PDA

View Full Version : BURNS: Brian May Red Special



BMarcel
1 december 2002, 22:55
Hallo,

Voor QueenFans heb ik een speciale zoekmachine gebouwd.

http://www.queenfind.com

Zijn er nog mensen die de brian may red special hebben???

Ik wil weten waar alle schakel knoppen voor zijn en of er iemand instellingen weten die per nummer van Queen gebruikt worden??

Dude
2 december 2002, 08:29
cool, bedankt man.. ze hebben (of in ieder geval hadden) hem een weekje of wat geleden bij feedback hangen, ga hem eens uitproberen

Rutger
2 december 2002, 09:28
k Zat afgelopen donderdag het Queenconcert in Wembley te kijken. k Heb me nooit zo in Queen verdiept, maar het is toch wel een goeie band! Brain May kan best lekker spelen, maar heeft ook een onwijs goeie sound. Hele strakke distortion, goed gedefinieerd en vrij droog, hoor je niet vaak. Ligt dat aan z'n vox AC 30? En kun je een dergelijke sound ook uit zo'n vox distortionpedaal krijgen? Ik wil ook wel zo'n geluid.

Raffel
2 december 2002, 09:58
waarschijnlijk is het de AC30! Hoort in iedereen z'n verzameling thuis eigenlijk he :smile:

Negative K3 fan
2 december 2002, 10:07
Zijn geluid komt uit die gitaar in combinatie met een zgn treble booster en een vox ac30 op hoge volumes.

Rutger
2 december 2002, 11:48
Ja, mijn probleem is dat ik zoveel mooi vind. Dus wil ik nog een AC-30, een JCM800, een tele, een strat, een LP, paar leuke overdrives/distortions etc. k Heb altijd van die vlagen: dan weer een paar maanden blues, nu ben ik aan het rocken en wie weet stort ik me over een half jaar weer in de jazz. Dus voor elke interesse een andere sound. Veel centjes!! :smile:

Anyway, k hoef niet een kopie van May te zijn, maar een soortgelijke, droge gedefinieerde distortion is goed genoeg. Als ik met een treblebooster in de richting zit dan ga ik dat eens proberen.

MAY
2 december 2002, 14:56
Ik heb een burns brian may. En ik kan zeggen dat ik het geluid heel dicht kan benaderen met mijn ENGL screamer 50. Er zijn al eerder topics over geweest en daar werd steeds in gezegd dat je alleen het geluid kon krijgen met de AC30. Maar tuurlijk heb je dan het perfecte MAY geluid maar met welke ( buizen ) versterker je ook speelt, het brian may geluid is heel goed zonder AC30 te benaderen!!

Negative K3 fan
2 december 2002, 17:51
Volgens mij ios die treble booster de belangrijkste factor om dat geluid te krijgen.

MAY
2 december 2002, 18:21
Het is een van de elementen die het geluid van May tot zijn geluid maakt. Ik gebruik een tubescreamer die je ook een beetje kan gerbuiken als treblebooster. Daarnaast is het zo dat het geluid van May voornamelijk door zijn spel wordt gemaakt.

Antal
2 december 2002, 19:39
Zijn er nog mensen die de brian may red special hebben???

Ik wil weten waar alle schakel knoppen voor zijn en of er iemand instellingen weten die per nummer van Queen gebruikt worden??


Heb er een tijdje geleden op gespeeld bij feedback Rotterdam. Ik was er niet echt kapot van, maar het model wat ik geprobeerd heb was dan ook wel heel rot afgesteld.

Per element is er 1 knopje om het element in of uit te schakelen en 1 knopje om het element uit fase te schakelen. Je kan dus ook alle elementen uit zetten.
Instellingen weet ik verder niet.

