PDA

View Full Version : Effects-loop



Di Stefano
25 augustus 2006, 11:40
Ik zou graag een effects-loop in mijn Marshall JMP laten bouwen. Kan dit en weet iemand hoeveel het ongeveer kan kosten?

keef
25 augustus 2006, 15:19
Ja - een heleboel geld. De reparatie plus het verlies aan inruilwaarde...met name dat laatste....

habberdoedas
25 augustus 2006, 17:28
Bezit zelf geen vintage amp(s)....maar ik zou het nooit doen. Verliest alleen maar zijn waarde en persoonlijk vind ik het een zonde om in mooi oud spul te gaan zitten klooien.

Al
25 augustus 2006, 19:05
Ik zou graag een effects-loop in mijn Marshall JMP laten bouwen. Kan dit en weet iemand hoeveel het ongeveer kan kosten?

Wat verwacht je daar precies mee te bereiken?

Al

Outrage
25 augustus 2006, 19:39
Je moet eens even dit topic doorlezen, er staan waarschijnlijk wel handige tips in: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=79142&page=2&pp=10

zoon van Piet
25 augustus 2006, 19:56
kan je je effectproblemen niet oplossen via het doorlussen van de kanalen? zo gebruikte ik vroeger ooit de space echo. links boven inpluggen, links ondersend nnaar de echo, rechtsboven de return. Viola, instant soortement van effectloop!

Di Stefano
26 augustus 2006, 00:27
Ik heb een late JMP. Is volgens mij al praktisch hetzelfde als een JCM 800. Ik heb dus maar twee inputs en niet 4.

Chris Winsemius
26 augustus 2006, 00:39
Ik heb een late JMP. Is volgens mij al praktisch hetzelfde als een JCM 800. Ik heb dus maar twee inputs en niet 4.

Daar werkt de doorlus/"no-budget-parallele-fx-loop-truuk" dus niet op.

'n Fx-loop, hoe goed dan ook, zal altijd je basis-sound aantasten. Dit is natuurlijk volledig uitschakelbaar te maken.
Maar de vintage-waarde kan zeker zakken, beetje afhankelijk v/d kwaliteit en de "tech" die het doet.

Compressor, wah, eq, booster, overdrive voor de amp en andere effecten via 'n seperate line-out constructie naar 'n andere amp/cab toe is "de beste" oplossing maar meer gesjouw en kosten.

De vraag die Al stelde was zeer goed; eigenlijk de hamvraag.

Di Stefano
26 augustus 2006, 11:28
Ik wil reverb en delay effecten kopen maar die klinken langs geen kanten voor de versterker omdat ik mijn overdrive uit mijn versterker haal.

kokeleko
26 augustus 2006, 12:09
Het enigste wat dan rest is een powersoak ( iig iets wat tussen je amp en speaker je gitaar geluid naar signaalnivo brengt ) te gebruiken.
Je tapt het signaal af, voedt daarmee je fx en stuurt het aan met een seperate combo en of eindtrap + box, zet ook hier je fx op 100% wet.

Voordeel: je Marshall blijft origineel.
Nadeel: investering is hoger, plus meer sjouwen :-)

Di Stefano
26 augustus 2006, 18:58
Het enigste wat dan rest is een powersoak ( iig iets wat tussen je amp en speaker je gitaar geluid naar signaalnivo brengt ) te gebruiken.
Je tapt het signaal af, voedt daarmee je fx en stuurt het aan met een seperate combo en of eindtrap + box, zet ook hier je fx op 100% wet.

Voordeel: je Marshall blijft origineel.
Nadeel: investering is hoger, plus meer sjouwen :-)

Een power soak heb ik al, dus nog een extra combo kopen?

kokeleko
26 augustus 2006, 19:37
Tis een mogeijkheid, je Marshall gort droog en uit je combo (of amp+box) je reverb en delaytjes. Wet / dry opstelling dus.