PDA

View Full Version : MXR Dynacomp gekocht+vraagje



robert-gitarist
25 augustus 2006, 16:04
Hallo Iedereen :)
Ik heb sinds vandaag een orginele oude MXR DynaComp in huis :) Ik heb deze gekocht van de eerste eigenaar.Het doosje zit erbij en het pedaal komt uit 1977/78.Geen LED,battarij aansluiting maar wel het block-logo.Pedaal heeft wel de nodige gebruikssporen maar ach voor z'n leeftijd ;)
Ik vind de oude beter klinken dan de huidige Dunlop/Mxr dynacomp's.Deze vind ik iets meer zijn werk doen.Echt een goeie comp. Ik heb zelf een Boss CS-3 gehad en die heb ik na een maandje weer verkocht want hij deed niet wat ie moet doen en tonesuck van hier tot tokio.Als je een comp. zoekt zou ik zeker eens de Mxr Dynacomp uittesten.Hier een paar foto's:

#1 (http://img.photobucket.com/albums/v375/kadettman/vanalles/MXRdynacomp2.jpg)
#2 (http://img.photobucket.com/albums/v375/kadettman/vanalles/MXRdynacomp1.jpg)
#3 (http://img.photobucket.com/albums/v375/kadettman/vanalles/MXRpedalen.jpg)

Enne ik ga NIET boren in het pedaal voor een Ledje of adaptor input ;)

nielsduursma
25 augustus 2006, 16:09
en wat is nu het vraagje???:???:

robert-gitarist
25 augustus 2006, 16:12
Ah f#ck die was ik nog vergeten in te voeren :D
Mijn vraag was,waar kan ik het beste de comp. plaatsen?Na de overdrive?er voor?eind van een effectketen?voor me wah er tussen er op...?
Kortom waar zou ie het beste uitkomen?

Dirk_Hendrik
25 augustus 2006, 16:16
Voor overdrive. Overdrive geeft ook al compressie remembre?

robert-gitarist
25 augustus 2006, 16:29
Ah okee bedankt ;)
Nja overdrive,de enigste die op me board staat is een OD-3 van Boss die ik als boost gebruik voor me versterker..Dynacomp wil ik voornamelijk gebruiken voor clean op te peppen.
Enigste dat ik mis zijn de rubbere ringen die om de knoppen horen.Dus als iemand nog 1 of 2 rubbere ringen heeft van MXR dan hoor ik het graag!(liefst van die oude.op de huidige staat namelijk de D van Dunlop en ik zoek de orginele uit die tijd met het MXR logo erop)

zoon van Piet
25 augustus 2006, 16:44
Ah okee bedankt ;)
Enigste dat ik mis zijn de rubbere ringen die om de knoppen horen.Dus als iemand nog 1 of 2 rubbere ringen heeft van MXR dan hoor ik het graag!(liefst van die oude.op de huidige staat namelijk de D van Dunlop en ik zoek de orginele uit die tijd met het MXR logo erop)

Zie daar maar eens aan te komen...doe mij er dan gelijk ook een paar!
Dunflop deed ook wat dat betreft zijn huiswerk niet goed: de dopkes van D. passen niet op de knoppen van originele MXR's.
Het lijkt allemaal hetzelfde, maar is het net niet ( waarmee ik de verhouding Dunflop/echtMXR treffend weergeef...)

robert-gitarist
25 augustus 2006, 16:49
Zie daar maar eens aan te komen...doe mij er dan gelijk ook een paar!
Dunflop deed ook wat dat betreft zijn huiswerk niet goed: de dopkes van D. passen niet op de knoppen van originele MXR's.
Het lijkt allemaal hetzelfde, maar is het net niet ( waarmee ik de verhouding Dunflop/echtMXR treffend weergeef...)

Nja ik nog een oude liggen en zoek nog eentje dus.Maar inderdaad die Dunlop dingen zijn gewoon klote.Ik heb een MXR Phase90 by Dunlop en zit dus z'n Dunlop ring bij maar echt die zit er veel te stroef om heen.Als ik die ring er dan vanaf haal dan trek ik de knop zelf ook mee :S Lekker handig.Die orginele MXR ringen zijn ook zachter kwa rubber dan de huidige.De huidige is echt onwijs taai en strak.Erg slecht.

d'oh
25 augustus 2006, 17:37
fuck zeg robert, jij kan in je eentje zo langzamerhand een pedalendagmeetingbijeenkomst gaan houden

maar ff ontopic: erg gaaf pedaaltje, ik zat me net me op de fiets (uit stage) te bedenken dat ik ook maar eens een dynacomp moest hebben:D

zoon van Piet
25 augustus 2006, 17:43
en ik begin steeds meer spijt te krijgen dat ik de mijne laatst verkocht heb!

