PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar: PRS



BartL
27 augustus 2006, 13:02
Hou, ik heb hem dus toch gekocht :) Gelijmde hals, maple topje. Speelt lekker! :cooler:

De goldtop PRS waarover ik al enkele dingen vroeg op het forum. Het is zowel de ex-gitaar van srv-man en van Lordriffenstein.

Een uitgebreidere review met veel(!) fotootjes komen nog (Morgen waarschijnlijk).

Voor nu alleen even een belangrijke vraag: Hoe krijg ik de snaren uit de stemmechenieken? En hoe krijg ik de nieuwe er weer in? :)

Negative K3 fan
27 augustus 2006, 13:03
hij heeft locking tuners neem ik aan?

onderaan aan dat wieltje losschroeven en dan verder net als gewone tuners

Helter Skelter
27 augustus 2006, 13:06
hij heeft locking tuners neem ik aan?

onderaan aan dat wieltje losschroeven en dan verder net als gewone tuners

nee, PRS heeft een ander systeem

gewoon aan je stemknop draaien en het palletje tegenhouden, dan verschijnt er een sleuf waar je de snaar in kan leggen en dan weer vastdraaien.

Probeer maar wat, op een gegeven moment gaat het lukken Bart! 8-)

BartL
27 augustus 2006, 13:21
Heej Leute,
Ik kan inderdaad dat zwarte dingetje (schroefje?) losmaken, maar de snaar lijft vast in het sleunfje zitten. Vreemd...?

Helter Skelter
27 augustus 2006, 13:23
Heej Leute,
Ik kan inderdaad dat zwarte dingetje (schroefje?) losmaken, maar de snaar lijft vast in het sleunfje zitten. Vreemd...?

dat schroefje moet je niet losmaken, gewoon aan je stemmechaniek draaien en dan dat palletje tegenhouden...

prs
27 augustus 2006, 14:18
Hier staat alles wat je weten wilt:

http://www.prsguitars.com/csc/tuners.html

Edit: even voor de goede orde, op de foto's op die site kun je klikken om ze te vergroten. Succes!

BartL
27 augustus 2006, 17:32
Hmmm, OK. Ik heb ze dus gewoon in dat sleufje gelegd, gestemd en afgeknipt. Blijft wel perfect gestemd...mjah, volgende keer eens op de echte manier proberen :) Op dit moment zitten de vleugeltjes ook niet mooi evenwijdig.

Dank voor de info.

BartL
31 augustus 2006, 11:58
Hier alsnog de beloofde fotootjes :)
De gelakte hals is echt heerlijk. Inderdaad strat-achtige dikte, maar beter afgewerkt en wat ronder voor mijn gevoel.

Hier duidelijk de maple top zichtbaar;
http://student.infonomics.nl/students/b.loog/prs1.JPG
Z'n achterste ;)
http://student.infonomics.nl/students/b.loog/prs2.JPG

BartL
31 augustus 2006, 11:59
Shiny!
http://student.infonomics.nl/students/b.loog/prs3.JPG
De IMO zeer mooie body;
http://student.infonomics.nl/students/b.loog/prs4.JPG

BartL
31 augustus 2006, 11:59
De headstock; Ik was er nog niet helemaal uit hoe die tuners nou werkten. De volgende keer even MET de instructies erbij doen :)
http://student.infonomics.nl/students/b.loog/prs5.JPG
Totaalplaatje;
http://student.infonomics.nl/students/b.loog/prs6.JPG

vinni
31 augustus 2006, 12:15
Gefeliciteerd!

Wat ik altijd onvoorstelbaar vind....

Als een gitaar een jaar in mijn bezit is geweest dan zie je dat die goed gebruikt is. Zo te zien zit hier haast geen schrammetje op.
Hoe doen jullie dat toch....in de kast hangen? :seriousf:

Vinni

Orpheo
31 augustus 2006, 12:23
Gefeliciteerd!

Wat ik altijd onvoorstelbaar vind....

