PDA

View Full Version : Donorhals



DarknessAwaits
28 augustus 2006, 12:42
Eventjes een korte inleiding:

Toen m'n maat uit de band mijn zelfbouwgitaar zag had hij ook wel interesse, en aangezien hij wat van de extremere modellen is zijn we nu bezig met een randy rhoads.

Al met al verliep het werk redelijk voorspoedig, de bodyblank uit korina+wenge is al uitgefreesd. Maar nu komen we toch bij het grote probleem: zonder de hals kunnen we niet echt verder.

De hals die hij zoekt moet sharktooth inlays hebben en het liefst ook een binding. Nu is dat vrij specifiek en na enkele weken gitaarmarkt te hebben afgestruind naar een losse hals, denk ik niet dat ik binnen aanzienbare tijd een dergelijke hals zal vinden.

Zelf maken durf ik nog niet aan, vooral omdat de hals niet voor mezelf is. Ik heb een alternatief gevonden en dat is een complete donorgitaar kopen, en dan had ik deze in gedachte: http://www.feedback.nl/?id=55&b=GRG170DXJ

Die is niet zo duur, en los kun je de body en onderdelen wellicht verkopen voor laten we zeggen €100,-?

Heeft er iemand ervaring met deze gitaar of gewoon het gebruik van een donorgitaar?

Nickname
28 augustus 2006, 13:11
Het gitaartje is wel leuk en het halsje is echt wel fijn. Alleen ben ik bang dat de overgebleven onderdelen moeilijk tot niet te verkopen zijn. :satisfie:

fred dons
28 augustus 2006, 13:15
ik heb mijn jackson kopie neck hier gekocht (USD 99 maar ze zetten een lager bedrag op je bonnetje voor de invoer)
http://www.guitarshopsupply.net/index.php?cPath=25&osCsid=d3baa0ae8078380f1a41c4d45161a2d9

oknarb180
28 augustus 2006, 13:18
Hoi DA,

Ik zou dan gewoon voor de donorgitaar gaan, en hij is ook nog eens in de aanbieding. Weet je zeker dat de hals goed is. Wordt trouwens een mooie gitaar, als ik zo de foto van de body bekijk die je me gemaild heb en dan deze hals erbij zie. Netjes hoor! Toch zal je wel een keer aan de hals moeten voor je 7-string PRS. Dus het zou voor je ervaring wel goed zijn.

vr.gr.

Branko

DarknessAwaits
28 augustus 2006, 13:57
Voor de ervaring zou het zeker geen kwaad kunnen, maar dan probeer ik het toch liever eerst voor mezelf. Bovendien kom je met een zelfbouwhals ook behoorlijk in de kosten, zeker als je het parelmoer voor de inlays er ook nog bij rekent.

@Fred: Tsja, maar dan zit je toch weer met een onzekerheid in kosten/levering... en bovendien moet de hals nog gefinished worden. Ik weet het niet, ik heb het op de een of andere manier niet zo op bestellen in Amerika.

@Nickname: Denk je echt dat de onderdelen niet goed te verkopen zijn? In dat geval hou ik misschien wel zelf de body en onderdelen. Schuren en een laagje fineer erover, halsje erbij... lijkt me ook wel leuk om wat te experimenteren.

Nickname
28 augustus 2006, 14:02
Voor de ervaring zou het zeker geen kwaad kunnen, maar dan probeer ik het toch liever eerst voor mezelf. Bovendien kom je met een zelfbouwhals ook behoorlijk in de kosten, zeker als je het parelmoer voor de inlays er ook nog bij rekent.

@Fred: Tsja, maar dan zit je toch weer met een onzekerheid in kosten/levering... en bovendien moet de hals nog gefinished worden. Ik weet het niet, ik heb het op de een of andere manier niet zo op bestellen in Amerika.

@Nickname: Denk je echt dat de onderdelen niet goed te verkopen zijn? In dat geval hou ik misschien wel zelf de body en onderdelen. Schuren en een laagje fineer erover, halsje erbij... lijkt me ook wel leuk om wat te experimenteren.

Het is een leuke begionnersgitaar en helaas ook niet meer dan dat. De hals is eigenlijk het beste onderdeel van die gitaar want de rest van de hardware is okee, maar niet okee genoeg om door te verkopen. Met de body zou je nog wel iets leuks kunnen doen, en dan zelf een halsje erbij en dan heb je toch weer een leuk gitaartje

DarknessAwaits
28 augustus 2006, 14:05
Het is een leuke begionnersgitaar en helaas ook niet meer dan dat. De hals is eigenlijk het beste onderdeel van die gitaar want de rest van de hardware is okee, maar niet okee genoeg om door te verkopen. Met de body zou je nog wel iets leuks kunnen doen, en dan zelf een halsje erbij en dan heb je toch weer een leuk gitaartje

Tsja, qua elementen verwacht ik heel weinig en tremelo zal ook beter vastgezet kunnen worden. Toch verwacht ik er wel 100 euro in totaal voor te kunnen krijgen, maar wellicht heb ik het fout. In dat geval wordt het gewoon een knutsel plankje. :)

Noctiis
29 augustus 2006, 21:34
Ben benieuwd hoe de gitaar zal worden, nu een donorhals gevonden is :)

DarknessAwaits
29 augustus 2006, 22:18
Ik zal het even verhelderen voor de rest van het forum: Noctiis had toevallig nog een hals liggen die vrijwel geheel aan de eisen voldoet, dus daar gaan we nu mee aan de slag.

Zo zie je maar waar dit forum allemaal goed voor is :).