PDA

View Full Version : Nembrionic Hammerdeath



Han S
25 augustus 2006, 21:04
Hebben jullie wel eens van die band gehoord? Vanmiddag was ik het archief aan het doorspitten, kwam ik daar materiaal van tegen, 24 sporen tapes met de demo en de CD welke in 1993 werd opgenomen.

Tijdje zitten luisteren naar de master, was wel een heel erg goede band hoor met bizar goede en behoorlijk gecompliceerde nummers, met verrassende wendingen.

Kent iemand dat?

Gitaro
25 augustus 2006, 21:30
Status: Split-up
Last label: Displeased Records

Psycho One Hundred (http://metal-archives.com/release.php?id=17152) Full-length, 1995[1 review, 84% (http://metal-archives.com/review.php?id=17152)]
Briljant, Hard en Geslepen (http://metal-archives.com/release.php?id=28556) Full-length, 1996
Incomplete (http://metal-archives.com/release.php?id=17138) Full-length, 1998


Gitarist en gitaar/vocalist spelen nu in een black bandje, Unlord. Klinkt interessant, ik ga eens kijken of ik wat van ze kan vinden :D

(meer info op http://metal-archives.com/)

Trocar
25 augustus 2006, 22:46
Nembrionic Hammerdeath werd vrij snel (1994) gewoon 'Nembrionic'.
Hebben nog een cd opgenomen met de Osdorp Posse 'Briljant: hard en geslepen' (1996), en hebben daarmee op Pinkpop/Dynamo gestaan. Voorprogramma van Slayer geweest. Een van die gitaristen zat ook in Consolation (wat later min of meer weer de band Cardinal werd), ook op Displeased Records. Aardige gasten zijn dat, van Cardinal.

Inderdaad zitten er mensen van vroeger Nembrionic en Consolation (nu dus min of meer Cardinal; en daarnaast ook 1 van Putrefied) in de band Unlord (ook Displeased Rec.), maar ik geloof dat Unlord bedoeld was als iets 'ernaast', omdat ze de mogelijkheid kregen (wat niet perse wil zeggen dat het slechte muziek is, het werd iig. goed ontvangen). Op dit moment zit het Unlord-project in de vriezer, naar ik meen; de aandacht ligt op Cardinal en Putrefied.

[EDIT: Oh, wacht... ik geloof dat Cardinal ook niet meer bestaat...]

Han S
25 augustus 2006, 23:48
Je hebt het over Dennis Jak, de andere gitarist/zanger ken ik alleen als Bor.

De drummer heet Noël en is een multi instrumentalist. Op dat lange nummer van de split CD met Consolation (de tweede band van Dennis Jak indertijd) speelt Noël de moeilijke stukken van de baspartij, de fluitpartijen , op zo'n speelgoedfluitje, de keyboards en nog wat dingen. De strings komen uit een Hohner copie van de Solina strings ensemble, welke ik op een rommelmarkt kocht voor 10 gulden.

In dat nummer zit een prachtig melodisch thema dat steeds terugkomt en het eindigt met een zeer vette partij op een Rhodes MK1, de echte. Helemaal aan het einde van het nummer hoor je een baby en dat is Noël's pasgeboren dochter die nu een jaar or 13 moet zijn.

Kort na de geboorte van die meid zijn Noël en zijn vrouw gescheiden.

Het nummer (ik ben de titel ff kwijt) is een bizar vorbeeld van hoe inventief een metalband kan zijn, een monument en zeer indrukwekkend. De mix is handmatig gedaan, wat een bereklus moet zijn geweest, moet met zes of acht handen zijn gedaan en ik hoor wat foutjes.

De tapes staan in het archief en de machine heb ik ook nog, dus als ik tijd heb ga ik die mix opnieuw doen met automatisering, puur en alleen voor mezelf omdat ik het zo'n geweldig nummer vind.

En dan gaat het nog een stuk beter worden.

Trocar
26 augustus 2006, 00:53
Jep, Dennis bedoel ik inderdaad. Hij heeft trouwens nog wat interviews gehouden/uitgetikt voor 'ons' GitaarNet bedenk ik me net.

Maar erg leuk om dit te lezen, ik ga eens op zoek naar die split (zal hier wel op een cassettebandje staan denk ik). 8-)

Han S
26 augustus 2006, 01:00
Als je hem niet kunt vinden kan ik een copy voor je maken, maar dan ook alleen als hij nergens meer is te krijgen. Ik ben alleen niet zo tevreden over het gitaargeluid, maar dat komt ook omdat het brongeluid nogal dun was. Daar valt met de mengtafel die ik nu heb wel veel aan te verbeteren.

Trocar
26 augustus 2006, 01:13
Okay, da's aardig! Maar ik zal eerst zelf eens goed zoeken hier thuis, of even rondvragen of 'ie nog ergens op een zolderkamertje ligt; moet wel te vinden zijn!

bloodboiler
26 augustus 2006, 12:31
Haha, Nembrionic was geweldig. Heb er alles van

Ik geloof dat Dennis nu een met een rock band bezig is samen met Noel en Jamal (bassist Nembrionic) en Robbert (gitarist Consolation) weet alleen de naam niet meer.

