PDA

View Full Version : VOX AC30 CC1/CC2 betrouwbaar?



a.c.
27 augustus 2006, 19:10
Ik ben aan het overwegen om een chinese Vox AC30 CC1/CC2 of (meest waarschijnlijk) een head te kopen.
Hebben jullie ervaring met betrouwbaarheid van deze dingen? m.a.w. zijn deze amps road proof???
Iedereen op H.C. zegt namelijk dat ze slechte verhalen hebben gehoord maar niemand blijkt echt problemen te hebben.

thieske
27 augustus 2006, 19:31
Ik speel nu bijna een jaartje over een cc2 de combo.. en hij heeft me op t poduim nog nooit in de steek gelaten, de vox van mn medebandlid is zelfs wel eens tijdens een optreden van zn flightcase afgedonderd..ff uitgezet en opgehesen.. op de kisten.. weer aan.. en spelen maar..
Nu moet ik eerlijkheidhalve wel zeggen dat ik er eerst twee hebben moeten terugbrengen naar de winkel.. een met gescheurd speakerdoek... en een met een onverklaarbare brom...
Maar als ze t eenmaal doen.. dan doen ze het..

Piet (Tele)
27 augustus 2006, 19:49
Ik heb sinds maart een vox AC30 CC2 met de goedkopere Warphdale speakers en heb tot nu toe geen klachten over deze versterker, ik kan je alleen maar zeggen dat ik er steeds betere sound uit krijg. Chinees of geen chinees, kwaliteit is gewoon goed en de prijs wordt zo wel aantrekkelijk.

Mitch
27 augustus 2006, 20:12
Iedereen op H.C. zegt namelijk dat ze slechte verhalen hebben gehoord

Tja, alleen Made in the USA is daar goed hè ? De UK mag dan nog nét, maar China ? Dat kan nóóóóit wat zijn.
Ik heb er nog geen enkel horrorverhaal over gehoord. De tijd zal het leren.

ponq
27 augustus 2006, 20:40
Vox AC30 cc1 hiero met de 'goedkope' speaker. Ik heb m 2e hands uit Duitsland en ben er zeer over te spreken. Nog nooit echt hard gezet, maar het dagelijks gebruik bij mij thuis geeft me een zeer aangenaam resultaat zonder brom of ander ongemak. Aantal keer meegesleept en 'iets' harder gehoord, maar nog nooit problemen mee gehad.

DREAMMACHINE
27 augustus 2006, 22:46
....mmh, zit er ook wel naar te kijken als back-up amp. Tweedehands jammergenoeg nog niet echt in overvloed aanwezig (...of te duur).
In duitsland wel al meer?....en zo ja, op laten sturen of opgehaald?

Mitch
27 augustus 2006, 23:03
Vox AC30 cc1 hiero met de 'goedkope' speaker. .

Nooouuuu, goedkoop ! Eén neodymium speaker kost net zo veel als twee warphedales ;) 't Is wel geen Blue, maar zeker een goede speaker. Niet te bescheiden !

ponq
28 augustus 2006, 01:17
Nieuw is ie voor zo'n 800 euro te koop, ik had m voor 700. 'blind' gekocht via ebay, laten opsturen vanuit Duitsland ("nog geen jaar oud, alleen af en toe thuisgebruikt, met orig bon"). Allemaal prima en netjes verlopen.

En idd, die speaker is prima!

jonesd
28 augustus 2006, 08:23
Speel er zelf op sinds augustus vorig jaar.

Nog nooit enig probleem mee gehad. Verhaaltjes op HC lijken mij dan ook erg gekleurd en overdreven (wat me enigszins verbaasd van zo'n objectief en genuanceerd forum, ;) )

datsun
3 oktober 2006, 20:39
Ik heb net een vox AC30cc2 op het oog, met greenback(G12M) speakers in. nu, die greenbacks, zijn dat de goedkopere warfdales of zijn dat duurdere speakers?

thx

Jo van Lie
4 oktober 2006, 00:55
Ik ben aan het overwegen om een chinese Vox AC30 CC1/CC2 of (meest waarschijnlijk) een head te kopen.
Hebben jullie ervaring met betrouwbaarheid van deze dingen? m.a.w. zijn deze amps road proof???
Iedereen op H.C. zegt namelijk dat ze slechte verhalen hebben gehoord maar niemand blijkt echt problemen te hebben.

weet je ook waarom hij niet betrouwbaar zou zijn

Jo

Negative K3 fan
4 oktober 2006, 01:02
omg

http://www.ambrosiasw.com/~andrew/funny/noob.jpg

ACSlater
4 oktober 2006, 02:47
Ik heb net een vox AC30cc2 op het oog, met greenback(G12M) speakers in. nu, die greenbacks, zijn dat de goedkopere warfdales of zijn dat duurdere speakers?

thx

Greenbacks zijn geen Warfedales maar Celestion's en dit zijn duurdere speakers maar niet zo duur als de Celestion Blue's

PeteRS
4 oktober 2006, 12:36
omg

http://www.ambrosiasw.com/~andrew/funny/noob.jpg

Tot zover de nuttige bijdrage van onze topposter.

Negative K3 fan
4 oktober 2006, 14:31
was een uiting van mijn frustratie veroorzaakt door de ontzettend ondoordachte post van ene Jo van Lie

heavy-metal-thunder
4 oktober 2006, 14:51
Tot zover de nuttige bijdrage van onze topposter.


ik heb lang geleden "de Hobbit" moeten lezen. heb nooit geweten hoe die rare wezentjes er in werkelijkheid uitzagen, maar dit moet aardig in de buurt komen.

Tot zover mijn zinloze bijdrage.

PeteRS
4 oktober 2006, 20:11
was een uiting van mijn frustratie veroorzaakt door de ontzettend ondoordachte post van ene Jo van Lie

Dat is idd zo, vragen waarom ze onbetrouwbaar zijn in een topic dat gaat over de vraag waarom ze onbetrouwbaar zijn... but then again, hij die vrij van zonde is werpe de eerste steen.