PDA

View Full Version : Dream Theater's Score DVD



TMKXL
25 augustus 2006, 23:05
Wanneer kan je em in Nederland in de winkel kopen?

Eliytres
26 augustus 2006, 14:55
Was toch iets van 29 augustus ofzo?
Ik heb de cd al beluisterd, klinkt erg vet, die DVD wil ik wel hebben..
Maar ja, de centjes.

Jimwoud
26 augustus 2006, 16:09
Staan niet veel gave nummers op vind ik. Te veel nieuw en van dat drake album falling to infinity. Octavarium vond ik ook niet al te best. Hoop dat de volgende weer wat minder poppy is en meer richting scenes en 6 degrees.

Eliytres
26 augustus 2006, 16:25
Er staat wel 1 nummer van falling into infinity op score, wat veel..
Wat ik overigens ook echt wel een goed album vind, beetje zacht misschien maar ok.
En verder, heel six degrees of inner turbulence met orkest is wel heel erg fijn.

TMKXL
26 augustus 2006, 17:49
Dinsdag komt ie dus uit. Bedankt voor de reactie. :)

Ik heb ook al een heel stuk van het concert gestreamd op internet geluisterd, klinkt echt heel goed. De setlist kan ik wel mee leven, zitten genoeg toffe nummers bij, en de mindere nummers blijven ook goed hoor. Zeker met beeld erbij ga ik me echt niet vervelen!

Ik ben ook erg benieuwd naar de documentaire, die gaat over de hele carriere van DT. De "Riding the Train of Thought" documentaire van Live at Budokan was ook al top, en ik heb wel vertrouwen in Portnoy dat hij nu ook weer iets vet ervan gaat maken. Ik ben benieuwd!

TMKXL
30 augustus 2006, 14:56
Nou, ik vandaag naar de winkel (gisteren moest ik werken) om Score te halen, bleek dat ie pas 1 september (vrijdag dus) uitkomt. Ik balen zeg. Nou ja, dan moeten we dus nog even geduld hebben.

MusicManMaestro
31 augustus 2006, 21:03
Hij lag vanavond al in de rekken van de Mediamarkt.
3 x raden natuurlijk wat ik straks ga kijken :cheerup:

huskey
2 september 2006, 18:31
Paar dagen geleden naar de FRS geweest, zeiden dat hij vrijdag kwam. Gisteren dus weer geweest, nog niet binnen, wordt dus volgende week helaas...

TMKXL
3 september 2006, 00:17
Yeah, gisteren gehaald, gisteren grotendeels gekeken.

Super vette DVD!

Performance van elk bandlid was zoals gewoonlijk erg goed (LaBrie was top!).
Setlist was echt te gek, zowel zonder het orkest als met het orkest (Six Degrees Of Inner Turbulence in z'n geheel was gaaf, zeker de Overture door het orkest alleen). Petrucci's 20th Anniversary Custom Sunburst met maple top was prachtig, en z'n solo spot voor The Spirit Carries On was erg tasty (geen geshred zoals op Live Scenes).

De documentaire was ook super, ze gingen helemaal terug naar Berklee waar het allemaal begon, tot aan nu. Erg cool.

Al met al het geld zeker weten waard, ik ben weer even blij. :)

Ome Roon
4 september 2006, 19:01
Storen jullie je niet aan James LaBrie?

Ik vind de band geniaal maar JLB gaat me al vrij snel op m'n zenuwen werken doordat ie steeds "zijn trucje" doet met zijn stem (hij gaat steeds naar een bepaald bereik toe).

MusicManMaestro
4 september 2006, 20:08
James Labrie is zeker de zwakste schakel in de band. Al vind ik wel dat hij zich zeker op deze DVD staande houd tussen de rest want het truukje waar je het over hebt , gebruikt hij deze keer niet vaak en ik vind hem deze keer erg sterk zingen. En eigenlijk hoort zijn stem ook wel de DT muziek en dat kun je zeker goed zien in de documentaire op deze DVD.

Verder vind ik het een erg lekkere DVD al vind ik het wel jammer dat er niet veel interactie was tussen het orkest en de band tijdens de intrumentale stukken in de songs.

