PDA

View Full Version : geluid



thekid
28 augustus 2006, 18:42
hey

ik heb een lag le roxanne en kan al goed spelen al zeg ik het zelf :)
maar ik snap niets van de knoppen die erop staan kan iemand mij mss meer uitleg geven en mss een paar sugesties van hoe ze te gebruike

groete -thekid-

datsun
28 augustus 2006, 22:57
ik ken de gitaar niet die je hebt, maar meestal zijn die knoppen, of voor volume (soms van elk element afzonderlijk), of voor tone (soms van elk element afzonderlijk). Draai er wat aan luister hoe het je geluid beïnvloed, kan je verschillende sounds aan. Als je er een hebt, kan je ook wat met je pickup-switcher zooien, geeft je ook een totaal andere klank. Probeer gewoon wat uit :) .

:zz:

Squier4ever
28 augustus 2006, 23:01
wel goed kunnen spelen maar niet weten wat de volume en toonpotmeters doen? dat kan toch bijna nie?

grayfink
28 augustus 2006, 23:06
Tuurlijk kan dat, het zijn relatieve begrippen.:cheerup:

rickert
28 augustus 2006, 23:10
wel goed kunnen spelen maar niet weten wat de volume en toonpotmeters doen? dat kan toch bijna nie?

nou kvond mezelf ook al goed toen ik come as you are kon spelen hoor!!! :gitarist:

thekid
29 augustus 2006, 10:23
haha mannen ik wist wel waarvoor ze dienen maar ik weet niet juist welke voor wat dient heb wel mee zitten draaien en krijg dan wel ander geluid enzo maar dacht zal effe aan pro's wat raad vragen

vasnd
29 augustus 2006, 13:55
het is makkelijker om het zelf uit te zoeken dan het te vragen. Als het volume veranderd dan lijkt het me een volumeknop, als je dan de switch omzet en hij blijft even hard dan was het een master volumeding( wel ff helemaal die switch omzetten, in het midden werkt het anders). Anders is het een volumeknop voor een element. Als de toon veranderd( hoog eruit) dan is het een tonepot.

Dit gaat voor veel gevallen op ( met 2 elementen, 3 standenswitch, en wat draaiknoppen). Met een strat zijn er door de 5 standenswitch nog wat dingen mogelijk. En je kan sommige toneknoppen ook nog optillen waardoor een humbucker gesplitst wordt. Boosters kunnen ook hetzelfde trucje gebruiken.

Hopelijk ben ik nu niets vergeten, maar dit is een kleine samenvatting van wat knoppen op gitaren kunnen