PDA

View Full Version : 5 veertjes:S



gibson-strato
27 augustus 2006, 19:19
Hoi
Ik heb net mijn strato uit elkaar gehaald maar nu zit ik met 1 probleem, er kwam 5 veertjes uit: 3 spiraalvormige en 2 gewone veertjes.
waar zijn die van?
alvast bedankt

Herman
27 augustus 2006, 19:32
Waarschijnlijk de veren voor je tremolo?? Als het goed is zit er achter op de gitaar een plaatje, schroef die er eventjes af, en kijk of daar veren in zitten, normaal gesproken horen die er wel in te zitten namenlijk.

gibson-strato
27 augustus 2006, 19:34
Waarschijnlijk de veren voor je tremolo?? Als het goed is zit er achter op de gitaar een plaatje, schroef die er eventjes af, en kijk of daar veren in zitten, normaal gesproken horen die er wel in te zitten namenlijk.
dat bedoel ik niet, toen ik al die schroefjes los had ( aan de bovenkant, bij de snaren) en hem optilde toen kwamen er 5 veertjes uit, 3 spiraalvormige en 2 gewone, ik denk dat die van da ding is met die 6 zilvere puntjes erop maar ik weet niet waar het hoort.

DarknessAwaits
27 augustus 2006, 19:34
Hoe groot zijn de veertjes? ca. 6 cm? Dan horen ze bij je trem, als ze 1.5 cm ofzo zijn dan horen ze waarschijnlijk tussen de schroeven van je elementen.

hendrix2
27 augustus 2006, 19:36
wss de veertjes van je elementen.

Herman
27 augustus 2006, 19:38
kunnen het MISSCHIEN ook nog van die kleine veertjes zijn die om je brugzadeltjes zitten?? (Die heb ik iig wel).

DarknessAwaits
27 augustus 2006, 19:40
Kan ook nog, maar dan heeft de TS wel zeer grondig werk verricht :).

Gearjunkie
27 augustus 2006, 21:11
3 spiraalvormige en 2 gewone veertjes.

Bij mij zijn gewone veertjes spiraalvormig...


Maar als ik het goed lees heb je de slagplaat er af gehaald en toen vond je vijf losse veertjes? Dan heb je ze waarschijnlijk niet nodig, want veertjes zitten altijd aan twee kanten ergens aan vast.

Heb je alles lang geleden open geschroeft en weet je niet meer hoe het nu zit? Hele kleine veertjes zitten zoals reeds genoemd tussen je slagplaat en het elementkapje. Deze veertjes duwen het element naar beneden, zodat je de hoogte kan afstellen met de schroeven.

Succes!

Gearjunkie
27 augustus 2006, 21:13
ik denk dat die van da ding is met die 6 zilvere puntjes erop


Dat noemen wij nou een element, of pick-up
:satisfie:

Nickname
28 augustus 2006, 08:33
Beste,

Het was natuurlijk niet echt slim, aangezien je blijkbaar vrij weinig weet van gitaren, het zooitje eraf te schroeven. Je had je beter even wat kunnen verdiepen in hoe een gitaar in elkaar zit. Voor de rest kan je het hier natuurlijk altijd vragen als je iets niet weet ;)

GunMetalBlue
28 augustus 2006, 12:58
Geef gewoon eens wat fotos!

jimihattricks
28 augustus 2006, 14:22
heb je een parkiet ofzo..?

gibson-strato
28 augustus 2006, 20:31
heb je een parkiet ofzo..?
haa :satisfie:
Het probleem is opgelost maar nu: als ik de snoer inplug in men gitaar dan stoort ie, ook als je speelt hoe kan dit?
en als ik hem op de laagste stand wil zetten met da ding bij het volume daarlangs dan doet ieh et op de laagste stand niet:s
wie?

Gearjunkie
29 augustus 2006, 23:18
met da ding bij het volume daarlangs dan doet ieh et op de laagste stand niet:s
wie?


Nee, dit lijkt me duidelijk!

DarknessAwaits
30 augustus 2006, 00:31
Na een paar keer lezen... denk ik dat 'ie de pickupswitch bedoelt.

Hoe dat kan? Waarschijnlijk maakt een draadje geen contact meer met de schakelaar, en dan krijg je geen signaal. Enige oplossing is slagplaat eraf en kijken of je een los draadje ziet.

Of je dat zelf moet gaan doen... in jouw geval zou ik het toch maar even uitbesteden.

bass blom
30 augustus 2006, 12:04
ik ga mijn oto maar eens uit elkaar schroeven zodalijk :D

Kim Wilson
30 augustus 2006, 12:21
ik ga mijn oto maar eens uit elkaar schroeven zodalijk :D
"Ik heb een touwtje met aan het eind een veertje, een gebogen stuk ijzer en een rubber blokje. Kunnen jullie me vertellen wat dat is en hoe ik het weer terugzet?"