PDA

View Full Version : Wat les te geven?



strattie
28 augustus 2006, 01:49
Ik wil waarschijnlijk wat bij gaan verdienen door gitaarles te gaan geven. Maar wat moet je die kinderen/mensen nou leren als ze net beginnen? Het leukste voor ze is om natuurlijk meteen liedjes te spelen. Maar dan zijn barre grepen ook wel makkelijk en die leren ze meestal niet 1,2,3.
Zijn er nog mensen met ideeen voor simpele liedjes die je ze kan leren? Of andere ideeen mbt het lesgeven?

bedankt he;)

heavy-metal-thunder
28 augustus 2006, 08:22
eenvoudige akkoorden en rechterhand, hé. Goeie strumtechniek (down-up) en deze nadien beginnen toepassen op toonladders (beginnen met pentatonisch). Powercords zou'k nog mee wachten, want zo leer je het verschil niet tss mineur/majeur.


Verder een beetje theorie meegeven: waarom een do in Am en geen do#...

Alberto
28 augustus 2006, 11:14
Leer hen eerst de akkoorden in eerste ligging stap voor stap.
Als ze noten willen lezen kan je hen dat ook leren. Dat duurt wel even maar iemand die het echt wil heeft geduld.
Leer je ze tokkelen, begin dan eerst met steun (dus dat hun vinger na het aanslaan rust op de snaar erboven) zodat ze meer controle krijgen.
Als dat goed gaat kan je overschakelen naar 'los' tokkelen.
En als ze na een paar jaar een goede basis hebben kan je ze wat specifiekere stijlen aanleren die je zelf ook beheerst.
Maar zoals je zelf al zegt moet je ze tussendoor zeker ook al eens wat bekende stukken laten spelen zodat ze gemotiveerd blijven.

Ik zou het dus zo doen:
-tokkelen (eventueel gecombineerd met noten leren lezen)
-akkoorden
-dieper ingaan op techniek

sjoerd5
28 augustus 2006, 11:52
ik denk eerst wat basis accoorden,


dan kun je wat liedjes van CCR met ze spelen

heavy-metal-thunder
28 augustus 2006, 13:22
ik denk eerst wat basis accoorden,


dan kun je wat liedjes van CCR met ze spelen

absoluut! Hiermee oefenen ze goed de rechterhand. En die eenvoudige akkoorden zijn goed voor het gehoor te ontwikkelen.

thefox
28 augustus 2006, 13:39
Lid worden van het blad guitar techniques en daar lessen uithalen