Als een gitaar een jaar in mijn bezit is geweest dan zie je dat die goed gebruikt is. Zo te zien zit hier haast geen schrammetje op.
Hoe doen jullie dat toch....in de kast hangen? :seriousf:

Vinni

vraag ik me ook af :D

maar wel mooi gitaartje! hoeveel moet je ervoor hebben? (ik ga er alvast vanuit dat ie binnen nu en 3 maanden op marktplaats/gitaarmarkt komt te staan :D )

LordRiffenstein
31 augustus 2006, 12:24
Gefeliciteerd!

Wat ik altijd onvoorstelbaar vind....

Als een gitaar een jaar in mijn bezit is geweest dan zie je dat die goed gebruikt is. Zo te zien zit hier haast geen schrammetje op.
Hoe doen jullie dat toch....in de kast hangen? :seriousf:

Vinni

Niet iedereen ragt als een hondsdolle op zijn gitaar. :cooler:

Bart, proficiat, PRS Goldtop is en blijft een vette gitaar van looks en als de sound je ding is, gewoon lekker spelen.

Hectische Hector
31 augustus 2006, 13:01
dit is de eerste prs die ik hier op dit forum zie die ik mooi vind! misschien word ik nog wel ooit eens een fan :)
alleen spijtig dat hij niet in volledig dezelfde kleur is, de achterkant vind ik minder mooi

veel plezier ermee! :hippie:

BartL
31 augustus 2006, 13:10
Hehehe,
@Orpheo: PM








Grapje :)



Inderdaad lekkere gitaar. Enige schade is op de achterkant van de body, rechts naast de halspocket. Voor de rest helemaal perfect.

3 weken geleden droomde ik alleen van een PRS, maar heb er nu dus toch een voor een mooie prijs weten te vinden :) Ik weet alleen nog niet helemaal wat ik van de sound moet denken. Ik vind dat de humbuckers die er nu inzitten wat te lief zijn. Heel misschien ga ik er dus nog wel een SD SH-4 en SH-2 indoen, maar dat zie ik nog wel; hij speelt heerlijk, en da's 't belangrijkste! :D


Edit: Waarom hebben de vorige eigenaren (LRiff & SRVman) hem eigenlijk weggedaan vraag ik me af?

Orpheo
31 augustus 2006, 13:28
hmm nee, in zo'n PRS zou ik eerder een breed in de hals stoppen, en een EVO in de brug.. maar ja, ik houd sowieso niet van seymours :)

zeker ook omdat t een custom is, en niet de mccarty (minder hout, dus minder dreunend laag ala les paul). maar goed... dat zou ik doen (wellicht komt dat voor mij er ook nog wel ooit eens aan :D

ik vraag me af. ik zie in die puppocket een ongelooflijk mooie vlam zitten. WAAROM DAN DIE GOUWE LAK?! echt zonde toch?!

Wormaap
31 augustus 2006, 13:32
ik vraag me af. ik zie in die puppocket een ongelooflijk mooie vlam zitten. WAAROM DAN DIE GOUWE LAK?! echt zonde toch?!

Dat vroeg ik me ook af :X

Ofja, dan eigenlijk net andersom: WAAROM zo'n mooie flame-top op'n gitaar zetten die toch ge'goldtopt wordt.
Al kan het natuurlijk ook nog zijn dat de vlam toevallig alleen daar mooi is, en voor de rest lelijk / nauwelijks zichtbaar is. We zullen het nooit weten... Tenzij... Bart? :D

Josdevos
31 augustus 2006, 13:34
zeker ook omdat t een custom is, en niet de mccarty

Tis een standard met maple top! :sssh:

srv-man
31 augustus 2006, 13:40
Tis een standard met maple top! :sssh:

Inderdaad werden ze destijds als Standard verkocht, maar inmiddels noemt PRS dit nu een Custom....

srv-man
31 augustus 2006, 13:52
Edit: Waarom hebben de vorige eigenaren (LRiff & SRVman) hem eigenlijk weggedaan vraag ik me af?

Als ik hem nu zo weer zie vraag ik me dat ook af ;-) Voor de prijs die je ervoor hebt betaald hebt is het echt een koopje.
Destijds had ik ook een 1990 Custom die ik iets fijner vond (regular neck enzo) dus vandaar. Verder niets mis mee, maar inderdaad een beetje lieve elementen.

