PDA

View Full Version : Goede merken?



gitaargirl
27 augustus 2006, 12:27
Hallo iedereen.
Ik ben van plan een elektrische gitaar aan te kopen, en graag had ik wat meer informatie gehad over bekende en goede merken..
Eventueel had ik ook wat meer geweten over versterkers.(prijs, merken, watt)
Ik speel al 5 jaar klassieke gitaar, en ik zou voor een elektrische gitaar maximum 500 Euro willen geven..

Alvast bedankt!

ieme
27 augustus 2006, 12:41
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=57657

Johnny V
27 augustus 2006, 12:46
lol, je moet ZELFS de zoekfunctie niet gebruiken :)

GibsonDC
27 augustus 2006, 12:47
Hooi,
Ik denk dat je het beste een epiphone les paul standard (300euro),london city (200euro) of misschien een richwood lp(200euro) kan kopen. En als versterker misschien een Vox Cambridge 30 Reverb (200euro) of een marshall valvestate.
Ik hoop dat je er wat aan hebt, misschien kun je je muziek smaak erbij zetten?
Erwin

grayfink
27 augustus 2006, 12:50
Bovenstaande link idd.
Maar is die 500 voor alleen gitaar of gitaar en versterker?
Leuke beginnersversterker is Roland Cube 30 http://www.feedback.nl/?id=55&b=CUBE30 .
Ook aardig: http://www.feedback.nl/?id=55&b=HMACBMG30DFX
Deze is ook goed en heeel erg goedkoop op het moment bij feedback: http://www.feedback.nl/?id=55&b=990101702

Normaal zou ik een lichte voorkeur hebben voor de Roland, maar gezien de spectaculaire prijs zou ik op dit moment voor de Spider gaan.

guitartub
27 augustus 2006, 12:58
Ik kan je twee merken sterk AFRADEN: STAGG (Bagger) Legend (Prut). Voor de rest, neem het draadje over gitaren tot €500,- eens door en je weet ALLES!
Wat versterkers aangaat: Ook daar zijn in allerlei prijsklassen diverse mogelijkheden. Stap eens bij een van de grote muziekzaken in ons landje binnen, bijv Feedback en ga lekker uitproberen. T'ís vreselijk moeilijk om je daar een goed advies in te geven.

Hector_Tsolodimos
27 augustus 2006, 13:00
Hooi,