PDA

View Full Version : als je van GRETSCH & ROCKABILLY houdt...



GillyGretsch
2 december 2002, 13:23
hoi, luister ff naar deze clipjes als deze stijl je aanspreekt...ook als je er niet van houdt..enige feedback is welkom..
gr,
G
http://scroll.to/gilbert

Luca P
26 december 2002, 00:15
Kijk hier hou ik nu van! Onder andere.
Hele goeie mp3's. Alleen de brushes op "Falling in love" vind ik iets te veel echo hebben.
Je adres staat vast en zeker al op The Gretsch Pages?
Wat vind je trouwens van Setzer's nieuwe cd?

GillyGretsch
28 december 2002, 19:39
Ben blij dat tenminste iemand het leuk vind ...hehe. Dankjewel..
Over ie echo, op de laatste versie van "falling in love" heb ik inderdaad de brush wat terug gebracht...we leven tenslotte niet meer in de jaren 50..dus dat heb je goed gehoord (heb deze versie nog niet ge-upload)
Dat laatste Setzer album (neem aan dat je het kerst album bedoelt.) heb ik gemengde gevoelens over. Een paar nummers vind ik leuk maar ik zou het niet willen vergelijken met bijvoorbeeld "The Dirty Boogie".
gr,
gilbert

Luca P
28 december 2002, 21:11
Ik sloeg deze forum vaak over. Er valt weinig te vinden over Rockabilly/Country.

Die kerst cd ja.
Hij is een beetje te Big Band voor mij. En een nieuwe Dirty Boogie wordt wel erg moeilijk! Die is de beste tot nu toe. En Ignition uiteraard, die is top!
Heb je trouwens gehoord van Setzer's "Rocking by myself"?
Of waar ik die kan vinden?
En wat vind je van zijn solo projecten? Veel Setzer fan's vinden die niks. Ik dus wel!

GillyGretsch
29 december 2002, 00:47
Ja, merkwaardig dat een heleboel fans zijn solo platen niks vinden, waarschijnlijk zijn dat echte rockabilly puristen. Ik heb in de tijd 'the knife feels like justice' helemaal grijs gedraaid. Is inderdaad geen rockabilly maar alles wat van zijn hand kwam was voor mij magie...waarschijnlijk omdat ik nog jong en beinvloedbaar was. :wink:
Die 'rocking by myself' cd heb ik bij 'Fame' in Amsterdam zien liggen trouwens, maar kostte bijna 100 piek (japan import) dus heb hem niet gekocht..
Ben benieuwd naar het volgende trio album...
Speel je zelf trouwens op een gretsch?




<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: GillyGretsch op 2002-12-28 23:55 ]</font>

Luca P
29 december 2002, 02:06
"Chains around your heart" is mijn favoriet.
En "Temper sure is rising". Killer sound heeft hij daar op die plaat. Met Bruce Willis op mondharmonica.(voor de belangstellenden) Ken je de cd Lonely Cat met live nummers van zijn solo periode?

Ik heb geen Gretsch alleen wat Gibsons. Ik heb er zat geprobeert, maar vond ze niet lekker spelen. Behalve een nieuwe Duo Jet die ik helaas moest laten hangen vanwege gezins uitbreiding.
Ze zijn wel heeeel mooi! En duur!

Ik heb hem een paar jaar geleden nog bij Paradiso ontmoet.
Hi, ......eh...can I have your picture???.. Eindelijk met je gitaar god na 20 jaar face to face, sta je daar met een bek vol tanden. En niks bij je hebben om te tekenen, gvrD#%$*
Vorig jaar met zijn trio tevens in Paradiso!!
Ik wilde bijna stoppen met spelen! Man hij wordt steeds beter. Jammer trouwens dat Mark eruit is gestapt.
Die solo van hem in "Mystery train" van die DVD! Vak apart.

GillyGretsch
29 december 2002, 17:52
Heb een paar keer op een vintage Gretsch gespeeld en vond ze ook niet echt lekker spelen, maar heb een groene setzer signiture gekocht. Die nieuwe modellen spelen veel lekkerder; die hebben een plattere hals onder andere.

Ik heb hem ook een paar keer zien spelen, ook vorig jaar met z'n trio..nog met good ole' Mark Winchester..Na afloop ben ik bij de artiestenuitgang gaan staan..eerst kwam zjn vrouw naar buiten met kinderwagen en even later kwam 'the man himself' naar buiten met een biertje...en volgens mij was dat niet z'n eerste biertje van die avond. :wink:Klein ventje trouwens..en ja, wat zeg je tegen zo iemand na 20 jaar bewondering. Ik heb hem mijn slagplaat laten signeren en een fotootje. Was voor mij toch wel een hoogtepuntje.

Die DVD is ook geweldig...de gitaar zit wel erg hard in de mix, maar ach....
Wil zelf trouwens ook nog een keer een gibson aanschaffen, het liefst een super 400 maar werd een beetje eng van het prijskaartje. Guild heeft trouwens ook een paar hele mooie modellen, of epiphone. Vind de klank van die p90 elementen erg mooi. Maar ik ga eerst maar es de lening voor m'n gretsch afbetalen....

Luca P
30 december 2002, 00:05
De Super400 ja. Begin dan met de ES295. Die heb ik ook en die heeft een zeer hoog Rockabilly gehalte voor een redelijk prijsje. Ik hou alleen meer van jazz gitaren met een rond cutaway. ES350, ES5, maar ja dat prijskaartje...
De duurste Gibson die ik zag was de Citation. Fl.52.000,-.
Ken je trouwens het boek The Tsumura Collection? Van die Japanner die er 15 of zo heeft in zijn verzameling? Maar ook 400's, Een zootje D'Angelico's en dat soort juweeltjes.
Kwijl!

Harry
2 januari 2003, 17:07
zo, eindelijk mensen met smaak!! (van Luca wist ik 't al)

Setzer woont vlak bij Palm Springs las ik in een blad, en 2 weken voor ik dat wist ben ik daar een paar dagen geweest. Had ik mooi bij 'm op bezoek kunnen gaan, maar helaas.......

Luca P
2 januari 2003, 22:04
zo, eindelijk mensen met smaak

Tja, het zal de leeftijd wel zijn.
Tegenwoordig houdt de jeugd van whammy bars, tapping en dat soort zaken.
Maar een mooie top of line Jazz gitaar zit er niet in bij ze.
http://www.laceyguitars.com/images/imp2pu_front.jpg
Kwijl!!

Luca P
3 juni 2005, 16:58
Gilly left the building??