PDA

View Full Version : Squier, zie door de bomen het bos niet meer.



arrie
25 augustus 2006, 08:54
HELLUP!!! :o
Ben op zoek naar een tweedehand squier (om mee te beginnen).
Er zijn zoveel modellen waarvan de 1 beter is als de andere.
Mijn vragen concreet:
Welke modellen (tegen een redelijke prijs) voldoen goed?
Waar herken ik de verschillende types aan (bijv. standard, SP,);hoe weet ik welk type ik in mijn handen heb?

Met vriendelijke groet,



Arjan

G.G.
25 augustus 2006, 08:58
HELLUP!!! :o
Ben op zoek naar een tweedehand squier (om mee te beginnen).
Er zijn zoveel modellen waarvan de 1 beter is als de andere.
Mijn vragen concreet:
Welke modellen (tegen een redelijke prijs) voldoen goed?
Waar herken ik de verschillende types aan (bijv. standard, SP,);hoe weet ik welk type ik in mijn handen heb?

Met vriendelijke groet,



Arjan


Kort door de bocht: Zoek een japanse en hoe ouder hoe beter.

Hector_Tsolodimos
25 augustus 2006, 09:33
oude Squiers zijn iig heel goed
de tegenwoordige..mwa..de deluxe en affinity series zijn redelijk, maar de bullets zijn slecht.. dat zijn dan ook de goedkoopste Squiers

G.G.
25 augustus 2006, 09:50
Zoiets:

http://koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/snaarinstr_gitaren_elektrisch/46545461.html?

of zoiets:

http://koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/snaarinstr_gitaren_elektrisch/44043166.html?return=eJwlyu0KgjAUxvF7EfTj1l5E3ZCwO xklOFx68pzIiu69s%2Fry8PvDE5xy7%2BgOHp2yrStwDNt58hM ROCnnFcZFXMM2E6QQCMWS5P8iYILjnnpVXbCntTSDKs0p8QyNb jN1pv2RmK8ImTuzU3Xd5HhyWNN2Jr%2FmBxfe7nHcuFaMnLqC3 hT%2B8wUcOTHP&df=1&fta=

En deze vind ik helemaal geweldig

http://koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/snaarinstr_gitaren_elektrisch/46768312.html?return=eJwlylEKgzAQRdG9CPqpHaOoE6TYn QQbSDDVwQxoW7r3Ttqfx7nwDAK%2BPV50RGg6zKI1%2B%2By0Y yasqmUju5YPsy9MwRiO5Rqq%2F6UkR9czjFDc48hbribI1S3IT F3dJ9aJzY8sfHlKPIUDtG2X4inRqH5Q6bUcUrsNfpbYopeqCxo h058v5M4xQg%3D%3D&df=1&fta=

arrie
25 augustus 2006, 10:35
Okok!
Jullie hebben me overtuigt.
Maarum, ik heb niet zoveel te makken.
Ben dus toch bang dat ik op zoek moet naar een recente tweedehands.
En waar herken ik de verschillende type's nu aan als ik ze in mijn handen heb?
De luxe, affinity, standard, sp

G.G.
25 augustus 2006, 11:28
Okok!
Jullie hebben me overtuigt.
Maarum, ik heb niet zoveel te makken.
Ben dus toch bang dat ik op zoek moet naar een recente tweedehands.
En waar herken ik de verschillende type's nu aan als ik ze in mijn handen heb?
De luxe, affinity, standard, sp

Waar je de types precies aanherkent durf ik niet te vertellen, daar hou ik me niet zo mee bezig. Meestal koop ik onderdelen en zet hem zelf in elkaar.

maar als je een beperkt budget hebt is dit misschien wel wat (Squiers worden meestal door beginners aangeschaft, en ze worden vaak snel weer te koop aangeboden, misschien kun je dit type nu al vinden op de tweedehandsmarkt)


Tegen de grens van €250 aan, €245


Vandaag bij Feedback snaren gehaald en ff zitten pingelen op een Squire std.
Rosewood fredboard, jaren 70 kop, mooie sunburst, tortoise slagplaat (rood). Stemmechanieken voelden ook redelijk aan.

Op het uiterlijk geen op of aanmerkingen. Ohja.... toch wel. De kleur van de hals is een beetje bleekjes, maar daar zal een beetje zonlicht en veel spelen wel verandering in brengen.

Afwerking vond ik subliem bij het exemplaar dat ik in handen had.

Heb hem alleen onversterkt getest met mijn linker oor op de horn. Wat een klank en sustain voor nog geen €250 (en dat met de dunne snaartjes die erop zaten).

Als je een beginner (of niet) bent en je zoekt voor een leuke prijs een strat, kijk dan zeker eens naar deze.

In de toekomst zou je alleen nog de elementen kunnen vervangen als dat eventueel nodig zou zijn en je hebt een fantastische gitaar.



Ga ik hem kopen? Nee. Zou ik hem kopen als ik een strat zocht en ik had €250 te besteden? Ja, absoluut, zonder twijfel.

Zodra ik er zelf eentje tegenkom op marktplaats ofzo (voor een leuke prijs), koop ik hem denk ik.

guvnor
25 augustus 2006, 16:52
2de hands Squiers zijn moeilijk te vinden...

hey... wat staat hieronder nou?

Nocki
25 augustus 2006, 17:26
ik heb een hele nette te koop staan voor je. uit 1995 en goeg afgesteld.

ik dacht aan 150 euro

Nocki