PDA

View Full Version : Duesenberg Starplayer TV heeft er iemand 1?



Dylan61
28 augustus 2006, 08:31
Duesenberg Starplayer TV heeft er iemand 1 of op gespeeld?

brunodb
28 augustus 2006, 09:36
ik heb er een gehad. wat wil je erover weten?

Dylan61
28 augustus 2006, 11:58
Hi Brunodb,

Zie je reactie al op een andere post:

was een starplayer TV. was mijn eerste echt goeie gitaar. was de semi hollowbody. was er heel content van hoor maar had geld nodig voor een gitaar die wat meer het stevigere werk aankon. en had net de week ervoor een versterker geruild voor een strat waar ik nog liever op speelde dan de duesenberg en beide waren ze goed voor dezelfde soort muziek en beide slecht voor het stevigere werk dus moest de duesenberg gaan. niet echt een deftige reden dus om ze te verkopen maar ben iemand die toch altijd weer iets weg doe als ik iets bijkoop. te veel gear verzamelen, daar voel ik mij niet goed bij.

brunodb
28 augustus 2006, 12:05
ik vond het een zeer goede gitaar. speelde lekker, zag er fantastisch uit. had een zeer warme en mooie klank met een beetje sprankel in, of twang als je wil.

de reden dat ik ze weggedaan heb is omdat ik geld nodig had voor een gitaar die wat steviger werk aankon. want deze duesenberg is namelijk een semi hollowbody en wanneer de distortion level hoger gaat, wordt het allemaal snel modderig. goeie gitaar voor crunch en cleansounds.

veel waar voor je geld ook trouwens. kwaliteit was ook dik in orde, alleen lullig dat ze bij duesenberg wat besparen op bijvoorbeeld de pickupswitch. die voelde wat goedkoop en onstevig aan. wel geen problemen mee gehad ofzo maar het had toch wat solider gemogen.

ook goeie service bij duesenberg trouwens. snel en goed.

Dylan61
28 augustus 2006, 12:06
Betreft het geluid heb ik nog een vraag,

op de site van Duesenberg staat een geluidsfragment, daar klinkt hij erg scherp en dun.

Was dat zo?

NostraJanus
28 augustus 2006, 12:06
Tvp

Ben ook erg benieuwd naar de gitaar :)

brunodb
28 augustus 2006, 12:07
Betreft het geluid heb ik nog een vraag,

op de site van Duesenberg staat een geluidsfragment, daar klinkt hij erg scherp en dun.

Was dat zo?

momentje, kzal eens luisteren op de duesenberg website

Dylan61
28 augustus 2006, 12:14
Hier heb je hem, twee Duesenberg Starplayer TV's:

http://www.duesenberg.de/

brunodb
28 augustus 2006, 12:15
het geluid van die starplayer tv was bij mij toch warmer en romiger dan hetgene ik hier op die site hoor.

maarja, dat is van zovele omstandigheden afhankelijk. groot stuk van op welke versterker enzo. ook gebruikte ik de duesenberg bijna uitsluitend op de ritme pickup omdat ik de treble pickup echt veel te schel vond. maar ja, sommige mensen houden daarvan. volgens mij is dat stukje op de site met de treble pickup gespeeld.maar het blijft natuurlijk een hollowbody die uit alder is é. als je dik en romig wil moet je voor solidbody en mahogany gaan é. die 49'er of hoe noemt ze. de starplayer TV gaat van sound een beetje naar een fender telecaster. daarom ook dat ik mijn strat gehouden heb ten nadele van de duesenberg. de strat klinkt net ietsje warmer als de duesenberg. de duesenberg klonk dan weer meer rock n roll met een lekker crunch geluidje erop.

er op spelen man, meer kan ik niet zeggen. of er naar luisteren. lekker spelen doen ze sowiezo. de hals is volledig rond. vergelijkbaar met een standaard strat hals maar dan iets dikker maar zeker niet te dik. ze wegen niks dus lekker handig om lang mee te spelen en je ziet er plots beter uit met zo een gitaar om je nek :) ik weet niet of dat in jouw geval nodig is natuurlijk haha. maar het is echt een plaatje, zo een starplayer TV. die van mij van in oranje, die vind ik persoonlijk het mooiste. heb ze uiteindelijk verkocht aan een meisje van een jaar of zeventien en die zal er nu wel veel plezier aan beleven momenteel. je kan er niet mee fout gaan. echt een goeie gitaar.

Dylan61
28 augustus 2006, 12:52
He hartstikke bedankt!

Waar ik gitaarles heb is iemand die een Starplayer TV heeft besteld, maar hij wacht er al twee maanden op, hij is op het moment uitverkocht.

Zou hem alleen al voor de looks willen hebben..

brunodb
28 augustus 2006, 12:58
je ziet ze trouwens al regelmatig opduiken bij de professionals op de podia hoor

Dolf
28 augustus 2006, 13:01
Heb hem hier ook liggen, voor een warme romige klank moet je natuurlijk mahonie hebben. Deze heeft een mooi helder tophoog, de twang zoals bruno beschrijft. Overal lees ik dat hij het stevige werk niet aankan, maar de PAF in de brug voldoet voor mij meer dan voldoende om er lekkere Metallica tunetjes mee te spelen.