:sssh: Dennis post hier weleens onder de naam Cardinal

Ome Roon
27 augustus 2006, 14:26
Dennis heeft nu een nieuw project met The Untuned, ze hebben gisteren een CD presentatie gedaan las ik in de krant. Wilde nog even gaan kijken maar helaas was ik te laat thuis. Jamil en Noel zitten daar inderdaad ook in, wat Bor tegenwoordig doet weet ik eigenlijk niet...

De discografie: http://www.zenial.nl/html/nembrion.htm

Ben zelf vroeger denk ik een keer of 20 meegeweest naar optredens van Nembrionic en Consolation, ook af en toe als chauffeur (voornamelijk in de beginjaren). Was een leuke tijd, de Zaanse metalscene liep toen als een trein met allerlei goede bands (oa. Gutwrench). :rockon:

Ik denk dat Han de meeste bands wel zal kennen want volgens mij ging zo'n beetje alles naar Beaufort. ;)

Anders Destium
28 augustus 2006, 13:14
Ik ken ze wel, onder andere door het meesterlijke nummer "Bulldozer", ik heb ze ook een aantal keer live gezien toen ze met OP tourden.

cardinal
5 september 2006, 19:35
Heyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy allemaal, wat een leuke reacties van jullie zeg, vind ik echt tof!! Hier dus Dennis.

Hoi Han, long time no see dude, we hebben het nog regelmatig over je(in de positieve zin!).

We waren altijd vrij experimenteel bezig met de bands (conso en nembri), dat werd in de pers niet altijd even goed onthaald, ze wisten vaak niet wat ze ermee aan moesten.

Unlord hebben we toen in stilte gemaakt om alle vooroordelen van iedereen voor te zijn, en zie...dat sloeg in als een bom, hahaha. Leuke tijd was dat die cd's opnemen.

Noel heeft trouwens niet met een fluit en andere zaken op de cd van consolation meegespeelt, maar dat was op een nummer van nembrionic op tempter (met dat kabbelend beekje).

Na/tijdens Unlord hebben we nog een tijdje FuckFace gehad, een rechttoe rechtaan grindcoreband waarmee we een hele cd hebben opgenomen, maar nooit hebben uitgebracht. Die ga ik binnenkort op legaldownload zetten.
Eigenlijk was dat een heel erg leuke band, maar toen waren we elkaar al een beetje beu, dus dat heeft hooguit een jaar geduurd. Zonde.

Cardinal kwam inderdaad daarna en daarmee maakten we een cd in eigen beheer. De cdrecensies waren zeer goed, maar live sloeg het niet aan en toen was ik het zat.

Na bijna 20 jaar metal wilde ik eens wat anders (de jongens van nembrionic en een deel van consolation zaten ook al een tijdje niet meer actief in de metal) en ben samen met Rob van consolation The Untuned begonnen en ik zweer jullie dat had ik meteen na dat hele osdorp/nembrionic gedoe moeten doen.

We hebben inderdaad vorige week de cd presentatie gehad in de kade en het was druk en gezellig en helemaal te gek. De reacties waren super en we hebben het enorm naar ons zin gehad. Stond zowaar nuchter op het podium, maar die schade heb ik achteraf wel ingehaald:rockon:

Op www.theuntuned.com (http://www.theuntuned.com) kunnen jullie wat dingen zien/luisteren. Het is wel helemaal wat anders, maar als je ons een beetje kent is het ook weer niet heel erg ver van huis!

Veel plezier ermee en nogmaals bedankt voor de reacties en misschien tot ziens (han binnenkort eens een bakkie doen??).
Productie van the untuned heb ik gedaan en ben natuurlijk benieuwd of je het wat vindt, heb natuurlijk een hoop opgepikt bij jou en berthus (die volgens mij gestopt is).

Rock on,:lp:

DJ

ps ik heb nog wat bloodcults liggen voor de liefhebbers (staat oa de single bij han opgenomen van nembrionic op en extra tracks)

Halma
13 oktober 2006, 15:44
Daar heb ik nog ouwe flyers van liggen :-)
...van het optreden op 11 december 1992 in "Ons Huis" te Wormerveer...

Speelde Dennis niet ook in Mutilated Bones?

Halma
13 oktober 2006, 16:12
samen met Marco ("Bor") Westenbrink?

Iron Fist / Anarchist / Bier dat Gist

:D

cardinal
14 oktober 2006, 19:22
nee hoor, dat was een ander, kan even niet op zijn naam komen. Wel ooit nog in gore flix gezeten de voorloper van consolation.

hoofd
14 oktober 2006, 20:52
Had Nembrionic op een album "My Sherona" van The Knack gecoverd? Het nummer dan wel enigzins veranderd, kwam neer op "My Corona" :D

gerrekat
16 oktober 2006, 11:52
ja dat is iets uit mijn tienertijd HAHAHHA, volgens mij hebben ze een nummer "no sleep till osdorp" met Osdorp Posse opgemomen.

Anders Destium
20 oktober 2006, 23:48
Geen slaap tot Osdorp inderdaad :)


Cool dat je hier ook rondneust Cardinal!