles wat ik via Marktplaats koop, haal ik zelf op. Gewoon uit veiligheid. Als het te ver weg is (he duurder het item, of hoe beter de aanbieding, hoe verder de grens) ga ik er al helemaal niet op in.

Helter Skelter
29 augustus 2006, 10:17
De ads zien er normaal uit, als je het mij vraagt. Ga gewoon wat met die gozer mailen en dan zie je vanzelf of ie normaal reageert.

Ik koop (en verkoop) regelmatig dingen via marktplaats/ebay etc, nooit echt problemen mee gehad.

bel 'm anders even op!

Als er geen tel.nr. bij staat vraag ik de verkoper wel altijd of hij mij wil bellen of z'n telefoonnummer te reply-en, als er telefonisch contact is geweest dan gaat het altijd wel goed

Rude Perception
29 augustus 2006, 17:51
stel voor dat je het apparaatje komt ophalen, kijk hoe hij reageert, en verzin 1 of 2 dagen later een smoes om hem toch maar te laten versturen.