Niet dat ik ooit compressie gebruik, maar toch...

robert-gitarist
25 augustus 2006, 17:46
fuck zeg robert, jij kan in je eentje zo langzamerhand een pedalendagmeetingbijeenkomst gaan houden

maar ff ontopic: erg gaaf pedaaltje, ik zat me net me op de fiets (uit stage) te bedenken dat ik ook maar eens een dynacomp moest hebben:D

Begint nu toch wel echt een collectie te worden he :D
Nja ik gebruik(te) ook nooit iets van compressie.Ik had er slechte ervaringen mee(met dank aan de CS-3) maar ik had een tijdje terug over de RI van de Dynacomp gespeeld en dat geluid was wel okee.Toen ik op marktplaats aan het kijken was kwam ik deze dus tegen en dacht van he dat word hem.Mooi z'n oude en die klinken geweldig.het valt me wel op dat de echte MXR pedalen stukkie zwaarder zijn dan de huidige.Enne ik zag dat de knoppen met een schroefje op de pots zitten ipv het huidige(die zitten er gewoon op gedrukt)

robert-gitarist
25 augustus 2006, 18:00
maar ff ontopic: erg gaaf pedaaltje, ik zat me net me op de fiets (uit stage) te bedenken dat ik ook maar eens een dynacomp moest hebben:D

Zeker de moeite waard ;) Krijg je geen spijt van.

Dirk_Hendrik
25 augustus 2006, 18:30
Begint nu toch wel echt een collectie te worden he :D

Heel goed! Collecties roeleren! ;)

robert-gitarist
25 augustus 2006, 18:36
Haha :)
Ik had vande week jou collectie eens bekeken op je ste D_H.Wow mooi spul :D Op z'n Boss CE-1 ben ik erg jaloers! :o

zoon van Piet
25 augustus 2006, 20:20
wanneer zijn het gewoon pedalen en wanneer is het een collectie?

d'oh
25 augustus 2006, 20:25
als je boven de 830 pedalen komt is het een collectie en als je robert-gitarist of D_H heet

nee, als je D_H's site bekijkt snap je wel waarom het een collectie is, ik ben echt superjaloers als ik naar zijn pedalen kijk (watch out D_H!!:D)

en ook robertgitarist heeft een shitload aan boss-stuff en andere pedaaltjes

zoon van Piet
25 augustus 2006, 20:33
830.. dat haal ik niet.

the sure thing
25 augustus 2006, 20:34
Hmmmm.... Ik heb een half jaar geleden exact dezelfde dynacomp gekocht... Ik zat erover te denken om er 1- een true-bypass schakelaar in te zetten, 2- een ledje erin te zetten en 3- een 9v aansluiting erin te zetten. Dat betekent 2x boren!!! Toch maar niet doen vanwege het waardeverlies?!

zoon van Piet
25 augustus 2006, 21:11
Hmmmm.... Ik heb een half jaar geleden exact dezelfde dynacomp gekocht... Ik zat erover te denken om er 1- een true-bypass schakelaar in te zetten, 2- een ledje erin te zetten en 3- een 9v aansluiting erin te zetten. Dat betekent 2x boren!!! Toch maar niet doen vanwege het waardeverlies?!

Nee, niet doen vanwege heiligschennis!

Dirk_Hendrik
25 augustus 2006, 22:19
Haha
Ik had vande week jou collectie eens bekeken op je ste D_H.Wow mooi spul :D Op z'n Boss CE-1 ben ik erg jaloers! :o

Z'n CE-1's!
http://www.dirk-hendrik.com/images/ce1s.jpg

Geintje, 2 zijn niet van mij ;)

Speeddemon
26 augustus 2006, 09:48
als je boven de 830 pedalen komt is het een collectie en als je robert-gitarist of D_H heet
ahum!

75 pedalen en counting! :mad:
(ALLE 3-knops flutehead Boss pedalen, incl. doosjes en boekjes bijv.)

zoon van Piet
26 augustus 2006, 11:11
ahum!

