PDA

View Full Version : Freesmal maken Wilkinson



mink
26 augustus 2006, 23:20
Ik heb een Wilkinson Tremolo voor stratachtigen liggen. Deze wil ik in een oude gitaar gaan zetten.
Kan iemand mij helpen aan de tekeningen met maten om een freesmal te maken.
Het betreft een brug met twee dikke schroeven in de body.

Stief
27 augustus 2006, 10:27
Hey Mink,

Bedoel je deze: http://www.stewmac.com/shop/Tools/Special_tools_for:_Routing/Tremolo_Routing_Templates.html

Werkt voor deze bruggen: http://www.stewmac.com/shop/Bridges,_tailpieces/Electric_guitar_tremolos/Wilkinson_Gotoh_VS-100N_Tremolo.html

Werkt prima voor Wilkinson met stud spacing van 55.6mm.

mink
27 augustus 2006, 20:06
Dat is wel wat ik zoek. Echter ik ben op zoek naar een tekening met afmetingen om zelf zo'n mal te maken. Ik wil éénmalig een gat frezen en heb geen zin om 2 tot 4 weken te moeten wachten. Wellicht kan iemand mij hieraan helpen.

G.G.
27 augustus 2006, 20:30
Kan je niet gewoon een stratje opmeten en dan malletjes zagen uit mdf? Zo heb ik het laats ook gedaan, werkt prima.

mink
27 augustus 2006, 20:43
da's wellicht ook een mogelijkheid. echter dan moet ik eens gaan zoeken naar iemand die zijn strat ff wil afstaan. Tot die tijd is nog steeds alles welkom

Stief
27 augustus 2006, 21:43
Mink,

Ik heb hier ergens zo'n mal liggen (ook mijn Wilkinson mee geplaats). Ik zal hem ff opmeten en een schetsje van maken. Wat heb je precies nodig? De uitsparing voor het blok en de locatie van de 2 stud gaten? Kun je dxf lezen?

oknarb180
27 augustus 2006, 22:46
Hallo,

Achter in de 2e editie van het boek van Melvyn Hiscock is een schets bijgevoegd voor een vintage fender tremolo. Kun je deze er niet gewoon voor gebruiken? (Als je het boek niet hebt, kan ik 'm je wel ff mailen!!)
Volgens mij kun je daar ook gewoon mee uit de voeten. Zelf heb ik een Hipshot en die past zo een een fender USA Standard (2 studs = standaard, vintage is met 6 schroeven en andere zadels) Ik kan voor mijn project dan ook deze schets gebruiken. Pas een Wilkinson toevallig ook niet in een USA Fender Standard zonder modificaties?

vriendelijke groeten,

Branko

mink
28 augustus 2006, 07:36
Dank voor je reactie. De maat in inderdaad hetzelfde. Ik ken dat boek niet dus als je het wilt mailen heel erg graag.
minkema@hotmail.com
Ik snap niet dat Wilkinson er niet een eevoudig tekeningetje bij doet.

groetjes,
mink

G.G.
28 augustus 2006, 08:08
Ik snap niet dat Wilkinson er niet een eevoudig tekeningetje bij doet.


Omdat dat ding 1:1 in een strat past. Veel leveranciers van vervangingsonderdelen houden geen rekening met zelfbouw.

mink
28 augustus 2006, 10:24
Mink,

Ik heb hier ergens zo'n mal liggen (ook mijn Wilkinson mee geplaats). Ik zal hem ff opmeten en een schetsje van maken. Wat heb je precies nodig? De uitsparing voor het blok en de locatie van de 2 stud gaten? Kun je dxf lezen?

Ik zou er zeer mee geholpen zijn.
Het gaat mij om zowel de boven- als de onderkant van de gitaar.
dxf is geen probleem

alvast mijn hartelijke dank

Stief
28 augustus 2006, 17:39
Mink,

Ik heb je de schets gestuurt.
Als er nog meer gegadigden zijn, dan hoor ik het wel. :rockon:

Stief

mink
28 augustus 2006, 19:35
Mink,

Ik heb je de schets gestuurt.
Als er nog meer gegadigden zijn, dan hoor ik het wel. :rockon:

Stief
Dank voor je duidelijke schets. Nu nog kijken of ik hem op waar formaat kan afdrukken en ik kan aan de slag!!!
Thnx

Stief
28 augustus 2006, 21:34
Gewoon 1:1. De tekening is in mm's.
let bij het plaatsen op je mensuur.
Succes