Nocki
2 december 2002, 20:29
ja de versie die in feedback rdam ligr is niks. later gespeeld op een versie bij een muziekwinkel te kapelle in zeeland.
die speelde beter.
uit eindelijk zijn er heel veel combi's mogelijk maar er zijn er maar een paar echt bruikbaar.
bv 2 elementen aan en een daarvan in fase en de andere uitfase heeft geloof ik geen nut want dan oveheerst het in fase geluid over het uitfase geluid...
maar sommige combi;s zijn mooi.
ik kan dus niet echt voldoen aan je vraag welke combis er mogelijk zijn dus dat wordt uit prberen...
ik dacht dat ik ze welleens had gelezen op de sitew van die italiaan die zelf zn red special had gemaakt...

succes.
nocki

Blokkie
20 januari 2003, 13:25
Ik ben erg geinteresseerd in de Burns Brian May. Wat zijn jullie ervaringen ermee en weet iemand of hij bij een winkel in Amsterdam e.o. hangt?

Brianmayrulezzz
20 januari 2003, 21:38
kep er zelf ook een, echt helemaal te gek.
Ik moet ff de site (tevens beschrijvingen hoe je je eigen treblebooster en reds special gitaar kunt bouwen) opzoeken waar je de instellingen kan vinden. Of anders mail ik je ze wel ff in een wordbestand.

Brianmayrulezzz
20 januari 2003, 21:40
NEEE, absoluut niet
het is een combinatie van de gitaar, zelfgemaakte treble boosters, een boss CE-1 en de voxxen
Alleen professionals met dezelfde apparatuur kunnen hetzelfde geluid krijgen!, jammer hè...




Op 2002-12-02 09:28, schreef Rutger:
k Zat afgelopen donderdag het Queenconcert in Wembley te kijken. k Heb me nooit zo in Queen verdiept, maar het is toch wel een goeie band! Brain May kan best lekker spelen, maar heeft ook een onwijs goeie sound. Hele strakke distortion, goed gedefinieerd en vrij droog, hoor je niet vaak. Ligt dat aan z'n vox AC 30? En kun je een dergelijke sound ook uit zo'n vox distortionpedaal krijgen? Ik wil ook wel zo'n geluid.

Wouter J
21 januari 2003, 01:48
Jullie vergeten een heel belangrijk iets in May's effecten bak, een wah.

En ja hij gebruikte die ook, luister maar naar de solo van "Killer queen" In het begin van die solo heeft hij de wah op zijn diepste stand (bijna geen treble) en varieert hij de sherpte vand zijn geluid heel subtiel door de solo heen. Als Freddy Mercury "As playful as a Pussycat" zingt hoor je May een Miauw geluid maken door met zijn wah vlug van bas naar treble en weer terug te gaan.

Wouter J
21 januari 2003, 01:55
Ik vind het echter Jammer dat we niet meer weten over die aller eerste copie van de Red Special, gebouwd door John Birch die ook de Gitaren van Tony Iommi maakte. May en Iommi zijn goede vrienden dus het zou mij niets verbazen als Iommi Birch had aangeraden.

De John Birch "Not Red Special" is te herkennen aan witte bindings rond de toets en vanwege het feit dat hij niet rood was, hij was naturel esdoorn.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Wouter J op 2003-01-21 01:56 ]</font>

Marc Oblivian
21 januari 2003, 09:56
En als je echt het May geluid wilt hebben moet je geloof ik ook 12 van die Vox versterkers linken...lijkt me een heel gedoe :smile:

Special
21 januari 2003, 16:10
Op 2003-01-21 09:56, schreef Marc Oblivian:
En als je echt het May geluid wilt hebben moet je geloof ik ook 12 van die Vox versterkers linken...lijkt me een heel gedoe :smile:


Valt wel mee... je hebt er "maar" vier nodig. De overigen dienen als back-up.

Eric

Marc Oblivian
21 januari 2003, 16:21
Op 2003-01-21 16:10, schreef Special:


Op 2003-01-21 09:56, schreef Marc Oblivian:
En als je echt het May geluid wilt hebben moet je geloof ik ook 12 van die Vox versterkers linken...lijkt me een heel gedoe :smile:


Valt wel mee... je hebt er "maar" vier nodig. De overigen dienen als back-up.

Eric



Oh, dat is nog te doen hehe :grin:

Brianmayrulezzz
22 januari 2003, 09:30
go.to/tornado !!!!!!!!!!!!! aanrader: staat hoe je je eigen red special kunt bouwen en trebble boosters. DE brian may site!!!!!
http://www.brianmaycentral.com
http://www.brianmay.com
http://www.brianmayworld.com