75 pedalen en counting! :mad:
(ALLE 3-knops flutehead Boss pedalen, incl. doosjes en boekjes bijv.)

kijk, zo rond dat getal ligt mijn doelstelling ook...

savecracker85
26 augustus 2006, 11:12
Z'n CE-1's!
http://www.dirk-hendrik.com/images/ce1s.jpg

Geintje, 2 zijn niet van mij ;)
he, die links boven mist precies op dezelfde plekken verf als bij de mijne :p

zoon van Piet
26 augustus 2006, 11:36
he, die links boven mist precies op dezelfde plekken verf als bij de mijne :p

En de Wet van Peer zegt dat die goed klinkt. Klopt he?

Hector_Tsolodimos
26 augustus 2006, 14:44
Hallo Iedereen :)
Ik heb sinds vandaag een orginele oude MXR DynaComp in huis :) Ik heb deze gekocht van de eerste eigenaar.Het doosje zit erbij en het pedaal komt uit 1977/78.Geen LED,battarij aansluiting maar wel het block-logo.Pedaal heeft wel de nodige gebruikssporen maar ach voor z'n leeftijd ;)
Ik vind de oude beter klinken dan de huidige Dunlop/Mxr dynacomp's.Deze vind ik iets meer zijn werk doen.Echt een goeie comp. Ik heb zelf een Boss CS-3 gehad en die heb ik na een maandje weer verkocht want hij deed niet wat ie moet doen en tonesuck van hier tot tokio.Als je een comp. zoekt zou ik zeker eens de Mxr Dynacomp uittesten.Hier een paar foto's:

#1 (http://img.photobucket.com/albums/v375/kadettman/vanalles/MXRdynacomp2.jpg)
#2 (http://img.photobucket.com/albums/v375/kadettman/vanalles/MXRdynacomp1.jpg)
#3 (http://img.photobucket.com/albums/v375/kadettman/vanalles/MXRpedalen.jpg)

Enne ik ga NIET boren in het pedaal voor een Ledje of adaptor input ;)
hehe, ik heb ooit een MXR topic geopend, 'Het grote MXR topic', daar had je dit dus ook kunnen posten, aangezien je (zo te zien) een grote MXR fan bent.
die witte micro amp, is dat een nieuwe? en is ie een beetje goed? Ik wil em namelijk misschien kopen..

supahfuzz
27 augustus 2006, 00:08
Hallo Iedereen :)

#1 (http://img.photobucket.com/albums/v375/kadettman/vanalles/MXRdynacomp2.jpg)
#2 (http://img.photobucket.com/albums/v375/kadettman/vanalles/MXRdynacomp1.jpg)
#3 (http://img.photobucket.com/albums/v375/kadettman/vanalles/MXRpedalen.jpg)



Zo, stel je de comp zo af? :seriousf:

wel grappig, laatst reageerde je op mijn effectboard waar nu een Carl Martin Quattro in zit in de trant van: compressor, da's niks , daar kan ik helemaal niks mee.... en nu heb je een mooie ouwe. overigens er zit wel WAT verschil tussen een oude en een nieuwe (met led enzo), maar zo schokkend is dat niet. heb ze allemaal gehad, script, block, block+ led. vond ze eigenlijk allemaal wel ok, zeker in mijn afstelling: sensitivity laag en output een beetje meer als unity-gain. werkt heerlijk ism een drive of distortion pedaal

Lekker he, een goede compressor?

Je zou die compressor in de CM quattro eens moeten horen, die is echt goddelijk. En die ruisssssssst bij lange na niet zoveel als die dynacompjes :)


groet'n

robert-gitarist
27 augustus 2006, 12:45
Zo, stel je de comp zo af? :seriousf:

wel grappig, laatst reageerde je op mijn effectboard waar nu een Carl Martin Quattro in zit in de trant van: compressor, da's niks , daar kan ik helemaal niks mee.... en nu heb je een mooie ouwe. overigens er zit wel WAT verschil tussen een oude en een nieuwe (met led enzo), maar zo schokkend is dat niet. heb ze allemaal gehad, script, block, block+ led. vond ze eigenlijk allemaal wel ok, zeker in mijn afstelling: sensitivity laag en output een beetje meer als unity-gain. werkt heerlijk ism een drive of distortion pedaal

Lekker he, een goede compressor?


