PDA

View Full Version : Handgreep op versterkertop



Oppy
27 augustus 2006, 21:37
Waarom zit de handgreep van een versterkertop altijd precies in het midden?
Als je de versterker optilt aan de handgreep, hangt deze door de zware trafo altijd aan een kant in onbalans. Waarom zetten ze de handgreep niet uit het midden, zoals bijvoorbeeld bij een rechthoek gitaarkoffer? Bij een combo heb je er minder last onbalans, omdat het gewicht gelijkmatiger verdeeld is.

yhcmarc
27 augustus 2006, 21:45
Dan kan je makkelijker trappen op en af lopen zonder de top te stoten tegen de trap ;)

Gearjunkie
27 augustus 2006, 21:50
Een een handgreep uit het lood is toch geen porum?


:)


Jouw oplossing: koop twee handvatten en schroef ze links respectievelijk rechts op de top, zie daar.... de top kan horizontaal vervoerd worden!

Squier4ever
27 augustus 2006, 22:12
psies wat ik op mijn zelfbouw amp heb gedaan, a la vox ac30

Gearjunkie
27 augustus 2006, 22:16
Ik heb mijn roadies overigens nog nooit horen klagen...
;)

vasnd
28 augustus 2006, 00:02
Waarom zit de handgreep van een versterkertop altijd precies in het midden?
Als je de versterker optilt aan de handgreep, hangt deze door de zware trafo altijd aan een kant in onbalans. Waarom zetten ze de handgreep niet uit het midden, zoals bijvoorbeeld bij een rechthoek gitaarkoffer? Bij een combo heb je er minder last onbalans, omdat het gewicht gelijkmatiger verdeeld is.

bij gitaarkoffers wil het niet altijd werken, maar de designers houden niet van niet-simmetrische dinge

Michael AE
28 augustus 2006, 04:51
Waarom zit de handgreep van een versterkertop altijd precies in het midden?
Als je de versterker optilt aan de handgreep, hangt deze door de zware trafo altijd aan een kant in onbalans. Waarom zetten ze de handgreep niet uit het midden, zoals bijvoorbeeld bij een rechthoek gitaarkoffer? Bij een combo heb je er minder last onbalans, omdat het gewicht gelijkmatiger verdeeld is.

Heel simpel; dat klinkt gewoon beter.

Ik heb wel eens een handvat aan de zijkant van mijn top gezet, en alle dynamiek was verdwenen. Nee hoor, doe mij maar gewoon een handvat op de bovenkant.

Les Paul
28 augustus 2006, 08:01
Heel simpel; dat klinkt gewoon beter.

Ik heb wel eens een handvat aan de zijkant van mijn top gezet, en alle dynamiek was verdwenen. Nee hoor, doe mij maar gewoon een handvat op de bovenkant.

Ook het omdraaien van het handvat is iets wat je dus niet moet doen. Weg tone. :seriousf:

jonesd
28 augustus 2006, 08:20
Ook het omdraaien van het handvat is iets wat je dus niet moet doen. Weg tone.

Niet akkoord, sommige mensen houden nu eenmaal van de sound van handvaten die uit fase staan...

hansies
28 augustus 2006, 09:24
Niet akkoord, sommige mensen houden nu eenmaal van de sound van handvaten die uit fase staan...

geen handvat, helemaal geen klank meer...........!!!!!