PDA

View Full Version : VOX VT 30 - nieuwe speaker



heavy-metal-thunder
28 augustus 2006, 08:10
Heeft er iemand ervaring met een andere (betere) speaker voor de Vox Valvetronix VT 30?

brunodb
28 augustus 2006, 09:41
gewoon proberen man. werkt het niet, dan steek je die oude er opnieuw in. van een goeie speaker raak je toch meteen weer vanaf

heavy-metal-thunder
28 augustus 2006, 10:23
ja, maar heb niet veel zin om te zitten experimenteren. Daarom deze oproep. Bovendien, vraag ik me af of er een 12" in kan.

brunodb
28 augustus 2006, 10:27
er zit een 10 inch speaker in standaard. dus ik vrees dat er niet veel plaats gaat over zijn voor een 12 inch. maar je kan het eens uitmeten é

johantipker
28 augustus 2006, 20:21
in de vox ad50vt zit standaard een celestion 12" speaker,misschien je je ad30vt inruilen?

anders goed uitmeten, zoals eerder is geopperd of het gat wat groter kan, soms kun je nog wel wat hout weghalen, als het voorpaneel op een balkje zit geschroefd kun je wat hout wegbeitelen, zou ik allemaal niet doen als je nog garantie hebt...... :rockon:

heavy-metal-thunder
28 augustus 2006, 23:03
in de vox ad50vt zit standaard een celestion 12" speaker,misschien je je ad30vt inruilen?

anders goed uitmeten, zoals eerder is geopperd of het gat wat groter kan, soms kun je nog wel wat hout weghalen, als het voorpaneel op een balkje zit geschroefd kun je wat hout wegbeitelen, zou ik allemaal niet doen als je nog garantie hebt...... :rockon:

oké, maar ik hoef geen 50W. Het is gewoon voor thuis. En in de 50W zit nou ook niet bepaald een fantastische speaker. Mijn idee was gewoon dat de vt30 een fantastisch ding is, maar er met een betere speaker in nog beter klinkt.

brunodb
28 augustus 2006, 23:20
kan je niet gewoon de speaker die erin loskoppelen en een cabinet erop aansluiten?

johantipker
29 augustus 2006, 12:45
oké, maar ik hoef geen 50W. Het is gewoon voor thuis. En in de 50W zit nou ook niet bepaald een fantastische speaker. Mijn idee was gewoon dat de vt30 een fantastisch ding is, maar er met een betere speaker in nog beter klinkt.

dan wordt t hakken en zagen...

hij zit best ruim in z'n jasje...

AD30VT = 43cms (16.93") (H) x 45.59cms (17.95") (W) x 22.40 cms (8.82") (D),


als je dat gaat doen wil ik graag van je horen hoe t bevalt...

heavy-metal-thunder
29 augustus 2006, 20:55
kan je niet gewoon de speaker die erin loskoppelen en een cabinet erop aansluiten?

uiteraard kan dat en dat gaat vonken geven! Probleem is dat thuis op de eerste verdieping speel. Mijn 2* 12 cab staat beneden in de garage. Heb geen zin om daar wekelijks mee te zeulen. Bovendien is dat ook luid, hoor!

guitartub
30 augustus 2006, 10:38
Wat voor speaker had je erin willen zetten?
Ik zit er zelf ook over te dubben om de speaker in mijn AD60 te vervangen door een oude Electro Voice die ik nog heb liggen. Echter mijn dilemma is dat ik de originele speaker niet verkeerd vind klinken en dus niet weet waar ik goed aan doe.
Ben dus benieuwd naar je bevindingen als je de speaker daadwerkelijk hebt vervangen.

heavy-metal-thunder
30 augustus 2006, 12:49
in de 60 zit een veel betere speaker (vandaar het hogere prijskaartje, zeker als je de vtx hebt). Ik vind mijn vt 30 ook goed, hoor. Ik ben er zeer tevreden over, maar ik weet uit ervaring dat een goede speaker belangrijk is. Maar een goede speaker kost aardig wat, zodat je die niet vindt in een versterker van 275 euro.

Ik zie er niet op tegen om de wat te "kappen en breken" om er een goede 12 inch in te plaatsen. Ik gebruik de versterkers dagelijks gedurende enkele uren, waarom zou'k me dan die moeite getroosten, ik wil thuis ook lekker klinken.

Ik hou jullie op de hoogte.

brunodb
30 augustus 2006, 13:28
waarom koop je niet gewoon zo een klein cabinetje met 1 12 inch speaker in naar keuze.

dan zet je gewoon je valvetronix daarbovenop en sluit je je valvetronix aan op dat cabinetje. zo een cabinetje hoeft helemaal niet groot en zwaar te zijn.

heb zelf zo een marshall 1912 cabinetje, dat weegt weinig en is niet groot. zal van grootte in de buurt komen van je VT30