PDA

View Full Version : geluid vox, es335 samen????



oaf
25 augustus 2006, 14:00
beste mensen,
ik heb een vox pathfinder en een es335 model gitaar van epiphone. hoe zet ik mijn instelling zo dat ik een lekkere blues geluid krijg?
ik heb hem sinds 2 dagen en bijna 24/7 gespeeld maar nog niet echt een lekker sound gekregen.
heeft iemand ervaring? hoe zetten jullie je instelling (bij of een es335, vox PF of beide) voor blues en een lekker scheur geluidje!!??
thanks!!
oaf

brunodb
25 augustus 2006, 16:38
treble pickup gecombineerd met een crunchy overdrive sound en de toneknop op je gitaar een beetje dichtgedraaid. en naar smaak dan aan de versterker nog een beetje draaien. overdrive zo zetten dat je genoeg sustain hebt voor de solo's en dan je volume op de gitaar een beetje terugdraaien zodat de overdrive niet te veel open staat zodat een open akkoord nog kan gebruikt worden zonder dat het een waas van geluid wordt.en dan voor de solo, de volumeknop op de gitaar weer open natuurlijk! en raggen maar :-) dat moet het zowat zijn en de rest zit in jouw vingers man

FruscianteFan
25 augustus 2006, 17:25
Ikzelf heb een een Pathfinder (15R) en een Epi Les Paul Custom.

De mijne heeft een gain boost (geen midboost dus) en qua overdrive zit ik eigenlijk nooit veel hoger (of lager) dan 9 uur. Lekker vol, maar nog wel redelijk clean.

Maar als je er blues mee wilt spelen, zou ik voor een overdrive pedaaltje gaan want ik krijg er echt geen bluesy geluid uit, zonder pedaal. Ben wel echt gek op het cleane geluid van mijn combi, maar een echt bluesy sound is volgens mij ver te zoeken.

edit: treble heb ik bijna vol open, bass op 2 uur, tremolo afhankelijk van wat ik speel en reverb minstens half open.

Squier4ever
26 augustus 2006, 12:36
halspickup, lowgain, toonregeling op je amp alles naar het midden zetten en dan ermee verder gaan klooien tot de sound je bevalt.
vooral niet te veel gain gebruiken, zodat je sound lekker helder blijft.
evt de hummies samen gebruiken