PDA

View Full Version : Master volume SHO



Ché
28 augustus 2006, 18:33
Hoi,

Een tijdje geleden vond ik hier ergens een pic van hoe je een master volume kan inbouwen in een super hard on.
Ik kan het niet meer vinden met de search, in dat topic van de fuzz factory zijn enkele foto's weggehaald, ik veronderstel dat het daar stond...

Kan iemand even zeggen hoe ik die master kan inbouwen?

Bedankt!

Chris Winsemius
29 augustus 2006, 14:24
Hoi,

Een tijdje geleden vond ik hier ergens een pic van hoe je een master volume kan inbouwen in een super hard on.
Ik kan het niet meer vinden met de search, in dat topic van de fuzz factory zijn enkele foto's weggehaald, ik veronderstel dat het daar stond...

Kan iemand even zeggen hoe ik die master kan inbouwen?

Bedankt!

Eigenlijk heel simpel: vervang de weerstand die tussen de uitgang en de massa zit door 'n pot met dezelfde waarde, lin. types geven in dit geval de beste "range". De wiper gaat dan naar de eigenlijke output v/d booster.

Succes!

Ché
29 augustus 2006, 17:32
ok bedankt Chris!

die weerstand is 47K, dus ik veronderstel dat een 50K lin daar goed genoeg voor is(?)

groeten!

Chris Winsemius
29 augustus 2006, 17:37
ok bedankt Chris!

die weerstand is 47K, dus ik veronderstel dat een 50K lin daar goed genoeg voor is(?)

groeten!

Graag gedaan!
50k B of lin (en zelfs 100k!) werkt goed.
Je moet alléén niet verwachten dat je 'n mega-scheur/overdrive krijgt...

Ché
29 augustus 2006, 18:27
Graag gedaan!
50k B of lin (en zelfs 100k!) werkt goed.
Je moet alléén niet verwachten dat je 'n mega-scheur/overdrive krijgt...

Mega scheur verwacht ik niet, het is eerder om de 'crackle ok' op hetzelfde volume als de versterker te kunnen gebruiken als ik thuis op laag volume speel...dan heb ik dat randje zonder die enorme volume boost.

leek vraag: waarom is 100k ook goed? gaat het dan nog harder gaan met de pot helemaal open?

groeten!

Chris Winsemius
29 augustus 2006, 19:34
Mega scheur verwacht ik niet, het is eerder om de 'crackle ok' op hetzelfde volume als de versterker te kunnen gebruiken als ik thuis op laag volume speel...dan heb ik dat randje zonder die enorme volume boost.

leek vraag: waarom is 100k ook goed? gaat het dan nog harder gaan met de pot helemaal open?

groeten!

zeer subtiel iets harder en zeer subtiel iets meer laag en hoog