PDA

View Full Version : Welk volumepedaal?



E-J
28 augustus 2006, 17:14
Hallo iedereen!

Ik heb toch maar overwogen om op zoek te gaan naar een leuk en goedkoop volumepedaaltje. Lijkt me handig!

Maar welke is nou goed/slecht/niet verkeerd/goed voor het geld? Ik hoef iedergeval geen high-tech ding...zolang 'ie maar goed z'n werk doet!

Dus kom maar op met die suggesties!

Ash ketchum
28 augustus 2006, 17:19
Het schijnt dat je een crybaby ook kan ombouwen naar volume pedaal. Die dingen kosten volgens mij ook geen vermogen.

FruscianteFan
28 augustus 2006, 17:22
Het schijnt dat je een crybaby ook kan ombouwen naar volume pedaal. Die dingen kosten volgens mij ook geen vermogen.

neem dan gelijk een tweedehandse. Of een Behringer of Harley Benton (beide 40 euro)

E-J
28 augustus 2006, 17:25
En een Boss? (maar in vredesnaam welke? :???: volgens mij zijn er 10 haha)

Ash ketchum
28 augustus 2006, 17:30
neem dan gelijk een tweedehandse. Of een Behringer of Harley Benton (beide 40 euro)
Ik doelde ook op een 2dehandse, nieuw vind ik zonde om omtebouwen

stumpy
28 augustus 2006, 17:41
De beste zijn de ernie ball volume pedalen, relatief goedkoop te importeren uit amerika.

E-J
28 augustus 2006, 21:00
De beste zijn de ernie ball volume pedalen, relatief goedkoop te importeren uit amerika.

Maar nog steeds een beetje te duur...ik hoef alleen maar mijn volume een beetje te kunnen regelen haha.

robert-gitarist
28 augustus 2006, 21:13
Boss FV50H ofzo.Die heb ik ook.2de hands wel te vinden.Ding is ook stereo.Ik heb hem en bevalt prima.Doet wat ie moet doen en ondanks dat ie van plastic is is ie behoorlijk stevig(ik zelf heb maatje 47,regelamtig kisten aan en dat kan ie prima aan ;) )

E-J
28 augustus 2006, 22:28
Top Robbert :cooler: Die FV-50L lijkt me wel wat!

*zoekt...

robert-gitarist
28 augustus 2006, 23:51
Je hebt de FV-50H en de L maar wat het verschil is?
Wat wel handig is is dat er aan de zijkant(dat blauwe knoppie) de volume in kan stellen hoever ie dus moet dempen.Bijvoorbeeld van gitaar volume op 10 naar volume 3 ofzo.Ja sorry weet het niet echt goed hoe ik het uit moet leggen maar ik vind het wel handig ;)

Bruce
29 augustus 2006, 00:19
Die boss pedalen laten niets van je tone heel

E-J
29 augustus 2006, 16:54
Je hebt de FV-50H en de L maar wat het verschil is?
Wat wel handig is is dat er aan de zijkant(dat blauwe knoppie) de volume in kan stellen hoever ie dus moet dempen.Bijvoorbeeld van gitaar volume op 10 naar volume 3 ofzo.Ja sorry weet het niet echt goed hoe ik het uit moet leggen maar ik vind het wel handig ;)

Hey Robbert!

De Boss site zegt dat de H bedoeld is om voor al je pedalen te zetten...en de L tussen effecten...lijkt me niet echt verschillend. Maar ik wil hem toch liever ervoor hebben...dus wordt het de H!

Maar...zuigen ze nou echt toon? Valt dat te verhelpen? Want tone-suckers mot ik niet! :stop:

B_2_the_a
29 augustus 2006, 17:10
kijk voor ernie ball volume ;)

E-J
29 augustus 2006, 17:16
kijk voor ernie ball volume ;)

Zou je uit willen leggen waarom? Oké, hij is een stuk duurder, maar zoveel verschil qua kwaliteit zal er wel toch niet in zitten?

ateng
29 augustus 2006, 20:33
Die boss pedalen laten niets van je tone heel
Heb zelf ook een Boss (FV-300 L) maar ik heb er geen last van hoor. En volgens mij Lukather en Landau ook niet want die gebruiken ze ook nog steeds dus en dat zijn echt "tonefreaks".

B_2_the_a
29 augustus 2006, 21:36
als je ziet hoeveel mensen(amateurs en prof's) de ernie ball volume pedalen gebruiken heb je waarschijnlijk wel een idee

ze zijn gewoon super..

stevig, verzieken je toon niet, lekker formaat, lekker simpel(kan niet veel aan kapot gaan)

robert-gitarist
31 augustus 2006, 14:11
als je ziet hoeveel mensen(amateurs en prof's) de ernie ball volume pedalen gebruiken heb je waarschijnlijk wel een idee

ze zijn gewoon super..

stevig, verzieken je toon niet, lekker formaat, lekker simpel(kan niet veel aan kapot gaan)

net als die van Boss dus alleen dan 2/3 keer zo duur..
Stevig is die zeker wel ondanks het plastic is..En van tonesuck heb ik totaal geen last van.Gewoon goeie kabels kopen en je pedalen op goeie volgorde aansluiten en je bent al aardig eind op weg om tonesuck tegen te gaan.Die Boss is zeker wel goed.

Page
31 augustus 2006, 23:13
Heren,

de nieuwe boss kost 90 euro en is top, Ernie Ball is geen meter beter, die heb ik zelf maar gaat eruit. Ik ga mijn volume na de drives in de loop plaatsen zodat je als je veel geen hebt hetzelfde geluid houdt maar dan op lager volume en niet je drive wordt beinvloed,

zou niet zo snel die oude boss kopen.