PDA

View Full Version : Pedaal onderdelen gezocht ..



yhcmarc
28 augustus 2006, 11:09
Hoi, ik heb wat problemen met mijn boss GE-7 .. nu gebruik ik dat ding eigenlijk alleen om het ingangsvolume te verlagen zodat ik "clean" kan spelen .. aangezien hij prut doet en de reperateur niks kon vinden wil ik even een volumepedaaltje maken, maar niet zo een groot voetding .. klein boxje, 1 volumeknop, altijd aan. Nu is de vraag, wat voor potmeter moet ik hiervoor hebben ? Zou een 250K of 500K gitaar volumepotmeter voldoen of moet ik iets anders hebben ?

Andere vraag, ik wil mijn leem pro ab switch aanpassen met een ground lift (op beide kanten), een fase switch en een adapter input welke ik dan aansluit op de batterij aansluiting met een 9v clipje.

Iemand enig idee welke potmeter, toggleswitches en adapterinput ik nodig heb en waar deze te kopen ?

Thanx again :)

dano
28 augustus 2006, 11:53
welke je nodig hebt weet ik niet:P (daar heb je niks aan)

wel waar je het waarschijnlijk kan kopen (daar heb je wel wat aan)

http://www.newtone-online.nl/

Dirk_Hendrik
28 augustus 2006, 12:34
aangezien hij prut doet en de reperateur niks kon vinden

Dat is dus geen reparateur. Een GE-7 is te simpel om niks te vinden.

250K en hoger is OK. Belast je signaal minder.

yhcmarc
28 augustus 2006, 12:40
Dat is dus geen reparateur. Een GE-7 is te simpel om niks te vinden.

250K en hoger is OK. Belast je signaal minder.

Ok cool, volgens mij heb ik nog een 500K volume pot liggen .. ff een boxje en 2 inputs erbij en klaar .. thnx


Zou de volgende switch handig zijn om een ground lift te maken ?
http://www.newtone-online.nl/catalog/product_info.php?cPath=22_24&products_id=40

Ik neem aan dat het enige wat zo een ground lift moet doen is de aarde draad in het gitaarsignaal te onderbreken of is het niet zo simpel als ik denk ?

yhcmarc
29 augustus 2006, 11:24
Het is dus niet zo simpel als ik denk, maar behoorlijk in de buurt, ik moet er dus even een 10NF condensator tussen solderen om de ground te liften, allemaal leuk en aardig, maar als ik bij newtone zoek op 10NF krijg ik dus meerdere condensators terug, zijn die qua werking verschillend of is het gewoon een merk / type ding ?

FKP2 10nF
MKS02 10nF
MKS2 10nF
MKT 10nF

Speeddemon
29 augustus 2006, 12:19
Soorten. Ik zou voor MKS2 of MKT gaan. De laatste heeft de 'strakste' tolerantie.

yhcmarc
29 augustus 2006, 12:28
Ok cool, thanx

yhcmarc
29 augustus 2006, 14:44
Ben ik weer .. ik heb even op basis van een aantal voorbeelden een schematje in elkaar geknutseld voor het volume pedaaltje (ik heb dus totaal geen electronica ervaring, laat ik dat even voorop stellen ;) ) en vroeg me af of de techneuten kunnen zien of dit ten eerste goed is en ten tweede ook nog gaat werken.

Het moet dus een simpel true bypass volume pedaaltje zijn op adapter met een ledje, 1 volumeknop met een 500K volume pot. Die weerstandjes voor de led zijn om een switch "plop" te voorkomen, en dat heb ik van het net af.

http://www.ymondhc.com/marc/images/volumeswitch.jpg
Op de volumepot, groen = input, paars = output, zwart = aarde

ik zie nu dat de 4,7k en de 390 weerstandjes andersom moeten

Dirk_Hendrik
29 augustus 2006, 14:49
Da's geen schema maar een soort van aansluitdiagram.

yhcmarc
29 augustus 2006, 14:51
Ook goed :) aansluitdiagram dan, het punt is, klopt het en gaat het werken zo ?