PDA

View Full Version : Effecten??



Razorhead
2 december 2002, 11:50
Hoi,

Wat zijn de beste effecten voor een bas (met de meeste mogelijkheid, goed geluid en betaalbaar), er zijn er zo veel!

jasper

Semafoor
2 december 2002, 14:25
Je moet toch iets specifieker zijn, met zo'n post kan men hier vrij weinig.
Als je hardrock speelt lijkt me een wahwah-pedaal vrij overbodig etc. etc.

flearulez
2 december 2002, 14:57
pffff whatever!!
Overdrive,
Bassballs
Octabass
whawha, auto wha
chorus/flanger

Wat zoek je?

Ps ik heb een rete gaaf pedaal in de musik store koln cataloges gezien.
earth quaqe plus, 25 wha variaties en 4 band wides, modern of classiek met een footswitch en de wha gaat automatisch aan als je em bedient. Nadeel kosten: 233€

Semafoor
2 december 2002, 16:07
Of ga gewoon eens naar een aardige muziekwinkel en vraag of je er wat mag uittesten. Sommige muziekwinkels hebben veel pedaaltjes al uitgestald staan in een oefenruimte.

skabouter
2 december 2002, 16:37
als jij nou gewoon een GT6b koopt van BOSS zijn we van dit gezeur af ! die heeft ALLES !

ik bedoel het niet onaardig, trouwens, hoor.

basswasp
2 december 2002, 16:58
en als ik die nou niet te betalen vind, zeker omdat je veel ervan niet gebruikt?

(wat is 't weer gezellig)

Razorhead
2 december 2002, 16:58
Oke, bedankt voor de adviezen

Laus
2 december 2002, 17:20
welk effect gebruikt die bassist van Muse bij die singels? Plug in baby(?) of die andere waar je de bas zo expliciet hoort... een hele zware fuzz alleen hoe krijg je hem zo zeg maar...

Addixx_
5 december 2002, 19:24
uhm, hoe heet die, tis idd fuzz...tis een gitaar effect, das alles wat ik ervan weet...

basswasp
5 december 2002, 20:02
Ehx - Big Muff Pi?

Mij klinkt 't als een Boss Bass OD...

Ruud
5 december 2002, 21:20
Die bigg muff, doet dat redelijk netjes na ja.., een zware fuzz kun je er in ieder geval erg goed uithalen.. en boosten doetie als de beste

AllodoX
6 december 2002, 08:52
Akai SB-1 ' deep impact ' bass synthesizer

mooiste pendaaltje dat er is :smile:

emielow
6 december 2002, 10:31
geluid komt niet alleen uit zon pedaaltje, het maakt ook NOGAL uit op welke bas je speelt en over welke versterker. een beetje draaien aan de knoppen scheelt ook al heeel veel

Laus
9 december 2002, 12:49
Dat zeker...

Maar wat doet een EHX BasBalls eigenlijk? De Boss ODB (overdrive) is mij eigenlijk net niet zwaar of subtiel/flexibel genoeg.

emielow
9 december 2002, 13:00
bassballs is een autowah

geeft een beetje een funky bwoap bwoap geluid haha

Grenco
9 december 2002, 13:11
Ik speel zelf op een Bass POD van line 6 en ik moet zeggen dat die EXTREEM goed bevalt. zeker omdat je hem via 2 midi poorten kan backuppen en fine tunen ( + effecten downloaden van internet )
wel een beetje duur als je na gaat dat je ook nog een floorboard nodig hebt om hem live te gebruiken.
maar van het geluid van dit effect krijgen de meeste mede bassisten een harde plasser. dus zeker eens proberen.

verder gebruik ik een KORG AX1 (weet niet 100% zeker) het geluid van deze doos is stukken minder dan de POD maar wel grappige effecten (alles wat je kan bedenken) deze is dan ook 10x zo goedkoop als de POD, maar zeker het proberen waard. is gewoon een degelijk multie effect met hoop effecten en 4 versterker models en een expressie pedaal.

AllodoX
10 december 2002, 18:56
Ik ben vroeger echt zo'n effecten-slet geweest.. op een gegeven moment had ik 2 pedalboards vol :razz:

'k heb het nu bij een overdrive en een chorus gehouden.. die gebruik ik het meest :smile:

flearulez
11 december 2002, 10:52
EBS overdrive als alternatief op de Boss?

Ruud
11 december 2002, 21:41
Wat doen jullie in hemelsnaam met een chorus effect, in de chorus stukjes gaat het geluid er zo moddervet, dik en overdone van klinken als je hem samen met de gitaristen gebruikt(die dan ook chorus spelen)en verder kan ik er helemaal niks mee.

basswasp
11 december 2002, 22:09
M'n vader had in een gitaarwinkel het idee gekregen om een chorus te kopen, ik speelde toen nog niet zolang en had geen idee wat het was. Dus wij vragen zo'n verkoper naar een chorus en vervolgens plugte hij een Boss chorus (de gitaarversie, deze zou ook goed werken voor bas). Meteen al toen ik die chorus aanzette, wist ik het al: dit is absoluut niets. Dit had ik duidelijk laten weten aan de verkoper en m'n vader, maar m'n vader kocht 'm toch (waarom weet ik nog steeds niet, hij zei 'dan koop ik 'm voor mezelf', 'ik dacht dat je hem wel leuk vond' en 'misschien voor later').
Hoe dan ook, thuis gekomen, dat ding weer ingeplugd, nog een paar minuten met gerotzooid en m'n bas weer direct op m'n versterker aangesloten. Diezelfde week het pedaaltje nog teruggebracht naar de winkel.

Dus al zou ik hem gratis hebben gekregen, ik moet 'm niet... kan iemand mij uitleggen wat de lol van een chorus is?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: basswasp op 2002-12-11 22:09 ]</font>

AllodoX
11 december 2002, 23:42
Ik gebruik de chorus heel lichtjes tijdens het slappen en de rustige stukjes.. maakt het geheel net iets leuker :smile: