PDA

View Full Version : feedback



majortomtogroundcontrol
28 augustus 2006, 20:25
ok ik ben al langer op zoek naar dit 'ding' het is een soort kastje ofzo dat een soort van feedback geluid maakt als je het boven je pick ups houdt. ik kan het niet beter uitleggen... deus gebruikt het meerdere keren ondermeer op what we talk about when we talk about love, je ziet dat mauro zoiets gebruikt en ook op bad timing
meer kan ik er niet aan toevoeg: wat is dit?

tom

Blokkie
28 augustus 2006, 20:34
Volgens mij bedoel je een e-bow. Wordt ook gebruikt door The Edge in With or Without You en door Mick Ronson in Heroes. Ik dacht dat het met een magneetje werkt, maar er is vast iemand die het beter kan uitleggen.

majortomtogroundcontrol
28 augustus 2006, 20:37
dat is het inderdaad
bedankt

e bow is een merk neem ik aan? of zijn er meerdere merken van?

biels
28 augustus 2006, 21:52
dat is het inderdaad
bedankt

e bow is een merk neem ik aan? of zijn er meerdere merken van?

e bow is niet het merk, volgens mij is het de naam van het apparaat

vulvasonic
28 augustus 2006, 22:06
http://www.elderly.com/images/new_instruments/135N/EBOW.jpg

Tegenwoordig heb je de E bow 2 (volgens mij is de 1 niet eens meer te krijgen, maar dat terzijde). De 2 heeft in ieder geval twee standjes waarmee je 1 harmonische of meerdere harmonischen kunt creëren. Leuk ding, al lijkt het een stuk makkelijker dan het is (om het echt goed te gebruiken althans). De plaatsing van het geval tov het element (bij voorkeur halselement - bij voorkeur humbucker) komt vrij nauw. En voor arpeggio-achtig werk moet je echt flink oefenen. En je moet enorm uitkijken met het volume, want als je je volumeknop niet omlaag draait dan schreeuwt het ding de broek van je reet.

Blokkie
29 augustus 2006, 13:22
Wat kost zo'n kreng?

sugarfish
29 augustus 2006, 13:39
nieuw rond de 80 euro.
Tweedehands kost hij 50-60 euro

Lune-a-tic
29 augustus 2006, 13:52
e bow is niet het merk, volgens mij is het de naam van het apparaat
Merknaam en apparaat zijn één geworden, zoals een bic van Bic is en een gilette van Gilette, een parker van Parker, een velux een dakraam etc. Merk en naam vereenzelvigen zich.
Maar er bestaat ook zoiets ingebouwd, een sustainer, Fernandes heeft zoiets op een aantal modellen. Het principe komt overeen, maar de aanpak is totaal anders.

biels
29 augustus 2006, 21:23
ah oke, dit wist ik niet. Bedankt voor het ophelderen

Zino Z
30 augustus 2006, 17:12
Maar er bestaat ook zoiets ingebouwd, een sustainer, Fernandes heeft zoiets op een aantal modellen. Het principe komt overeen, maar de aanpak is totaal anders.

Vai heeft dat ook geloof ik. Op de gitaar in dit nummer: Building the Church (http://www.youtube.com/watch?v=QFlohB2K9p0) <-- Je hoort het goed vanaf minuut 5:00

iwamoto
30 augustus 2006, 17:39
Vai heeft dat ook geloof ik. Op de gitaar in dit nummer: Building the Church (http://www.youtube.com/watch?v=QFlohB2K9p0) <-- Je hoort het goed vanaf minuut 5:00
dit klinkt heel stom, maar nu snap ik waarom steve wel van die vette shit met zn whammy kan doen en ik niet!

kan een fernandez sustainer er gewoon bij, of moet je speciaal element inbouwen?

Bram+
30 augustus 2006, 17:47
dit klinkt heel stom, maar nu snap ik waarom steve wel van die vette shit met zn whammy kan doen en ik niet!

kan een fernandez sustainer er gewoon bij, of moet je speciaal element inbouwen?

Dat is o.a. een speciaal element (in de halspositie). Charlotte bouwt er eentje in haar dubbelhals, dus dan zou ik even opletten als ik jouw was ;)

robert-gitarist
30 augustus 2006, 17:48
Dennis van Kane gebruikt ook z'n ding.
Ik dacht dat ie nieuw bij feedback 89 euro kost.