Vind persoonlijk wel de afwerking niet echt schitterend voor de prijs, ik heb de indruk dat ze kleine onregelmatigheden verdoezelen met die dikke laag lak en die binding. Het is natuurlijk qua uiterlijk wel een pareltje en dat doet ook wel wat....

edit: De mijne weegt toch wel wat hoor, dus zou er niet van uitgaan dat ze allemaal licht zijn. Persoonlijk vind ik het gewicht kwaliteit uitstralen, anders heb je gelijk de indruk dat je een stuk speelgoed vast hebt. Kwestie van smaak zeker.

brunodb
28 augustus 2006, 13:05
ik vind die brughumbucker echt veel te schel, hij kan misschien voldoen qua strakheid. maar gebruikte hem niet. hooguit het middenstandje voor iets meer sprankel als ik clean speelde. mar om de brughumbucker bruikbaar te maken(voor wat ik graag hoor althans) moest ik de toonknop toch een eind dichtdraaien en aan de versterker ook wat prutsen. maar als je graag surfgeluiden maakt en er een hele boel reverb over gooit is er natuurlijk veel mee te doen, met die treble pickup

Dylan61
28 augustus 2006, 13:14
Als je voornamelijk Blues wilt spelen kun je dan beter gaan voor
de '49 of voor de StarplayerTV?

Ik ga ze beiden uitproberen maar het is handig dat het vast te weten omdat ze nogal dun gezaaid zijn in Nederland.

brunodb
28 augustus 2006, 13:18
zullen er beide wel hun mannetje in staan. hangt echt volledig van wat je zelf het liefste hoort af.

de 49'er is mahonie, dus zal sowiezo wat dikker en donkerder klinken met wat meer bass en minder treble in het geluid.

kunnen wij je niet bij helpen. je zal je oren moeten laten beslissen

Luigi
28 augustus 2006, 18:13
Ik heb er een; nog nooit zo'n goeie gitaar gehad!
Ik haal er echt alles uit; van een zwaar vervormd geluid tot een telecaster-achtige twang. Daarbij speelt ie fantastisch, is perfect afgewerkt, stond bij levering prima afgesteld en is ook nog eens ongeloofelijk mooi. Wel een beetje zwaar maar dat is een kwestie van wennen.
Kijk eens op de reviews op Harmony Central.

Dylan61
28 augustus 2006, 20:55
Bedankt Luigi, welke heb je, de 49er of de TV?

Dolf
28 augustus 2006, 21:07
ik vind die brughumbucker echt veel te schel
Ik moet zeggen, toen ik hem ging testen in de winkel heb ik hem ook gekocht ondanks dat ik dan het geluid van de humbucker niet goed vond (had hem dan ook getest op een cleane amp). Het P90 element vond ik dan weer schitterend. Nu heb ik hem 2 maand en over mijn enkelkanaals JCM800 is de humbucker echt geniaal, normaal gezien speel ik solo's over neck p'up maar als ik mijn Duesenberg pak gebruik ik praktisch enkel nog de brug. Versterker moet idd iets minder presence hebben dan, maar blijft geniaal klinken.

Enneuh, heb die '49er ook getest en vond die eigenlijk een stuk beter klinken, ik had alleen al een mahonie gitaar met string through dus was geen optie.

@brunodb
Probleem is nu wel dat de afstelling niet goed is, als ik in het hoge register bend valt de snaar dood. En de actie is nogal hoog. Ik ben van Gent en heb hem bij Caerts in Leuven gekocht, dus als ik hem zou willen laten afstellen zou ik ervoor naar Leuven moeten. Aangezien jij ervaring hebt met Caerts en de guitarshop wat zou jij doen? Gratis laten afstellen in Leuven maar een halve dag kwijt zijn of hem gewoon es binnensmijten in de guitarshop?

Luigi
28 augustus 2006, 21:14
de starplayer TV+

Sebman
28 augustus 2006, 21:22
wel, de gitaartechnicus bij caerts is echt extreem goed in afstellen...maar, weet je zeker dat jet gratis kan laten doen? normaal kost dat toch zo'n 50 euro. Alleszins, ik heb er eens een strat usa gekocht en ik moest wél betalen, maar ik had wel al een fikse korting gekregen dus dat is mss wel begrijpelijk. + der was nog een probleempje achteraf waardoor de snaren heel vlug braken en toen hebben ze hem (uiteraard) wel gratis opnieuw afgesteld.

Soit, zowieso is afstellen bij caerts wel een goede zaak me dunkt, maar ik kan niks zeggen over die guitarshop...

Dolf
28 augustus 2006, 21:28
weet je zeker dat jet gratis kan laten doen?
Neen, maar heb hem er 2 maand geleden gekocht en soleren op de hoge frets lukt niet meer dus lijkt me meer dan logisch dat zij dat oplossen? neen?

Sebman
28 augustus 2006, 21:33
das een feit. bij mij was er niks mis mee, maar wou hem laten afstellen voor andere snaren...

tja, misschien eens bellen op voorhand en wat aandringen?

brunodb
28 augustus 2006, 23:24
@brunodb
Probleem is nu wel dat de afstelling niet goed is, als ik in het hoge register bend valt de snaar dood. En de actie is nogal hoog. Ik ben van Gent en heb hem bij Caerts in Leuven gekocht, dus als ik hem zou willen laten afstellen zou ik ervoor naar Leuven moeten. Aangezien jij ervaring hebt met Caerts en de guitarshop wat zou jij doen? Gratis laten afstellen in Leuven maar een halve dag kwijt zijn of hem gewoon es binnensmijten in de guitarshop?

ik zou hem bij Leo Caerts binnen doen als ik van jou was. het is bij beide goed gedaan hoor maar de kans is groot dat het je bij leo caerts toch een stuk goedkoper gaat uitkomen omdat het toch niet al te normaal lijkt, het probleem dat je hebt en dat ze dat dan waarschijnlijk wel onder een garantiegeval zullen zien.