PDA

View Full Version : ervaring met Godin multiac?



JanB
2 december 2002, 10:43
Ik speelde afgelopen weekend eens op een Godin Multiac (SA) aangesloten op een roland gr-33. De gitaar speelt goed, nylon, lekker breed.

Heeft iemand langere tijd ervaring met deze gitaar en/of met de combinatie met een Roland gitaar synth?

Jan

Ic3gl0vE
2 december 2002, 22:16
een nylonsnarige roland-ready gitaar?
vertel mij jòuw ervaring maar eens..

Moonchild
3 december 2002, 10:01
hij staat ook in de nieuwe feedback krant

JanB
3 december 2002, 10:21
De feedback krant? Wat is dit?

Mijn ervaringen? Voor info over de gitaar kun je terecht http://www.godinguitars.com.
De multiac serie heeft nylonsnarige gitaren met een synth (13 polige-Roland) uitgang.

De gitaar zelf is prima. Ik speelde op een grand concerto, die heeft een iets bredere hals (2"). De gewone is iets smaller. Ik speel op het moment veel op Lowden S25j. Die is ook nylonsnarig, heel iets smaller (1 15/16"). Spelen zelf was prima. Acoustische geluid kan niet tippen aan de Lowden, maar goed, dat is logisch.
Het ging mij op het verstrekte geluid. Daarvoor heb ik een Gibson Chat Atkins, maar ik vond de Godin beter klinken.
En wat me met name intrigeert is de synth access. En inderdaad het werkt wel aardig. Een ragtime, met de Gr-33 op grand piano stand, klinkt net als iemand die op een piano zit te rammelen. ( de eigenaar van dew winkel liep al naar achteren omdat hij niet snapte waar dat orgel en piano gespeel vandaan kwam). Niet alle geluiden zijn even geschikt voor fingerpicking. Er zijn er ook die door hun traagheid e.d. alleen geschikt zijn voor een onderlaag/sfeer beeld. Niet voor solo werk dus. Ik was al met al dus best tevreden, al ben ik er nog niet uit.

Jan

Lordhar
3 december 2002, 17:50
Ik speel op een Multiac Duet. (geen synth acces dus). Pracht gitaar. Speelt erg fijn en klinkt super in de studio. Wat wil je nog meer? :smile:

LordHar.