PDA

View Full Version : Goede merken?



gitaargirl
27 augustus 2006, 12:27
Hallo iedereen.
Ik ben van plan een elektrische gitaar aan te kopen, en graag had ik wat meer informatie gehad over bekende en goede merken..
Eventueel had ik ook wat meer geweten over versterkers.(prijs, merken, watt)
Ik speel al 5 jaar klassieke gitaar, en ik zou voor een elektrische gitaar maximum 500 Euro willen geven..

Alvast bedankt!

ieme
27 augustus 2006, 12:41
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=57657

Johnny V
27 augustus 2006, 12:46
lol, je moet ZELFS de zoekfunctie niet gebruiken :)

GibsonDC
27 augustus 2006, 12:47
Hooi,
Ik denk dat je het beste een epiphone les paul standard (300euro),london city (200euro) of misschien een richwood lp(200euro) kan kopen. En als versterker misschien een Vox Cambridge 30 Reverb (200euro) of een marshall valvestate.
Ik hoop dat je er wat aan hebt, misschien kun je je muziek smaak erbij zetten?
Erwin

grayfink
27 augustus 2006, 12:50
Bovenstaande link idd.
Maar is die 500 voor alleen gitaar of gitaar en versterker?
Leuke beginnersversterker is Roland Cube 30 http://www.feedback.nl/?id=55&b=CUBE30 .
Ook aardig: http://www.feedback.nl/?id=55&b=HMACBMG30DFX
Deze is ook goed en heeel erg goedkoop op het moment bij feedback: http://www.feedback.nl/?id=55&b=990101702

Normaal zou ik een lichte voorkeur hebben voor de Roland, maar gezien de spectaculaire prijs zou ik op dit moment voor de Spider gaan.

guitartub
27 augustus 2006, 12:58
Ik kan je twee merken sterk AFRADEN: STAGG (Bagger) Legend (Prut). Voor de rest, neem het draadje over gitaren tot €500,- eens door en je weet ALLES!
Wat versterkers aangaat: Ook daar zijn in allerlei prijsklassen diverse mogelijkheden. Stap eens bij een van de grote muziekzaken in ons landje binnen, bijv Feedback en ga lekker uitproberen. T'ís vreselijk moeilijk om je daar een goed advies in te geven.

Hector_Tsolodimos
27 augustus 2006, 13:00
Hooi,
Ik denk dat je het beste een epiphone les paul standard (300euro),london city (200euro) of misschien een richwood lp(200euro) kan kopen. En als versterker misschien een Vox Cambridge 30 Reverb (200euro) of een marshall valvestate.
Ik hoop dat je er wat aan hebt, misschien kun je je muziek smaak erbij zetten?
Erwin
lijkt me geen slecht idee wat je daar zegt
ik blijf aanraden: koop 2e. hands! sommige mensen hebben er niks mee..tweedehandse spullen, maar ik wel! Je kunt er in een half jaar meer dan duizend euro besparen! check mijn handtekening hier onder..
maar eehm
wat voor soort muziek wil je gaan spelen?
meer rock: dan zou ik gaan voor een mooie Epiphone Les Paul Standard, redelijke gitaren voor een leuke prijs, en ze zien er ook nog eens uit om te zoenen! Een Epiphone SG zou ook nog wel kunnen.. of een Ibanez, ligt er aan waar je van houd (Ibanez hebben (vind ik) niet de looks, maar wel de kwaliteit!) Deze kun je vinden rond de 300 euro

Als je van wat minder ruige muziek houd, zoals punk en 'rustige' rock zoals Arctic Monkeys, dan zou ik gaan voor een Telecaster (vind ik zelf wat vrouwelijker dan een Strtocater)
Die telecaster en Stratocaster heb je genoeg! daar zijn er miljoenen van onder de 200-300 euro
Koop iig niet: Stagg, Behhringer en andere zooi
Squier kan leuk zijn (ondermerk van het bekende Fender)
London City zou geweldig zijn (ik heb er ook een, super!! echt geweldig)
Deze zullen je een euro of 200-250-300 gaan kostten

Versterker: Marshall zou kunnen, Fender zou kunnen (je houd van bekende merken? waarmee je de blits kunt maken? dat begreep ik uit je post)
Marshall en Fender zijn allebei leuk. Wanneer het gaat om een goedkope Transistor amp zijn en doen ze allebei ongeveer het zelfde, al gaat mijn voorkeur toch uit naar Fender.
Maaaar.. misschien gaat (oa. door de look en naam) jouw voorkeur naar een Marshall. Een tweedehandse versterker is NOG meer aan te raden als en tweedehandse gitaar! Je kunt zo 100 euro besparen! en je hebt geen last van: 'hij is gebruikt'
deze versterkers kunnen je 100 euro kostten (dan is ie goed genoeg voor op je kamer) of 200-300, dan kun je er ook mee oefenen is een band, tis maar net wat je wilt!

Succes!

gitaargirl
27 augustus 2006, 17:25
Is Behringer een goed merk?

Dweezman
27 augustus 2006, 17:28
Is Behringer een goed merk?

nee. Is ook al gezegd hierboven.

d'oh
27 augustus 2006, 17:34
Is Behringer een goed merk?

een behringergitaar of versterker zou ik persoonlijk niet aanschaffen
de kwaliteit van de gitaren en versterkers vind ik nogal wat te wensen over laten

een goede tip die hier al werd gegeven is: london city, geweldige gitaren!
als versterker zou ik een hiwatt transistorversterkertje nemen, leuk om thuis mee te oefenen of een vox ad, roland cube, fender frontman of vox pathfinder

eerder werd een vox cambridge al genoemd, die worden niet meer gemaakt. Deze versterkers hadden namelijk nogal wat hitte problemen door de voorversterkerbuis.

Yapser
27 augustus 2006, 23:33
Behringer is bijna even grote bral als Stagg. Koop gewoon een Ibanez starterpack en als je na een jaartje goed kan spelen een leuke (grotere, beter klinkende) gitaarversterker erbij. Heb je het meeste plezier van..

Hector_Tsolodimos
28 augustus 2006, 07:52
Is Behringer een goed merk?
NEE, en nu moet ik er iets achter typen anders is mijn berichtje te kort om gepost te worden. Zo, dit lijkt me genoeg.