Anders Destium
31 augustus 2006, 14:04
Gefeliciteerd ermee!


En de winged tuners zijn inderdaad even wennen :)

LordRiffenstein
31 augustus 2006, 14:41
Als ik hem nu zo weer zie vraag ik me dat ook af ;-) Voor de prijs die je ervoor hebt betaald hebt is het echt een koopje.

Ha vette +1.

Bij mij was het gewoon een kwestie van onkunde :cooler: Ik speelde tot dan altijd op single coils, veel neck pickup en bij een humbucker gitaar speel je natuurlijk meer bridge omdat het anders al snel te muddy wordt. Dat was dus vooral het probleem. Later ontdekte ik tot mijn scha en schande dat net als bij een tele, het echte werkt vaak bij de brug pickup begint 8)

Orpheo
31 augustus 2006, 16:27
Tis een standard met maple top! :sssh:

oh wist ik niet :) ik ben niet super bekend met PRS-en. t leek me een custom met maple top vanwege de specs die ik zag enzo. tussen een 'huidige' custom en mccarty in eigenlijk....

ach boeiend. tis gewoon een topgitaar :D

BLOK182
31 augustus 2006, 16:34
Congrats Bart, mooie gitaar! Stond een tijd terug nog op het punt gestaan em over te nemen van Riffenstein:p

sembo
31 augustus 2006, 16:40
mooi mooi mooi

veel plezier er mee

Mitch
31 augustus 2006, 17:09
Is dat er één waarvan de elementen ook te splitten zijn ? TIjdje terug bij forumlid 1959SLP over de vloer geweest en die had er volgens mij ook zo één. Prima klinkend ding. Ik hou verder totaal niet van Goldtops, maar afgezien van de pickup-quest die ik in de lucht voel hangen ga je er vast veel speelplezier van hebben.



'on a sidenote': de Peavey ?

Wicked Willy
31 augustus 2006, 17:09
Welkom bij de PRS club. Bij mij staat een Mccarthy ook nog op het lijstje...........maar mijn eerst volgende aanschaf wordt een Hollowbody.

piezo
31 augustus 2006, 17:15
Mooi ding wel.
Voor wat de mooie maple flame met dekkende lak betreft, de meest logische verklaring is dat men bij het frezen van de carve pas ontdekte dat er een lelijke plek in zat. Komt meer voor en maakt voor de klank meestal niet uit.

O ja, wat elementen betreft: Gibson humbuckers passen qua diepte niet zomaar in een PRS, de pootjes zijn te lang.

@LordRiff: een PRS vind ik zelf ook niet zo karakteristiek en geweldig van klank, maar ik heb inmiddels - na 12 jaar al :roll: - door hoe uit de mijne alles te halen wat er in zit.

1959SLP
31 augustus 2006, 19:31
TS: congratz! Zijn fijne gitaartjes.


Mitch: mijnes is met tremolo.

Gitaro
31 augustus 2006, 20:10
ARGH, GAS!!!

Gefeliciteerd

knepman
31 augustus 2006, 20:32
Gefeliciteerd man ziet er echt vet uit !!!!

BartL
31 augustus 2006, 22:24
'on a sidenote': de Peavey ?
Mijn Gibson LP is net verkocht, dus verkoop Peavey is voorlopig van de baan :D

Dank voor de leuke reacties!

Ik verbaasde me ook een beetje over de erg mooie top die ik onder de brugpickup vond. Wel een beetje jammer inderdaad, maar er zal vast een goede rede voor zijn geweest!

Die winged tuners moet ik inderdaad nog eens goed gaan bestuderen met de site van PRS ernaast :) Ik heb nu de snaar er gewoon inliggen en heb hem vastgedraaid. Is perfect stemvast nu...dus geen probleem.

Mitch
31 augustus 2006, 22:28
Kost me altijd moeite jouw sig bij te houden, zo snel als -ie verandert ;)

@1959: ik wist dat er iets anders aan was, maar kon het zo gauw even niet voor de geest halen ! Goed ding ook !

BartL
1 september 2006, 20:18
Kost me altijd moeite jouw sig bij te houden, zo snel als -ie verandert ;)
Ach ja... :D