PDA

View Full Version : Beste software icm TOneport ux2



64Jazzbass
26 augustus 2006, 13:46
Okee, ik heb alle post gelezen betreffende de toneport. Ik heb even getwijfeld of ik de hardware wel moest aanschaffen (systeem eisen en de crappy meegeleverde sorftware) maar ben uiteindelijk toch voor de toneport gegaan.

De reden is dat ik meerdere systemen heb en bij vrienden met een laptop wat ideen wil recorden.
Momenteel ben ik op zoek naar de juiste recording software om eenvoudig, maar toch met goede mogelijkheden iets te kunnen opnemen.
Dit heb ik al geprobeerd (in een winkel of bij mensen thuis)

- Cool edit pro ( ofwel audition). Vind de interface makkelijk werken en dit programma is eigenlijk welke ik het beste snap

- ACID pro (ook leuk, maar wil niet echt met verschillende geluidsbronnen werken, kan aan mij liggen

- Reason 3.0 (ziet erg fantastisch uit, kan vast een heleboel mee, snap er niets van


Goed ik ben geintreseerd in het recorden van blues en wat jazz. Ik zoek nog een goede drummachiene om backing tracks te maken, zit dat al in een van voorgenoemde software pakketten? Wat is makkelijk aan te leren voor iemand die er niet zijn beroep van wil maken.

mijn systeem(en)

amd 3400+ 1GB werkgeh.

en

amd 3000+ 512 werkgeh.

Alvast bdeddankt voor de tips!!

Fumi SG
26 augustus 2006, 16:09
Budget? Ik zou zeggen Cubase.

64Jazzbass
26 augustus 2006, 17:06
Budget ligt tot de 300 Euro. Maar ben dan wel benieuwd naar het beste, zonder te kijken naar de kosten. Welke versie adviseer je dan SX,LE,SE ( :dontgeti: )

Ik zal Cubase even in gedachten houden!

Fumi SG
26 augustus 2006, 21:17
De drie versies van Cubase zijn alledrie even goed. De een is alleen uitgebreider dan de ander, zo kan je met SX bijvoorbeeld ook surround-mixes maken. Dat lijkt me vrij overbodig voor iemand als jij.;)

Voor zover ik weet is de LE-version niet zo te koop, dit is een speciale versie die bijvoorbeeld bij een Zoom G2.1 geleverd wordt, net zoiets als de Ableton Line 6 versie bij Toneport dus. De SX-version is over the top als je het mij vraagt, die kost dan ook al rond de €700,-. Ik heb net even de features vergeleken op de site en ik zou gaan voor SL, die kan gewoon wat meer (mits die niet ver over de €300,- zit, de prijs ken ik niet!). De SL-version heb je in Duitsland al voor €125,- en is ook zeker al goed genoeg hoor.;)

Verder, voor drumsounds kan ik Drumkit from Hell aanraden. Dat werkt vlekkeloos met Cubase en klinkt érg goed. Enige nadeel, Cubase en DKFH komen samen wel boven de 300 euro.

Fumi SG
26 augustus 2006, 21:18
Waar je misschien ook eens naar kunt kijken is Steinberg Studiocase. Hier zitten de SE-versions van een aantal programmas van hun in, zoals Cubase, Groove Agent en Virtual Bassist.

64Jazzbass
27 augustus 2006, 16:28
Ja ik las zojuist inderdaad wat over de studiocase. die programma's zouden natuurlijk ideaal met elkaar samen moeten werken. Dat lijkt mij een goede tip!

Ook ben ik even de documentatie van line 6 ingedoken. Er stat helemaal beschreven hoe je de ux2 volledig kan benutten in Cubase. Blijkt dus dat je met footswitches commando's naar cubase kan zenden. Lekker handig!

Cubase SL 3 kost ongeveer 280 euro, dat vind ik dan nog net redelijk. Zal eens kijken of ik online ee trial oid kan vinden

Edit: Het drumkit from hell eens opgezocht en ik sta verstelt van het realisme dat de samples hebben. Ik kan mij indenken dat je met dit software pakket heel redelijke (misschien zelfs semi-prof) producties kunt maken. Misschien toch maar ff doorsparen!

wille525
29 augustus 2006, 13:12
Ik zou dit doen:

- Line6 Riffworks (bedoeld voor het maken van composities, inclusief
drumcomputer: waarzinnige sounds en werkt perfect met de toneport).
- Reason 3.0 (kan worden geconnect met Riffworks via Rewire.
- Adobe Audition: voor afmixen

wille525
29 augustus 2006, 13:13
oh ja, Line6 Riffworks is het meest eenvoudige programma wat er bestaat!

64Jazzbass
30 augustus 2006, 15:03
thnx, ik denk dat ik momenteel dat ik een redelijk goede oplossing heb!

Een vriend had een oude cubase liggen (volgens mij sx1) gebruikt het niet meer dus ik mag ermee aan de slag. Kan ik altijd bij goede ervaringen upgraden naar een nieuwere versie.
Audition zieik ook als optie, alleen wat duur

reason 3 heb ik al als trial, ben ern niet over te spreken, kwa gebruikersgemak dan. De rest is volgens mij goddelijk, maar dat gebruik ik de komende jaren toch niet.

kwa drum, ja ff kijken..heb nu nog Frity loops ergens op een cdtje, kan ik heel ff wat mee rommelen. drumkit from hell houd ik in gedachten.

thxs