PDA

View Full Version : 7ender mexican strat ??



Den_Echte_Jef
27 augustus 2006, 21:27
hallo,

Ik ben dus vrijwel zeker een strat model te kopen
Maar weet niet zeker wat beter is, rosewood hals is dat goed ?
Is deze gitaar veel beter dan de squier, en hoe ?
Is 450 € een goede prijs voor deze gitaar ?


Thanx

biels
27 augustus 2006, 21:33
is dat niet te achterhalen met de zoekfunctie?

Gearjunkie
27 augustus 2006, 21:43
hallo,

Ik ben dus vrijwel zeker een strat model te kopen
Maar weet niet zeker wat beter is, rosewood hals is dat goed ?
Is deze gitaar veel beter dan de squier, en hoe ?
Is 450 € een goede prijs voor deze gitaar ?


Thanx

Smaak heb je in ieder geval ;)

Rosewood is prima natuurlijk. Maple (Esdoorn) heeft een wat helderdere klank.
Overigens moet je behoorlijk geoefend zijn om het verschil goed te horen.

Is deze gitaar beter? Kwalitatief is deze gitaar beter. De houtsoort bij een Mexiaan is Elzen, zoals de Amerikanen ook hebben. Bij Squiers is dit Poplar, wat wij Tulpeboom (Liriodendron) noemen.
Over de prijs/kwaliteit verhouding durf ik geen uitspraak te doen, daarvoor zijn er ook in de individuele gitaren te veel verschillen.

Over de prijs, je kan natuurlijk voor minder een gebruikt exemplaar kopen...

GunMetalBlue
27 augustus 2006, 21:53
Een mexicaanse Strat zal imo altijd de net-niet-strat van Fender blijven. Ik voor mij moet het een USA zijn :)

Wat niet weg houdt dat ik maar 1 gitaar heb die dat toevallig ook een Fender strat mex is :p... Ik heb gekozen voor een maple hals (de bleke, niet de bruine) omdat die veel makkelijker is in onderhoud, mooier is en makkelijker speelt. Ik ben helemaal gek van m'n strat. Maar iets houdt bij mij dat net-niet-gevoel. Ik heb er gewoon geen 2000 euro voor (over) om een USA te kopen.


Voor €450 koop je denk ik aan een iets goedkopere prijs dan normaal maar dat zal enkel aan de winkel en niet aan de kwaliteit vd gitaar liggen.

Als je hem mooi vind klinken, voelen en eruit vind zien moet je hem zeker kopen. 1 ding raad ik je wel aan: Speel eens op de gitaar met een superfrisse single-coil sound (tone dus op 10) en daarna eens met de twee single-coils als humbucker met een beetje minder tone op beiden (pak 8). Als je dat laatste echt stukken mooier vind, kijk dan eens naar een strat met humbuckers! Ik beklaag me op dat vlak wel een ietsiepietsie. Dus in mijn strat komen nog eens Seymour Duncan's Little '59...

Den_Echte_Jef
27 augustus 2006, 21:53
Ja, maar ik zou toch liefst nieuw kopen,

Den_Echte_Jef
27 augustus 2006, 21:59
Speel eens op de gitaar met een superfrisse single-coil sound (tone dus op 10) en daarna eens met de twee single-coils als humbucker met een beetje minder tone op beiden (pak 8). Als je dat laatste echt stukken mooier vind, kijk dan eens naar een strat met humbuckers! Ik beklaag me op dat vlak wel een ietsiepietsie. Dus in mijn strat komen nog eens Seymour Duncan's Little '59...

Hier verlies ik je even, met de tonen ?? Bedoel je tonen van de pots ??
Ik ben trouwens linkshandig, ik geloof niet dat er een linkshandige fat strat is .. spijtig genoeg.

GunMetalBlue
27 augustus 2006, 22:04
Hier verlies ik je even, met de tonen ?? Bedoel je tonen van de pots ??
Ik ben trouwens linkshandig, ik geloof niet dat er een linkshandige fat strat is .. spijtig genoeg.

Ik bedoel idd de tonen vd pots ja. Fat Strat = een strat met humbuckers?

Gearjunkie
27 augustus 2006, 22:09
Fat Strat = een strat met humbuckers?

Fat Strat heeft één humbucker in de brugpositie
Double Fat Strat heeft er een in de brug- en één in de halspositie. Deze mist het middelste element.

GunMetalBlue
27 augustus 2006, 22:10
mijn groot is dank

Den_Echte_Jef
27 augustus 2006, 22:18
Fat of double Fat is niet verkrijgbaar linkshandig geloof ik ...

Luke-wannabe
27 augustus 2006, 22:28
Vast wel...