PDA

View Full Version : Geen True-Bypass, Geen series effects loop



Jorn69
25 augustus 2006, 22:24
Uit een vorig forum heb ik geleerd dat je reverbs en delays gewoon voor de amp kan plaatsen (nl. de Bassman ltd). Nu was ik van plan de EH holy grail te kopen en de Boss DD-20 delay maar deze zijn beide niet true-bypass. Met een series effects loop is dit niet zo erg dacht ik maar zonder zal het wel een gevolg hebben, niet ? Dit zou ik zonde vinden omdat m'n RMC wah en mojovibe e.d. wel truebypass zijn. Moet ik dan naar andere pedalen uitkijken of zijn er andere alternatieven ?

Thanks, Jorn

sickpunk
25 augustus 2006, 23:29
een true by-pass box maken... staat op het forum wel uitgelegt hoe je dat doet.

paulusdeBKB
26 augustus 2006, 15:15
Als je ze hebt, sluit ze dan eerst eens aan en luister naar klankverschillen. Als die er niet zijn of ze storen je niet dan kan je jezelf de moeite van een TB besparen. Niet TB is niet automatisch klote.

Dirk_Hendrik
26 augustus 2006, 18:00
Als je ze hebt, sluit ze dan eerst eens aan en luister naar klankverschillen. Als die er niet zijn of ze storen je niet dan kan je jezelf de moeite van een TB besparen. Niet TB is niet automatisch klote.

Zullen we daar ook eens een wet van maken?

Mitch
26 augustus 2006, 18:24
:D

De DD20 is naar mijn ervaring niet slecht in zijn bypass, de holy grail twijfel ik.... die ik zelf ooit gehad heb was geloof ik nog niet TB, maar de meeste EH pedalen zijn dat toch inmiddels al wel ? Grootste nadeel van de Holy Grail vond ik dat als je 'm wat extremer zette (meer dan 50% open) dat dan het signaal flink begon te verzwakken. Trouwens, met een DD20 aan mijn voeten zou ik geen reverb meer hoeven, maar da's heel persoonlijk natuurlijk.

B_2_the_a
27 augustus 2006, 22:45
nadeel van tb loop

als je die uitzet, heb je geen staart van je delay