PDA

View Full Version : Nep gibsons, yukkee!



michielv
2 december 2002, 09:05
Hoi,

Dit moet ik echt effe kwijt. Yikes, gisteren een stukje top-of-the-pops gezien, speelt de gitarist van Shania Twain op een waanzinnige witte Gibson Firebird dus ik denk, effe kijken!

Die man staat vrolijk met die gitaar te zwaaien en op een gegeven moment zoomt de camera mooi in... zie ik een geschroefde hals constructie! Dat kan dus echt niet! Een firebird heeft een doorlopende hals, de epi heeft dat zelfs volgens mij. Dus waar dat gibson logo op de kop (ipv afdekplaatje voor de trussrod, ook al een veeg teken!) nou vandaag komt.. Kauwgomplaatje ofzo?

Dat vind ik nou heel erg sneu, je brandhout omdopen tot een duur/bekend merk terwijl mensen al van heinde en verre kunnen zien dat er nix van klopt... Geef dan toe dat je op een samick of een hondo ofzo speelt :wink:

poeyerke
2 december 2002, 09:08
Misschien is die gitaar van de Custom Shop geweest (of heeft Gibson die niet?). Kan ook zijn dat ie ons probeert te neppen.....dan is het erg zwak :sad:

michielv
2 december 2002, 09:31
Nou, voordat de Gibson customshop een firebird met een schroefhals de deur uit doet... Of het moet 1 van die troep-exemplaren uit de jaren '80 zijn geweest uit de periode dat ze erg weinig fatsoenlijk hout hadden. Maar dan nog, dan maak je toch op zijn minst een gelijmde hals..

Harry
5 december 2002, 10:38
was het misschien gewoon een model of figurant met een gitaartje uit het propmagazijn?

lars
5 december 2002, 11:26
"uit de jaren '80 zijn geweest uit de periode dat ze erg weinig fatsoenlijk hout hadden"???

what kind of bullshit is that?

Negative K3 fan
5 december 2002, 12:26
Ik zag ook al dat ie een geschroefde hals had, maar dan nog is het een geile gitaar. firebirds roelen de poep uit.

nilfisk
5 december 2002, 15:17
ey, come on people.... Top Of The Pops ???
YUCK !

michielv
9 december 2002, 08:06
Lars, jij hebt zeker nog nooit een Gibson uit midden jaren '80 gezien? Toen werden er echt heeeeeeeeeel veel Les Pauls van een soort pseudo multiplex gemaakt (ik noem 8 stukken hout minimaal voor een body bijna multiplex. Is prima voor een budget gitaar maar niet voor een LP van 2000 piek!)

Firebirds zijn wel heel koele gitaren, spelen wel lekker ook trouwens, en dat was ook de reden dat ik dus effe bleef hangen :smile:

Monty
10 december 2002, 10:28
Zou inderdaad uit een customshop kunnen komen, maar lijkt me sterk dat hij een bolt on prefereerd. Speel dan op een Fender ofzo.

Maar alles kan tegenwoordig. Ik schok ook toen ik zag dat de ESP Diamond Plate van James Hetfield bolt on was.

Ic3gl0vE
4 januari 2003, 17:37
de band van Shania Twain.. dan noem je ook wel mensen :\

Fvddungen
5 januari 2003, 08:43
En bij top of the pops zal wel worden geplaybacked. Daar neem je je dure gitaar toch niet voor mee? Sterker nog: waarschijnlijk heeft de studio zelf wat oude instrumenten staan, die de artiesten mogen gebruiken bij hun playback act. Hoeven ze hun eigen spullen niet mee te slepen.

michielv
5 januari 2003, 11:09
Klopt, dat was ook zo stoer van Iron Maiden: die wilden indertijd alleen maar in TOTP optredenals ze ook daadwerkelijk mochten spelen. Was nog een heel gedoe want ze wisten daar eigenlijk niet goed hoe ze dat aan moesten pakken :wink:

Negative K3 fan
5 januari 2003, 15:38
Op 2003-01-05 08:43, schreef Quint:
En bij top of the pops zal wel worden geplaybacked. Daar neem je je dure gitaar toch niet voor mee? Sterker nog: waarschijnlijk heeft de studio zelf wat oude instrumenten staan, die de artiesten mogen gebruiken bij hun playback act. Hoeven ze hun eigen spullen niet mee te slepen.


Al die isntrumenten bij de shania twain act waren wit, dus ze zijn hoogstwaarschijnlijkm op uiterlijk uitgezocht.

Ic3gl0vE
5 januari 2003, 17:15
Op 2003-01-05 11:09, schreef michielv:
Klopt, dat was ook zo stoer van Iron Maiden: die wilden indertijd alleen maar in TOTP optredenals ze ook daadwerkelijk mochten spelen. Was nog een heel gedoe want ze wisten daar eigenlijk niet goed hoe ze dat aan moesten pakken




en zo hoort het ook! ik zou echt in slaap vallen bij m'n eigen optreden als ik m'n versterker niet aan had staan. Bij de MTV Awards ook. Kerel van Bon Jovi staat helemaal uit z'n dak te gaan op het podium maar z'n mooie deze-versterker-licht-blauw-op-als-ķe-aan-staat H&K was niet eens aan