PDA

View Full Version : Nieuwe Jazzmaster pickups



knepman
28 augustus 2006, 17:32
Ik zit eraan te denk om de stock elementen van mijn MIJ Jazzmaster te vervangen. Nu ben ik met twee combinaties gekomen die mij erg lekker lijken klinken:
1. Seymour Duncan SJM 2 hot in de neck en een SJM3 quarterpounder in de bridge.
2. SJM 2's in zowel de neck als in de bridge.

Nu hoopte ik eigenlijk dat iemand van jullie ervaring heeft met 1 van deze pickups/combinaties. En ik ben dan erg benieuwd naar zijn/haar bevindingen, voordat ik wat ga bestellen. Mijn muziek stijl is rock. Alvast bedankt.

Job

guitartub
28 augustus 2006, 18:08
Vind persoonlijk die MD Quarterpounders errugg LEKKERRRRR!!!

Tristan
28 augustus 2006, 18:10
Ik zou die Lollar pickups eens proberen, die zijn i.m.o. veel beter dan de Seymour Duncans, geven een veel authentiekere sound...

Dweezman
28 augustus 2006, 18:14
Ik heb 'n SJAG1 en een Little '59 in m'n MIJ Jaguar zitten. Niet helemaal hetzelfde als de Jazzmaster, maar de SD's bevallen me goed!

Wabbie
28 augustus 2006, 18:46
Ik zit eraan te denk om de stock elementen van mijn MIJ Jazzmaster te vervangen. Nu ben ik met twee combinaties gekomen die mij erg lekker lijken klinken:
1. Seymour Duncan SJM 2 hot in de neck en een SJM3 quarterpounder in de bridge.
2. SJM 2's in zowel de neck als in de bridge.

Nu hoopte ik eigenlijk dat iemand van jullie ervaring heeft met 1 van deze pickups/combinaties. En ik ben dan erg benieuwd naar zijn/haar bevindingen, voordat ik wat ga bestellen. Mijn muziek stijl is rock. Alvast bedankt.

Job


Heuj Job,

Ik speel zelf ook rock op een CIJ Jazzmaster. Ik heb bij mijn jazzmaster allebij mijn pickups vervangen voor SJM3 quaterpounders. Mijn gitaar klinkt nu een stukker voller en helderder. Zeker met een lekkere crunch of een forse berg gain blijf je definitie houden.

knepman
28 augustus 2006, 18:51
Vind persoonlijk die MD Quarterpounders errugg LEKKERRRRR!!!

Dat heb ik idd al eens eerder gehoord... Heb je ze in Beide postities?

knepman
28 augustus 2006, 18:53
Heuj Job,

Ik speel zelf ook rock op een CIJ Jazzmaster. Ik heb bij mijn jazzmaster allebij mijn pickups vervangen voor SJM3 quaterpounders. Mijn gitaar klinkt nu een stukker voller en helderder. Zeker met een lekkere crunch of een forse berg gain blijf je definitie houden.

Maar zijn de quarterpounder in de neck positie ook te gebruiken voor bijv. blues en jazz?? Of is dat alleen voor het steverigere werk?

Jorikjet
28 augustus 2006, 18:57
Vind persoonlijk die MD Quarterpounders errugg LEKKERRRRR!!!

ik ben meer van de MD bigmac

guitartub
28 augustus 2006, 19:21
ik ben meer van de MD bigmac

Is er tenminste een wakker!!
Die MD bigmac geeft wel een errug vettt geluid (BUUUURRRRPP).

Wabbie
29 augustus 2006, 00:28
Maar zijn de quarterpounder in de neck positie ook te gebruiken voor bijv. blues en jazz?? Of is dat alleen voor het steverigere werk?

Is zeer zeker ook te gebruiken voor blues en jazz. Zit een mooi warm geluid in waar je heerlijk mee kunt bluesen :D. Je kunt dus prima ook de wat zachtere dingen spelen met die 1/4pounders en niet alleen stevig scheurwerk. Ik neem aan dat je de geluidsamples op de seymour duncan website al hebt beluistert?

succes met kiezen iig.

Dude
29 augustus 2006, 12:36
hmmm ik zit ook een beetje te twijfelen...

ik gebruik mijn jazzmaster live met de coverband nu helemaal niet omdat die een hele nasale treble'ige scheur heeft die niet lekker in de mix ligt,

clean is die geweldig daarintegen, gebruik de beide elementen stand en man man daar kan echt geen strat of les paul tegenop qua volheid en rondheid van tone....

nadeel is alleen dus dat het nu een beetje one trick pony is voor mij... naja we zien wel.

knepman
29 augustus 2006, 15:40
Is zeer zeker ook te gebruiken voor blues en jazz. Zit een mooi warm geluid in waar je heerlijk mee kunt bluesen :D. Je kunt dus prima ook de wat zachtere dingen spelen met die 1/4pounders en niet alleen stevig scheurwerk. Ik neem aan dat je de geluidsamples op de seymour duncan website al hebt beluistert?

succes met kiezen iig.

Ja klopt die heb ik al beluisterd, vandaar dat ik ook met deze keuze kwam :).

knepman
29 augustus 2006, 17:56
Goed... na erg lang twijfelen, soundfiles luisteren en reviews lezen denk ik toch dan ik de SD SJM3 in beide posities wil hebben. Nu vraag ik me alleen af waar kan ik ze het best bestellen, gewoon bij de winkel om de hoek (dijkman alkmaar) of ergens online? En kan ik ze makkelijk zelf in mijn gitaar zetten of kan ik dat beter ik dat laten doen (nog geen ervaring mee dus vandaar ;))???

Wabbie
29 augustus 2006, 19:02
Ik heb ze gewoon bij de American Guitar Store besteld en daar ook in laten bouwen. Het duurde bij mij trouwens wel behoorlijk lang voordat die elementen binnen waren.

Lucluc
29 augustus 2006, 20:24
Persoonlijk zou ik kiezen voor een setje van dezelfde elementen, omdat ze dan ongeveer dezelfde output hebben. Het is erg vervelend als bijvoorbeeld je brugelement veel luider is dan het halselement.

Ik heb zelf een japanse jazzmaster gehad met twee seymour duncans hot for jazzmaster (zijn dat die type 2's?) en dat is een prima setje. Je hebt nog de echte jazzmasterelementen met een stuk meer output. Volgens mij zijn quarterpounders wezenlijk andere elementen met nog meer output. Maakt natuurlijk niets uit als je dat mooi vindt. Persoonlijk vond ik de hot for jazzmaster te heftig en heb er later vintage for jazzmaster (ik denk de 1's) in gezet en ik vind dat mooier. Beter hoog en over het geheel wat subtieler. Echter, als je in een rockband speelt, dan zullen je eisen aan de gitaar ongetwijfeld anders zijn dan de mijne.

Koop voor 3 euro een soldeerbout van 15-30 watt bij de lokale electroboer en een rolletje harskernsoldeer. Gaan met die banaan! Aansluitschema's staan dacht ik op de seymour duncan website.