PDA

View Full Version : Versterker voor een band



cobhc
27 augustus 2006, 19:47
hoi ik speel nou al een tijd gitaar en ik ga dan nu ook in een band
maar ik heb een probleem ik heb nu een 30w gitaar versterker en dat is echt veel
te weinig ik heb niet zo groot budget en ik zat dus hier naar te kijken
http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp/artnr/3247013/sid/!18121995/quelle/listen
en dan heb ik de vraag is dit een goei speel vooral metal :hippie:

niet goed geef dan alsjeblieft een suggestie :hippie:

crapton
27 augustus 2006, 22:36
Zie mijn andere post vandaag.

Een Bandit is een goede amp om mee te beginnen, niet duur. Gaat in een band iha voldoende hard, maar om echt een beetje over te hebben moet je er een tweede speaker bijkopen.

Een aardig ding is dit: http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp/artnr/100006809/sid/!18121995/quelle/listen

Shop ook eens bij www.guitarbargains.com

Mijn advies - naar een muziekzaak gaan, iemand meenemen en goed luisteren, bv Feedback.

tabmaniac
27 augustus 2006, 23:04
30watt is echt niet veel te weinig voor in een oefenhok wij spelen (soms) met een 35 watt gitaar versterker (geen buizen) en die hebben we voor de helft open staan en er komt hard en mooi zat geluid uit, maar zodra je het podium op wilt zul je wel wat meer moetn hebben.. zelf gebruik ik een 40 watt buizen versterker die ook maar voor 4/10 losgaat in kleine zaaltjes..

krist
27 augustus 2006, 23:21
, maar zodra je het podium op wilt zul je wel wat meer moetn hebben.. zelf gebruik ik een 40 watt buizen versterker die ook maar voor 4/10 losgaat in kleine zaaltjes..

Ik snap hier niks van. Volgens mij worden hier twee dingen over het hoofd gezien (die ik vaker mis als er dit soort discussies gevoerd worden)

Ten eerste over spelen in de oefenruimte. Volgens mij hangt het toch ook behoorlijk veel af van het soort muziek wat je speelt, en vooral, hoe hard je drummer speelt. Want je moet tenslotte boven de drummer uitkomen. Ook hoe je de boel opstelt in de oefenruimte en met hoeveel personen je bent maakt nogal wat uit. (1 gitarist of 2 bijvoorbeeld, wereld van verschil)

Ten tweede over spelen op het podium. Hangt er natuurlijk, behalve van punt één, ook heel erg vanaf of je gitaar wel of niet uitversterkt wordt. Geldt ook wel wel een beetje voor in de oefenruimte. Mocht je je gitaar niet hard genoeg horen, wat let je om via de zanginstallatie je gitaar nog wat uit te versterken?

OK, ik ben zelf in het bezit van een 100 watt Fender Twin Reverb en een 30 watt Marshall JTM 30. Hoewel mijn voorkeur uitgaat naar mijn Twin Reverb heeft dat niks met het volume te maken. Ik heb die JTM 30 ook wel gebruikt in de oefenruimte en op het podium. Ging hardstikke goed.

Punt
28 augustus 2006, 00:21
Ik oefen met een 20 Watt buizenbakkie en onze drummer mept best door.
Gaat goed.

Outrage
28 augustus 2006, 00:43
Randall versterkers worden vaak aangeraden om metal te gaan spelen. Ik weet niet of die peavey zwaar genoeg is om er metal op te gaan spelen.
Het hang natuurlijk af van wat voor metal je gaat spelen. Maar een versterker die (naar mijn oren toch) heel goed klinkt voor metal, de warp 7 van Hughes en Kettner; Er is een halfstackversie ervan (top + kast) zoals bv hier: klik (http://muziek.2dehands.nl/markt/muz_access/gitaarversterker/?mode=&q=warp), maar ook een comboversie.

majortomtogroundcontrol
28 augustus 2006, 20:04
wij hadden dat probleem ook, ik kwam ook met moeite boven de drummer uit en in onze reptitieruimte speel ik op een roland 15 watt, we hebben gewoon een scherm voor de drum gezet: enkele balkjes met triplex op en eierdozen erop langs de kant van het drumstel uiteraard... dat werkt nu prima... het enige probleem is dat de drummer weinig gitaar hoort maar als je je versterker op een tafeltje of een stoel zet is het zo op gelost... werkt bij ons toch. als je dan klaar bent om op te treden kan nog altijd een nieuwe amp kopen maar heb je toch al extra tijd gehad om te sparen...

Nova
29 augustus 2006, 09:33
Line6 Spider 2 12... http://feedback.nl/?id=55&b=990101602
Nu 399 bij feedback.. ik heb hem ook gehaald een maandje of 2 geleden. Ik speel ook metal, ook in een band en ook op een podium (zo nu en dan). Ga 'm 13 sept on stage uitproberen. Voor metal, no matter hoe zwaar, gaat ie hard zat.