PDA

View Full Version : effecten millionaire



Sebman
27 augustus 2006, 23:52
ahoi lui,

jus for shits and giggles: heeft er iemand een idee van welke pedaaltjes de gasten van millionaire zoal gebruiken? die hebben vaak wel crazy sounds, dus ik vroeg het me gewoon af (en op internet vind ik er niets van)

merci!

fullorder
28 augustus 2006, 00:27
Heb het laatste keer bij State X aan Tim Vanhamel zelf gevraagd en dat ging met name over de 'stutter' effecten die hij live vaak gebruikt (Johnny Greenwood heeft er ook een handje van ;) ). Die creeerde hij met de Boss DD-20 en dat kan heel goed. Kheb zelf de DD-20 en met het standje 'warp' kun je prima 'stutteren'
Hoe hij precies z'n scheur maakt weet ik niet, maar ik vermoed dat er een belangrijk deel dikke-marshall-op-10 in zit.

Aimé
28 augustus 2006, 11:55
Idem, er zijn ook een aantal +-goeie foto's te vinden van zijn pedalboard...tijdens hun laatste optreden in de AB maakte hij enorm veel gebruik van die "stutter", en in het algemeen ook van zen DD20

birt
28 augustus 2006, 12:19
een feedback looper gebruikt hij ook

daron_kurt
28 augustus 2006, 17:12
wat is een feedback looper precies als ik vragen mag?

birt
28 augustus 2006, 20:18
wat is een feedback looper precies als ik vragen mag?

een true bypass looper pedaaltje met een extra schakelaar en een draaiknop. als je de feedback inschakelt gaat die het signaal dat uit de effecten in de loop komt weer naar het begin van de loop sturen (met de draaiknop regel je hoeveel signaal) zodat er een elektronische lus is.