PDA

View Full Version : oefenmethode



saddam
28 augustus 2006, 15:36
hey, ik ben van plan de volgende twee maanden al m'n licks zeeer traag (+-40bpm) te spelen(10min per lick) in de hoop dat ik ze zo perfect in m'n vingers krijg en ze dus ook op hyperspeed zal kunnen spelen(dat is de bedoeling). Kan deze methode werken of moet je iedere dag een paar bpms erbij doen?

grtz

GuitarMaster
28 augustus 2006, 15:43
Ik zou zeggen, speel ze elk 10 min op het snelste tempo waar je ze perfect op kunt spelen en ga dan elke dag een paar bpm omhoog.

Trocar
28 augustus 2006, 17:13
Ik zou zeggen, speel ze elk 10 min op het snelste tempo waar je ze perfect op kunt spelen en ga dan elke dag een paar bpm omhoog.

+1

Het is belangrijk dat je ze perfect kunt spelen voordat je omhoog gaat in snelheid, maar als je de snelheid nooit langzaam opvoert oefen je in feite 2 maanden lang iets dat je al kunt.
Je moet een keer een klein stapje verder als je een keer een klein stapje verder wilt (*diep man* :hippie: ).

(Oh, en vele kleine stapjes zijn uiteindelijk een grote sprong voorwaarts.. zoiets).

reprisal
28 augustus 2006, 18:28
@sadam
geef eens een vb van enkele licks aub

saddam
28 augustus 2006, 19:47
basisoefeningen en licks die ik zelf gemaakt heb

gorgasm
28 augustus 2006, 22:22
voor solostukken; doe toonladdrs(1,2,3,of 4 vnigers) op alle6 de snaren, doe dan stringskippings(1snaar, 2snaren, 3 snaren skippen)
en wissel dan af vb, E,b,d,e,b,a,d,E,g,a,g..

proberen;)