Ik heb hem zo niet ingesteld.Zo haalde ik hem uit de doos.Zal nog wel van de vorige eigenaar zijn.Ik maakte deze foto's net toen ik thuis was nadat ik hem had opgehaald.Maar inderdaad ik ben de gene die zegt dat ik een comp kut vind :P nog steeds wel maar niet de Dynacomp.Ding is erg vet.Die van CM heb ik nooit getest en een ander hoef ik ook niet eigelijk(ook niet erbij).Ik heb eerder een CS-3 dus gehad van Boss en daar kon ik echt geen reet mee.Wat een kutpedaal zeg.

robert-gitarist
27 augustus 2006, 12:48
hehe, ik heb ooit een MXR topic geopend, 'Het grote MXR topic', daar had je dit dus ook kunnen posten, aangezien je (zo te zien) een grote MXR fan bent.
die witte micro amp, is dat een nieuwe? en is ie een beetje goed? Ik wil em namelijk misschien kopen..

Daar heb ik het expres niet ingezet omdat dat topic zo dood als een pier is en ik geen zin heb om gezeik te krijgen van ha oud topic na boven schoppen.
Enne groot MXR fan valt wel mee :D Heb altijd nog meer Boss pedalen en die verzamel ik wel.MXR niet echt maar het begint er wel op te lijken :stop:
Die Micro-Amp is veder prima.Boost er goed,fijn ding en lekker met je voet tebedienen he(heeft soms wel een voordeel).Maar de Micro-Amp is ook prima voor een klein randje drive te geven aan je clean.Erg mooi.


D_H: zeer fraai die CE-1's :D Z'n een mis ik echt in me Boss Collectie(toch wel de moeder der chorusen die later gemaakt zijn en lang niet zo fraai klinken maar goed ;) ) en ik mis een Boss Delay,z'n DM.

Hector_Tsolodimos
27 augustus 2006, 13:08
Daar heb ik het expres niet ingezet omdat dat topic zo dood als een pier is en ik geen zin heb om gezeik te krijgen van ha oud topic na boven schoppen.
Enne groot MXR fan valt wel mee :D Heb altijd nog meer Boss pedalen en die verzamel ik wel.MXR niet echt maar het begint er wel op te lijken :stop:
Die Micro-Amp is veder prima.Boost er goed,fijn ding en lekker met je voet tebedienen he(heeft soms wel een voordeel).Maar de Micro-Amp is ook prima voor een klein randje drive te geven aan je clean.Erg mooi.


D_H: zeer fraai die CE-1's :D Z'n een mis ik echt in me Boss Collectie(toch wel de moeder der chorusen die later gemaakt zijn en lang niet zo fraai klinken maar goed ;) ) en ik mis een Boss Delay,z'n DM.
aah, relaxd, daar wilde ik hem ook voor hebben eigenlijk..en klein beetje 'dikte' aan mijn clean toevoegen

robert-gitarist
27 augustus 2006, 13:12
Test hem gewoon een keer uit..ik vind het wel een relaxt pedaal.Maar als je hem als boost wilt gebruiken voor je drive kanaal ofzo dan zou ik toch eerder gaan voor de Boss OD-3.Die vind ik beter booster voor drive kanaal als de Micro Amp.Micro-Amp vind ik meer iets voor het clean kanaal.Waar ik hem ook wel eens voor gebruik is voor het volume wat op te peppen.Mijn stratjes met single coils dus hebben minder output dan me les pauls met humbuckers,dus ik gebruik hem ook wel eens om de stratjes wat meer volume te geven.

Hector_Tsolodimos
27 augustus 2006, 13:29
Test hem gewoon een keer uit..ik vind het wel een relaxt pedaal.Maar als je hem als boost wilt gebruiken voor je drive kanaal ofzo dan zou ik toch eerder gaan voor de Boss OD-3.Die vind ik beter booster voor drive kanaal als de Micro Amp.Micro-Amp vind ik meer iets voor het clean kanaal.Waar ik hem ook wel eens voor gebruik is voor het volume wat op te peppen.Mijn stratjes met single coils dus hebben minder output dan me les pauls met humbuckers,dus ik gebruik hem ook wel eens om de stratjes wat meer volume te geven.
ja..zoiets dacht ik al, en zoiets zoek ik ook
kun je hiermee dan de uber lichtte drive van Under the bridge mee krijgen? Ik dacht dat Frusciante hem ook heeft..

robert-gitarist
27 augustus 2006, 13:41
Yepz 2 stuks heeft ie er ;)

Hier een foto van zijn board(wel helemaal na beneden scrollen)

foto (http://www.apvo17.dsl.pipex.com/Guitarist%20June%20%2703.htm)

Hector_Tsolodimos
27 augustus 2006, 14:16
Yepz 2 stuks heeft ie er ;)

Hier een foto van zijn board(wel helemaal na beneden scrollen)

foto (http://www.apvo17.dsl.pipex.com/Guitarist%20June%20%2703.htm)
aaah, nice
maar zijn dat de moderne? of de oude..of bestaat er geen 'originele' micro-amp van MXR?

robert-gitarist
27 augustus 2006, 14:21
aaah, nice
maar zijn dat de moderne? of de oude..of bestaat er geen 'originele' micro-amp van MXR?

