PDA

View Full Version : Wie kent deze merken??



Jack#79
27 augustus 2006, 10:17
Ik speel nu een paar maanden gitaar en heb een spaansegitaar. Maar wil graag naar een westerngitaar. Nu ben ik rustig aan het rondkijken en kom overal de traditionele merken tegen als Fender, Ibanez, etc. Nu kwam ik gister in een zaakje waar ze gitaren verkopen van merken waar ik nog nooit van gehoord heb. Ik hoop dat iemand mij iets over de kwaliteit van deze gitaren kan vertellen. Ze schelen aardig in prijs met de eerder genoemden. Het gaat om een: Adonis, Grimshaw en een Oscar Schmidt en deze laatste klonk erg mooi. Alvast Bedankt!!!!! :hippie:

hoofd
27 augustus 2006, 10:21
Oscar Schmidt is een ondermerk van Washburn. Dat zijn volgens mij wel goede gitaren voor 't geld, een vriend van me heeft er een twaalfsnarige van en is er dik tevreden over. Adonis laat ergens heel ver in mijn achterhoofd een belletje rinkelen, maar ik kan het niet plaatsen.

Maar ga toch gewoon je oren en en ogen af, als ķe er goed uitziet en goed speelt, wat boeit 't merk dan ;).

Gitaargek
27 augustus 2006, 11:38
Geen Adonis doen. Ook geen Stagg ofzo maar spaar door tot je rond de 400 euro hebt en ga is kijken voor een Seagull. Ik heb er een 6 snarige en een 12 snarige van. Perfecte gitaren.

LaurentB
27 augustus 2006, 19:00
Ik heb wel eens op een Grimshaw gespeeld die zeker niet verkeerd was.

arjan meerhof
30 augustus 2006, 22:25
Crafter en bruce wallace zijn ook de moeite van het proberen waard maar ik zou rustig de tijd nemen om zo veel mogelijk gitaren te proberen, daar kun je een hoop van opsteken en krijg je steeds beter een idee van wat jij wel en niet mooi vind

BamBuFan1
31 augustus 2006, 01:56
Ik speel nu een paar maanden gitaar en heb een spaansegitaar. Maar wil graag naar een westerngitaar. Nu ben ik rustig aan het rondkijken en kom overal de traditionele merken tegen als Fender, Ibanez, etc. Nu kwam ik gister in een zaakje waar ze gitaren verkopen van merken waar ik nog nooit van gehoord heb. Ik hoop dat iemand mij iets over de kwaliteit van deze gitaren kan vertellen. Ze schelen aardig in prijs met de eerder genoemden. Het gaat om een: Adonis, Grimshaw en een Oscar Schmidt en deze laatste klonk erg mooi. Alvast Bedankt!!!!! :hippie:

Adonis/Keiper/Stagg in ieder geval vermijden.

Jack#79
3 september 2006, 20:23
Allemaal bedankt voor de reactie!!! Ik ben eruit en heb een nieuwe gitaar. En het is een Cort geworden. Ik heb verschillende gitaren gehoord en geprobeerd, maar dit is hem geworden zeker voor het geld een hele goede gitaar, mooi afgewerkt en klinkt ook goed!!

Zeker een aanrader!!!!!!!!!!!

Groeten :speed: