PDA

View Full Version : replacement pups 4 Gretsch Syncromatic



Dweezman
25 augustus 2006, 19:07
De zanger van onze band heeft naast een Tele ook 'n way-coole Gretsch Syncromatic. (Les Paul-achtig model, in Silver Sparkle)
De elementen daarvan zijn niet helemaal je-van-het. Ik ben niet thuis in filtertron-achtige pups, dus:

Iemand ervaringen/ideeën voor goede replacements?



thanks!

omni
25 augustus 2006, 20:22
IMHO is er maar één echte vervanging en dat zijn TV jones Pu's.
Let wel op of je gitaar filtertron/dynasonic formaat pu's heeft of standaard humbucker.

vosarnout
25 augustus 2006, 21:12
De TV jones lijken mij idd de meest voor de hand liggende keuze. Ze worden in de duurdere gretsch modellen ook gebruikt.
Je kunt ze iig proberen en bestellen bij Sander de Gier www.degiergitaarbouw.nl , hij is dealer van TV Jones pickups.

Dweezman
25 augustus 2006, 22:28
hoe zit het met afmetingen van die TV Jones, passen ze gewoon altijd?

vosarnout
25 augustus 2006, 23:02
Je hebt ze tegen woordig ook in humbucker formaat en uiteraard in het filtertron formaat. Moet dus lukken. Maar als je even op de diverse sites kijkt kun je dat allemaal na lezen.

Hendriks
25 augustus 2006, 23:02
GFS heeft ze ook.

ACSlater
25 augustus 2006, 23:40
hehe hij wilde zn Gretsch al verkopen heb ik vernomen :) TV Jones pickups zijn duuuuuur. Zo'n 120 dollar per stuk en dan zijn ze nog in the States. Misschien de GFS Gretsch kopieën eens proberen. Ze lijken niet te passen omdat het niet standaard humbucker formaat betreft. DeArmond 2000's zijn denk ik een passende en goedklinkende optie.

omni
26 augustus 2006, 17:31
Die dearmonds zijn volgens mij ook een goed keuze, daar heb ik tenminste veel goede verhalen over gelezen. Maar dat zijn singlecoils toch? Ik had vroeger ook een synchromatic, een koreaanse dan. Echt een vette gitaar met die TV jones erin was hij helemaal vet, maar ook groen met gouden hardware en dat was toch iets te veel van het goede ;-)

guitartub
26 augustus 2006, 20:19
DeArmonds heb je zowel single coil als humbucker. Op mijn DeArmond Starfire zitten zeer goed klinkend humbuckers die ik door anderen wel eens over heb zien zetten op Les Paul of Strat gitaren met een zeer goed resultaat.
Wat mij betreft een aanrader (alhoewel mijn voorkeur toch ook uitgaat naar TV Jones, de TV Jones designed mini bucker op mijn Pro Jet klinken GAAAAF!)

Dweezman
27 augustus 2006, 13:22
thanks iedereen.

jimihattricks
27 augustus 2006, 14:25
hehe hij wilde zn Gretsch al verkopen heb ik vernomen :) TV Jones pickups zijn duuuuuur. Zo'n 120 dollar per stuk en dan zijn ze nog in the States. Misschien de GFS Gretsch kopieën eens proberen. Ze lijken niet te passen omdat het niet standaard humbucker formaat betreft. DeArmond 2000's zijn denk ik een passende en goedklinkende optie.

tell me about it, die pups zijn idd fokking duur ja.. seymour duncan maakt ook filtertrons en dat soort pups, maar die komen dan godverdomme uit de custom-shop(!)..