PDA

View Full Version : compressor voor funk/rhythm a la Jamiroquai



evertz
27 augustus 2006, 12:48
Weet iemand een goed compressor pedaal dat icm wah een lekker funky sound geeft? Ik speel sinds gisteren op een Vox AC30. Super, maar ik mis alleen nog een compressor!

robert-gitarist
27 augustus 2006, 13:33
MXR DynaComp :D
Die vind ik erg goed.Carl Martin schijnt ook erg goed te zijn wat ik hier gelezen heb.

the sure thing
27 augustus 2006, 14:31
MXR Dynacomp! En dan een ouwe :-)

Ik hoor ook goede verhalen over de Boss CS-2 (NIET de CS-3!!!).

zjanke
27 augustus 2006, 17:05
Er zijn verschillende mogelijkheden, sommige kleuren je geluid en hebben wat meer last van bijgeluiden (ligt ook aan de instellingen en de plaats in je signaalketen) en sommige veranderen je geluid zo subtiel en zijn zijn zo stil in hun werk dat je het eigenlijk pas hoort als je ze uitzet.

Zoek maar eens op compressor in dit forum

new deep
27 augustus 2006, 18:59
Ik denk dat funk eigenlijk ook heel goed zonder compressor gemaakt kan worden.
Is het niet zonde om de dynamiek van je vox ac30 weer te niet te doen met een compressor?

evertz
27 augustus 2006, 20:06
Ja, vwb de dynamiek heb je gelijk....voor de echte funky nummers denk ik echter dat dynamiek een mindere rol speelt. Ik ga het gewoon eens testen. Die MXR was inderdaad vaker aanbevolen. Misschien dat iemand ervaring had met de combinatie met de AC30.

Jullie horen nog van mij!

robert-gitarist
27 augustus 2006, 20:13
MXR Dynacomp! En dan een ouwe :-)

Ik hoor ook goede verhalen over de Boss CS-2 (NIET de CS-3!!!).

CS-3 heb ik gehad.Pruts ding.Die raad ik echt af.CS-2 heb ik inderdaad ook veel goeie verhalen over gehoord.

zoon van Piet
27 augustus 2006, 21:30
De Cs-2 is heel wat lekkerder dan de CS-3, zompiger en ouderwetser - meer a la dynacomp. Maar vandeweek merkte iemand hier op dat de Ibanez CP9 juist voor de meer modernere soundjes erg geschikt is, en daar zit wel wat in. hij is wat opener dan de dynacomp.
Funk vraagt vaak om compressie, dus je kan veel plezier hebben van hebben.

Er staat trouwens ene ross op marktplaats, naar de verhalen te oordelen zijn die dingen het helemaal, moet een soort geevolueerde dynacomp zijn...
(En ik heb geen geld, momenteel!)