Je hebt inderdaad verschillende versiers.De Micro Amp van nu(made by Dunlop) en de orginele MXR Micro Amp,zonder LED en Adaptor input.
Of er nog meer zijn weet ik niet.Ik weet niet of er ooit een Script Micro Amp is gemaakt.
Of die 2 die John op z'n board heeft staan oudjes zijn weet ik niet.Volgens mij als ik goed kijk zie ik bij een een adaptor input zitten maar ja die foto is geen geweldige.Misschien dat iemand anders dat wel weet.
De huidige Micro Amps(die ik dus heb) werken prima.

Hector_Tsolodimos
27 augustus 2006, 14:52
Je hebt inderdaad verschillende versiers.De Micro Amp van nu(made by Dunlop) en de orginele MXR Micro Amp,zonder LED en Adaptor input.
Of er nog meer zijn weet ik niet.Ik weet niet of er ooit een Script Micro Amp is gemaakt.
Of die 2 die John op z'n board heeft staan oudjes zijn weet ik niet.Volgens mij als ik goed kijk zie ik bij een een adaptor input zitten maar ja die foto is geen geweldige.Misschien dat iemand anders dat wel weet.
De huidige Micro Amps(die ik dus heb) werken prima.
oke, maar eehm..das wel klote dat er geen adapter inpunt zit... vind ik.

robert-gitarist
27 augustus 2006, 20:14
Dat is alleen bij de oude dus ;) De huidige hebben adaptor input en een LEDJE

FruscianteFan
27 augustus 2006, 22:01
Yepz 2 stuks heeft ie er ;)

Hier een foto van zijn board(wel helemaal na beneden scrollen)

foto (http://www.apvo17.dsl.pipex.com/Guitarist%20June%20%2703.htm)Tegenwoordig staat er nog maar één MicroAmp op zijn pedalboard. Ik weet niet waar hij die precies voor gebruikt, ik weet wel dat het geluid voor Under The Bridge (live) hem vooral zit in het terugdraaien van het volume op zijn gitaar.

(zo, nu houd ik weer mijn mond)

Hector_Tsolodimos
28 augustus 2006, 07:59
Tegenwoordig staat er nog maar één MicroAmp op zijn pedalboard. Ik weet niet waar hij die precies voor gebruikt, ik weet wel dat het geluid voor Under The Bridge (live) hem vooral zit in het terugdraaien van het volume op zijn gitaar.

(zo, nu houd ik weer mijn mond)
ik wist dat je vroeg of laat zou komen :P

PeeVee
28 augustus 2006, 11:06
Pleun,
Een paar weken geleden liep je te grienen dat het allemaal niet leuk meer was en dat je zo niet gemotiveerd was.
Als je eerste post in 2 weken dan ook nog een flame moet zijn kun je even het dak op en ga je eerst maar eens leren je volwassen te gedragen.

D_H

robert-gitarist
28 augustus 2006, 11:27
Ik had.toen ik die CS-3 dus had,nog niet eens een pedaal.

up-guitarman
21 september 2006, 03:20
Ff een schopje omhoog !!!
Waarom? Omdat ik net een MXR DynaComp heb gescoord voor 50€ incl. verzending !!! Olee olaa !!!

Ik ben er zeer benieuwd naar !!!

robert-gitarist
21 september 2006, 10:25
Een oudje of een nieuwe?

up-guitarman
21 september 2006, 11:30
Een nieuwe, dat wel !!! Maar zit er onderling extreem veel verschil op?
Wat minder mojo mss, maar ik heb de nieuwe ooit eens bepoteld en die vond ik al superlekker !!! Een oude heb ik nooit kunnen testen ...

up-guitarman
2 oktober 2006, 23:49
Ik heb em ik heb em !!!

Vandaag mee gerepeteerd, leuk pedaal voor de cleane stukjes wat meer punch te geven + instant "under the bridge" sound met mijn telecaster + Marshall JCM600 !!!