PDA

View Full Version : nieuwe buizenamp



datsun
25 augustus 2006, 15:17
hey, sommigen onder jullie hebben mss mijn topic gelezen in elektrische gitaren, ik zoek namelijk een goeje lampenversterker voor (luide)repetities en optredens. Ik vind clean belangrijk maar overdrive/distortion zeker ook. Ik speel nu op een squier strat, maar binnenkort koop ik me een nieuwe gitaar, ben nog niet zeker dewelke, mss een semi-hollow met HB of P90's. Ik moet geen high-gain toestanden hebben, het maximum aan scheur is à la AC/DC. Ik speel vooral blues-achtige (70-ies) rock, ook met wat jazz en country invloeden. ik heb al veel opzoekingswerk hier gedaan en ik ben hierop uitgekomen:

Peavy Delta Blues (geen pedaaltjes nodig)
Fender Twin Reverb 135W (met RAT of tubescreamer ofzo, dat zie ik nog...)
Fender Hot Rod Deluxe (wrs ook met pedaaltjes, OD schijnt bagger te zijn)
Fender Blues Deluxe (pedaaltjes nodig of niet?)

nu welke denken jullie dat het meest geschikte is voor mij, of hebben jullie nog andere suggesties? Ik ga hem 2de hands kopen alleszins.

EDIT: het is een twin 135W, de 'slechtere' versie dus...

brunodb
25 augustus 2006, 16:35
ik zou voor de peavey gaan. meeste bang for the buck. maar uiteindelijk zijn het allemaal goeie versterkers en zal je jouw oren moeten laten beslissen. maar de peavey is zeker de gemakkelijkste, handigste en goed klinkende oplossing. een twin reverb, daar til je je een breuk aan. dat zou ik laten. en dan moet er nog een hele zoektocht naar het juiste overdrive pedaal begonnen worden enzo

habberdoedas
25 augustus 2006, 17:22
Mmm zit meer te denken aan een Hiwatt custom 2 x 10" klass A 20 watt 1 kanaals of zijn grote broer de 2 x 12" 50 watter tweekanaals met reverb. Heb ze zelf nog niet geprobeerd maar volgens een gitaarkennis die de 2 x 10"heeft is het een heerlijke eenvoudige Tube Amp met een prima sound. Voorts zou je ook aan een Koch ClassicTone kunnen denken de 2 x 10" of de 4 x 10 ". Heb ze alle 2 geprobeerd en echt ze zijn mooi en klinken goed. Een andere optie zou kunnen zijn en die heb ik zelf ook een Marshall 2 x 10 " JTM 30. dit is een tweekanaals met reverb aan boord. Klink lekker alleen het 2 kanaal vind ik persoonlijk minder. Gebruik alleen het 1 kanaal en stel deze zo in dat de amp een beetje begint te grommen. Met de Ibanez TS09 ertussen klink hij als een beest........dus sus6 ermee

datsun
25 augustus 2006, 18:55
ok bedankt, maar ik heb een heel goed aanbod voor een vintage twin reverb gekregen, en met het juiste pedaaltjes moet daar toch ook een vette scheur uit te krijgen zijn zeker?

EDIT: ik heb zopas nog wat opgezocht, en het is de 135W die ik op het oog heb. Het schijnt wel een minder goede versterker te zijn dan zijn broertje, de 100W, maar in hoeverre is dit waar?

sorry de gas speelt op :D .

En ik zie het niet echt zitten om een nieuwe amp te kopen (kan geen delta blues in belgië tweedehands vinden en rij zelf nog niet per auto dus...)