PDA

View Full Version : Nog een keer overwegen mengpanelen



Martien
27 augustus 2006, 19:50
Ik had hier een weekje of 3 terug een behoorlijke lap tekst geplaatst mbt het opnemen in onze oefenruimte,
na veel wikken en wegen ga ik binnenkort wat spullen aanschaffen, is het niet dat ik nog steeds niet precies weet hoe en wat.

Er zijn voor mij 2 opties voor het opnemen vanaf het paneel naar de computer, ik twijfel tussen een firewire paneel (a/d converter) of een (?)analoge phase88 kaart,

Een firewire paneel zou dan of de Mackie onyx 1640 of de Alesis multimix 16 worden, ik hoorde alleen dat zodra mackie met firewire unit opneemt een deel van de eq waardeloos is en er geen monitor signaal meer terug komt? is dit waar?
en wat zijn de betere andere panelen die tot de 700 euro via deze manier minimaal 12 inputs kunnen opnemen? ( ik kan die mackie ook 2ehands voor een goede prijs krijgen vandaar dat hij binnen het budget valt toevallig)

Bij die phase 88 kaart zou ik die 2 maal moeten hebben, wat opzich al prijzig is, en ik zou een nieuw mengpaneel (analoog) moeten hebben die 16 sporen output heeft en eigenlijk ook wat meer optie's .

En heeft er iemand ergens een opname die van zo'n firewire board komt?

nog een kleine vraag,
voor de mics van de gitaren wou ik gewoon de shure sm57 doen, maar voor de drums heb je een mic set van shure (dmk 6) is dat een aanrader of kan ik beter voor dat zelfde geld een setje van 4 mic zelf samen stellen?

guhlenn
28 augustus 2006, 10:23
die mackie is erg fijn, daar zou ik voor gaan. voor 700,- een onyx 1604 is trouwens een wereld prijs, of mis ik nu iets?

Martien
28 augustus 2006, 17:25
mja maar weet niet zeker of dat door gaat en of ik t vertrouw,

kan nog gekker, maar hier spoort iets niet aan dunkt mij...

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=230022719683&ssPageName=STRK:HPWA:NL

Wormaap
28 augustus 2006, 18:06
Een Chinees met 0 feedback die voor 100 euro zo'n mixer verkoopt...

Wie dat koopt verdient het om opgelicht te worden :)

guhlenn
29 augustus 2006, 07:30
eh martien, je prijzen baseren op ebay is niet zo slim, nog afgezien of het een chinees is of niet.

Martien
29 augustus 2006, 17:16
ja dat is absoluut waar,
het is zo verleidelijk :)

had toen ook een draadje gemaakt over een ebay adv, (staan er nu ook weer btw)

over enkele amerikanen die constant gooien met shure mics,
http://cgi.ebay.nl/5xBrand-New-Shure-SM57-Vocal-Studio-Live-Standard-Mic_W0QQitemZ150027724053QQihZ005QQcategoryZ308QQr dZ1QQcmdZViewItem

vraag me nog steeds af, doen of niet,

guhlenn
30 augustus 2006, 10:16
als je het nog steeds afvraagt dan heb je niet opgelet :)