PDA

View Full Version : fender twin / goodman speakers



pishke
28 augustus 2006, 11:31
hi,

zou iemand me kunnen zeggen of goodman speakers goeie waar zijn voor een twin reverb (100w,1976)? ik hoorde en las al dat jbl's en celestions beter zijn dan de originele utah's, maar over goodmans weet ik niet erg veel
alvast bedankt!

pishke

matto
28 augustus 2006, 11:48
Zat vroeger ook wel in Vox maar hoe of dat in een twin klinkt? even een keer testen lijkt me de beste methode.

PeeVee
28 augustus 2006, 23:04
Ik ken ze ook uit een AC30, extreem hoog rendement (en extreem zwaar), resultaat; de hardste 30W die ik ooit gehoord heb. Ik weet niet wat voor type jij bedoelt maar de Goodmans uit een AC30 zijn 15 - 25 Watt. Een Twin Reverb is 100W dus als je die speakers in een TR wilt gebruiken liggen die conussen na paar minuten sidderend naast de amp vrees ik.

matto
28 augustus 2006, 23:35
Dat klinkt wel spannend: :seriousf: sidderende conussen:seriousf:

Al
30 augustus 2006, 02:18
hi,

zou iemand me kunnen zeggen of goodman speakers goeie waar zijn voor een twin reverb (100w,1976)? ik hoorde en las al dat jbl's en celestions beter zijn dan de originele utah's, maar over goodmans weet ik niet erg veel
alvast bedankt!

pishke

Je kan niet zomaar zeggen dat Utah's minder zijn dan JBL's en Celestions. Het is maar waar je ze voor gebruikt. De high power Utah's, zoals in de Twin, zijn nogal softe comprimerende speakers. Over het mid is niet iedereen enthousiast maar voor jazz bijvoorbeeld zijn ze helemaal niet verkeerd.

Celestions heeft over over de hele linie een ander karakter en JBL ook. Uiteraard kan dat ok zijn. Advies kan alleen maar als je nauwkeurig aangeeft wat je zoekt.

Goodmans's ken ik vrij goed. De ceramische zijn zowiezo underpowered voor een twin. Ook vind ik ze vrij hard van toon. Niet mijn favoriet.

Al