PDA

View Full Version : wil gitaar kopen maar sta voor een dilema (baritone of KH2)



mercius
26 augustus 2006, 20:11
ik zou alvast graag een esp kopen voor een prijs tussen de 600 en 800 euro ik ben erg geintereseerd in de baritone of MHB-400 maar ook wel in een KH 2 gitaar maar dan de versie van 700 euro ik neig eerder naar de baritone zou graag wat opmerkingen van julie horen over de positieve en negatieve aspecten van beide gitaren of eventueel een voorstel voor een andere gitaar mag ook van een ander merk zijn maar het moet wel een metal gitaar zijn

Kaïn
26 augustus 2006, 20:32
Waarom trekt ook de KH2 je? Het model of het feit dat er een floyd op zit?
Een bariton koop je echt puur voor de downtunings. Dus ben je van plan om alleen keihard te beuken en geen problemen hebt met de mensuur (je vingers staan in de 1e positie echt een stuk verder uit elkaar) dan moet je voor de bariton gaan. Prijs/kwaliteit verhouding is dan ook iets beter mijn inziens.

mercius
27 augustus 2006, 11:54
het model vooral van de kh2 vindt ik wel iets knapper maar echt downtuning hoef ik niet denk dat ik de baritone beter laat vallen ben er niet echt iets mee denkik wat ik al vermoede

DarknessAwaits
27 augustus 2006, 12:54
Waarom leert niemand fatsoenlijk typen? Het is hier toch zeker geen breezer-forum?

Over die gitaar: het lijkt mij dat je nog niet écht genoeg georiënteerd hebt. Er is meer dan de looks van een gitaar, en voor 600-800 euro heb je echt een ruime keuze.

omni
27 augustus 2006, 14:24
Een 'gewone' gitaar kan je altijd nog lager stemmen door er wat dikkere snaren op te leggen. Maar een bariton in EADGBE stemmen lijkt me een stuk lastiger.

stumpy
27 augustus 2006, 14:25
Een 'gewone' gitaar kan je altijd nog lager stemmen door er wat dikkere snaren op te leggen. Maar een bariton in EADGBE stemmen lijkt me een stuk lastiger.

Een 'gewone' gitaar naar B stemmen speelt zelfs nog niet lekker met de dikste snaren die je kunt vinden. Maar inderdaad zoals de topicstarter al aangeeft: Baritone heb je alleen wat aan als je ook echt zo laag wilt.

interessander
27 augustus 2006, 15:07
Een 'gewone' gitaar naar B stemmen speelt zelfs nog niet lekker met de dikste snaren die je kunt vinden. Maar inderdaad zoals de topicstarter al aangeeft: Baritone heb je alleen wat aan als je ook echt zo laag wilt.

Verklaar je nader, ik speel zelf al jaren met dikke snaren in C en B op 'gewone' gitaren, ik heb wel eens op een 7 snrige gespeeld maar vond het helemaal niets, als je de actie niet te laag zet speelt het prima. Maar blijkbaar heb jij hier andere ervaringen mee?