PDA

View Full Version : AC30 met ME50 of losse pedalen?



evertz
28 augustus 2006, 16:12
Daar ben ik weer!!! Sinds zaterdag trotse bezitter van een AC30 CC2. Ik heb het eerste optreden al gehad en het was SUPER!

Nu heb ik nog een vraag aan jullie; Ik heb nu een ME50 en ik merk dat het de dynamiek van mijn AC30 onderuit haalt. Super trouwens dat je dat hoort. Bij de vorige versterker (London City, buizen) hoorde je dat nier of nauwelijks.

Maar goed, mijn vraag; ik wil een aantal pedalen kopen: OCD Fulltone, MXR Dynacomp, MXR Phase 90, EHX Smallclone, Boss DD3, Boss volumepedaal en eventueel nog een Q-tron (envelope follower) volgens mij ook van EHX. Denken jullie dat het dynamiek-verlies bij dit aantal pedaaltjes hetzelfde zal zijn of minder zal zijn vergeleken met de ME50?

De kosten zijn in ieder geval behoorlijk hoger!


Tips?!?

Mitch
28 augustus 2006, 16:31
Ja, de voordelen en nadelen van multi-bakken.... een bergje analoge pedalen kan een stuk beter klinken, maar het kost meer en je moet, afhankelijk van de setup, een buffertje hebben vooraan en/of een true bypass box, beetje afhankelijk van hoeveel pedalen je wil gaan gebruiken.
Het kost gewoon een stuk meer, maar goed, op Marktplaats valt behoorlijk wat te scoren als het moet en het hoeft ook allemaal niet in één keer, wel ?

Tristan
28 augustus 2006, 16:56
Dat zal zeker weten een stuk beter gaan klinken, alleen moet je wel de plaatsing van de pedalen in de gaten houden (bijvoorbeeld de delay in de fx loop) en ik zou niet in een keer heel veel pedalen gaan kopen, gewoon je collectie stap voor stap uitbreiden...

Als je gaat shoppen voor een overdrive/boost pedaal dan zou ik altijd de Vox meenemen, want ze zijn nogal kieskeurig wat betreft pedalen die er lekker op werken, dus ik zou er niet gewoon van uitgaan dat de OCD er goed op gaat klinken, dat moet je echt uitproberen...

De Small Clone, de Dynacomp en de Qtron zou ik voorlopig even laten zitten, een Chorus vind ik persoonlijk niet zo passen bij de sound van de Vox, daar wordt het een beetje te 80's van...
Een Dynacomp is alleen leuk i.c.m. een volumepedaal en een delay voor extra sustain om swells mee te maken, voor andere dingen heb je er i.m.o. zeker in combinatie met de Vox niets aan...
De Qtron is in weze een goed klinkend pedaal, maar ze hebben een weerstandje op de ingang en uitgang gezet waardoor hij nog een beetje te wimpy klinkt, dat is makkelijk te modificeren...
Alleen zijn die EHX dingen wat mij betreft niet echt betrouwbaar, ik heb zelf een Qtron+ en die is al drie of vier keer ter reparatie geweest binnen een paar jaar tijd...

De ME50 zou ik gewoon proberen te verkopen...

evertz
28 augustus 2006, 19:16
De OCD heb ik al. Die had ik voor de LC gekocht. Doet het trouwens ook goed op de AC30. Vraagje, waarom moet de delay in de fx loop? Ik bedoel de rest van de effecten hang ik toch ook direct tussen de gitaar en versterker?

Ik las ook ergens dat de MXR phase 90 een tonesucker was. Kun jij, of kan iemand dat bevestigen?

Tristan
28 augustus 2006, 19:33
Cool! Dat is mazzel hebben...

Als je delay in de effectsloop zet, dan vertroebelt het het geluid minder, omdat je niet je volledige signaal door het pedaal laat lopen...
Je mixt als het ware een deel van het pure geluid met het geluid van de delay en dat geeft een duidelijker klankbeeld...

Ik heb zelf een Phase 90 en vind het geen tone sucker, je moet hem mijns inziens alleen wel modificeren om het optimale geluid eruit te krijgen (een of drie capjes eruit knippen, R28 mod)...
Binnenkort zou er echter een Vintage Replica Phase 90 op de markt gebracht worden die meer de sound van de oude heeft, maar hier heb ik niets meer van gehoord...
De gewone reissue Phase 90 zonder de modificaties geeft een beetje vervorming in het midden en dat klinkt niet zo vet, niettemin vind ik het na modificatie wel een van de vetste Phasers...

the feable
28 augustus 2006, 20:10
Zeker voor losse pedalen gaan!!!!!!