PDA

View Full Version : Gretsch DuoJet



habberdoedas
25 augustus 2006, 16:13
Zit me af te vragen of de Gretsch Duojet voor mij een mooie gitaar is. Hoe speelt zo'n gitaar, hoe klink zo'n gitaar en wie heeft er een en wat zijn je ervaringen. Ben benieuwd want ik zit nl te overwegen om in om de nabije toekomst een nieuw speeltje voor me zelf aan te schaffen.

brunodb
25 augustus 2006, 16:15
http://www.gearwire.com/gretsch-g6128-duo-jet.html

alsjeblieft. een filmpje waarin de duojet aan de tand gevoeld wordt ;-)

en wat zeggen we nu?

Harry
25 augustus 2006, 16:21
ik zou zeggen 'wat snel!!'

habberdoedas
25 augustus 2006, 16:25
Dat is snel het lijkt overtoom wel..........ga meteen ff kijken.

brunodb
25 augustus 2006, 16:29
ik moet zeggen dat ik die duojet heel pluizig vind klinken. goed voor classic seventies rock. maar heel ongedefiniëerd en dus minder geschikt voor het stevige werk of modernere rock.

habberdoedas
25 augustus 2006, 16:37
So heeé dat is wel een ergh mooie gitaar. Ben al helmaal verliefd op dat ding. FF kijken of er in de buurt een guitarshop is die hem heeft hangen om hem uit te proberen......

bert k
25 augustus 2006, 16:50
FF vragen aan Schizo910, die heeft zoiets. (Een Sparkle Jet, maar wel een massieve Gretsch) Mooi bruut geluid zit erin.

Helter Skelter
26 augustus 2006, 16:16
Schitterende plank! Ik vind alleen de sound niet zo denderend...

kan aan de amp liggen natuurlijk of de opname van het videootje :satisfie:

schizo910
28 augustus 2006, 13:09
De duo jet is mijn meest veelzijdige massieve plank. Van jazzy tot harde rock... Puntig en wollig tegelijk. Spelen met de mastervolume knop kan wonderen doen. Mijn favo, zonder twijfel.

Dat de Duo Jet alleen geschikt is voor 70's rock of rockabilly is onzin, dat is een verhaal dat iedereen maar na lult zonder echt ervaring met de gitaren te hebben. Ongedefiniëerd? Dat zal eerder aan de rest van je gear liggen dan aan de gitaar zelf.

Ik moet er echter bij zeggen dat mijn Jet Pre-Fender is. Maar ook de Duo Jets uit de Fender stal heb ik al aardig regelmatig aan de tand kunnen voelen en die zijn echt niet minder.


check deze thread eens:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?p=835768&highlight=Gretsch#post835768

en de nummers op MySpace zijn met uitzondering van het nummer one in a million allemaal opgenomen met de Duo Jet.

http://www.myspace.com/nineyards

brunodb
28 augustus 2006, 13:15
allé man, in die test van die duojet die ik in het begin van deze tread gepost heb, klinkt die gitaar toch superwollig man. en dat is over een marshall dsl. niet meteen de wolligste versterker.

als jij dat een gitaar noemt met goede definitie, dan moet je eens naar een esp eclipse ofzo luisteren

schizo910
28 augustus 2006, 13:17
allé man, in die test van die duojet die ik in het begin van deze tread gepost heb, klinkt die gitaar toch superwollig man. en dat is over een marshall dsl. niet meteen de wolligste versterker.

als jij dat een gitaar noemt met goede definitie, dan moet je eens naar een esp eclipse ofzo luisteren


Rustig, rustig, dat bedoel ik juist, je gaat uit van een test op een internet filmpje, van een handheldcamera, via speakers die aan je computer hangen. Van iets waar je niet bij bent geweest en wat je zelf nooit in je handen hebt gehouden of i.i.g. echt uitgebreid live hebt kunnen testen.

De gitaar in die test is overigens voorzien van een extra toggle, een Tone switch circuit. De Jets met een toggle, de Tone Pot circuit, bevallen mij beter. Die hebben een toggle voor neck, brug of beide elementen. Mastervolume, 2 apparte volumes per element en een tone knop. De 6120 die ik heb heeft ook dat Tone-Switch Circuit en ik gebruik het nooit. Die toggle gebruiken kan het idd snel wollig maken, maar je hoeft hem niet te gebruiken!

brunodb
28 augustus 2006, 13:29
je kan gelijk hebben, ik baseer mij idd enkel op dat clipje. maar dat clipje vind ik in ieder geval geen goede reclame voor de gitaar. heb het altijd een coole gitaar gevonden maar zonder de uitleg die jij erover geeft zou geen haar op mijn hoofd er nog aan denken die gitaar ooit te gaan testen na het zien van dat clipje

schizo910
28 augustus 2006, 13:48
je kan gelijk hebben, ik baseer mij idd enkel op dat clipje. maar dat clipje vind ik in ieder geval geen goede reclame voor de gitaar. heb het altijd een coole gitaar gevonden maar zonder de uitleg die jij erover geeft zou geen haar op mijn hoofd er nog aan denken die gitaar ooit te gaan testen na het zien van dat clipje


haha, en daar ben ik het weer helemaal met je eens :D