Ook een minpuntje vind ik de lichtshow tijdens het nummer " The spirit carries on " , want tijdens het eerste couplet ontstond er een zeker intimiteit tussen Labrie en de toeschouwers en dat was echt een kippevel moment . Maar helaas direct daarna gingen de lichten weer vol aan en de sfeer was toen wel een beetje verdwenen.

Koekjes zijn lekker
4 september 2006, 20:24
Ik heb niet alles gezien, maar wat ik zag was heel netjes. Goede setlist. Ik vond Octavarium zeker wel vet om live te zien. Ik vind het wel een cool nummer, vooral het einde. Petrucci zag er jammergenoeg niet uit, maar dat is een kwestie van smaak. Zn solospot was wel heel mooi vond ik (net zoals zn meeste andere solo's). Wel jammer dattie live zoveel chorus over zn sound gooit.
LaBrie was nu idd beter dan andere keren, en ik ergerde me nu voor het eerst weinig aan zijn stem. Zoals gezegd blijkt uit de documentaire dat LaBrie toch wel is wat bij DT hoort. Dream Theater zou Dream Theater niet meer zijn als ze een zanger zoals Intwine of Anouk zouden hebben, om maar ff iets te noemen. ;)

Ome Roon
5 september 2006, 01:13
True, maar DT had op de eerste cd volgens mij toch ook een andere zanger... Kwestie van wennen denk ik.


James Labrie is zeker de zwakste schakel in de band. Al vind ik wel dat hij zich zeker op deze DVD staande houd tussen de rest want het truukje waar je het over hebt , gebruikt hij deze keer niet vaak en ik vind hem deze keer erg sterk zingen. En eigenlijk hoort zijn stem ook wel de DT muziek en dat kun je zeker goed zien in de documentaire op deze DVD.


Het grappige was dat ik JLB op zijn solo CD ook helemaal niet irritant vond. Hij KAN het dus wel, maar zodra ik DT zit te luisteren en hij begint weer dan luister ik echt met kromme tenen.

Pegasus
5 september 2006, 23:22
(...)Het grappige was dat ik JLB op zijn solo CD ook helemaal niet irritant vond. Hij KAN het dus wel, maar zodra ik DT zit te luisteren en hij begint weer dan luister ik echt met kromme tenen.

Misschien komt dat omdat hij zijn solo cd zijn eigen ding kan doen en zich op de DT platen moet schikken als in zijn rol van een zanger die voor de rest niet zo veel te vertellen heeft.

Overigens vind ik dat DT wel erg fanatiek is in het uitbrengen van cd's en dvd's. Misschien wordt het eens tijd voor een heel lange rustpauze om daarna met een allesovertreffende plaat op de proppen te komen.

jw009
11 september 2006, 13:40
Ik vind het ook een geweldige DVD. James Labrie vind ik idd live soms raar klinken op de cd's heb ik dat helemaal niet. Element of Persuasion (solo cd)vind ik een mega vette plaat, alles klopt. Zijn stem is heel goed, en de gitaar sound oh oh..... zelden zo'n lekkere zware sound gehoord. :rockon:

Pegasus
11 september 2006, 22:08
Deze maand begint Dream Theater met de opnames van een nieuwe cd. Ze weten dus maar niet van ophouden.

jw009
13 september 2006, 10:42
Deze maand begint Dream Theater met de opnames van een nieuwe cd. Ze weten dus maar niet van ophouden.


Cool! Hoe weet je dit?

TMKXL
13 september 2006, 22:42
John Petrucci postte een update op z'n Forum over wat hij de komende tijd gaat doen. Volgens mij heeft Portnoy dat ook gedaan op zijn Forum. :)

Anders Destium
14 september 2006, 00:11
Ik koop echt alleen nog maar de studioalbums van Dream Theater, hoeveel live-albums hebben ze nu onderhand? 4, 5?

Pegasus
14 september 2006, 00:18
Cool! Hoe weet je dit?

Dit stond in de laatste Aardschok die ik onlangs eens een keer kocht.