PDA

View Full Version : Wat te doen met een budget van ong. 700 euro?



tja
1 december 2002, 22:15
Hallo,
Ik speel nu al ong. 8 jaar gitaar en het gaat allemaal wel lekker. Ik speel veel verschillende soorten muziek, maar de laatste tijd toch wel veel Beatles en Oasis e.d. Maar heb nu wel behoefte aan een nieuwe gitaar. Maar welke?¿?
Ik heb in de nieuwe Feedback folder een aantal gitaren uitgezocht, waar ik me zelf wel op zie en hoor spelen: Epiphone ES-335, Stratocaster/Telecaster Mexico en een PRS Santana SE. Nu is mijn vraag, welke gitaar zouden jullie kopen (of juist niet) als jullie mij waren. Ook andere sugesties zijn welkom. Bedankt!

EmgMaster
1 december 2002, 22:33
Ik zou een epi Zakk Wylde signature kopen. Maar ja smaken verschillen

Neals
1 december 2002, 22:42
koop een tweedehands gibson SG

Negative K3 fan
1 december 2002, 22:45
Ik zou dan deze kerstvakantie een vakantie baantje nemen en als ik daarvan mnn loon binnen zou krijgen nog eens 2e hands gaan zoeken :smile:

hoofd
1 december 2002, 22:52
Ik zou in ieder geval geen PRS Santana SE nemen. Iets zegt mij gewoon dat je daarmee genaaid wordt. Verder zou ik als ik jou was rustig rondkijken, verschillende gitaren binnen (en buiten) je budget uitproberen, al het geld op de bank zetten, baantje nemen, beetje door laten sudderen en opeens heb je dan genoeg geld voor een echte gibson ES335 :smile:. Maar kijk vooral ook goed naar alle 2de hands dingen, kunnen soms echt goeie dingen tussen zitten.

Neals
1 december 2002, 22:56
een koreaanse PRS = overpriced

FragDaddy
1 december 2002, 22:56
de PRS en de telecaster spelen beide behoorlijk goed. het ligt een beetje aan wat voor gitaren je al hebt en waar je naar opzoek bent.

als ik jou was zou ik gewoon een dagje bij feedback gaan zitten en alle zooi uitproberen.

Anders Destium
2 december 2002, 00:13
Ik zou gaan voor een Fender Mex strat (of 2e hands USA-strat) als ik jou was, voordeel is dat ze redelijk waardevast zijn en betere kwaliteit tov bijv de PRS Santana SE (gitaar voor paupers die wel PRS willen spelen en meer voor de naam en dus meer voor de naam gaan dan voor de gitaar)...

skabouter
2 december 2002, 00:27
die PRS zou ik niet nemen. die is echt het geld niet waard, inderdaad leuk om te kunnen zeggen dat je een PRS bezit.

maar als ze dan horen dat het een santana SE is lachen ze je vierkant uit !
dan heb je gewoon te veel betaald voor een nep gitaar..........

ik zelf zou voor de EPI 335 gaan. ik ga daar ook voor sparen. ik vind hem wel mooi, en ik was laatst bij een maat met zo`n ding, en het speelt en klinkt echt lekker, hoor.

tis geen gibson, maar aangezien ie maar 525 euro oid is maakt dat niets uit.
een echte ES335 is ruim 2000.

en ik zou geen SG nemen voor the beatles...

vulvasonic
2 december 2002, 00:34
Ook de Beatles gebruikten een SG, dus waarom niet?

tja
2 december 2002, 00:36
ok, de prs valt al af, dat wist ik van te vore eigenlijk ook al, een sg word het ook nooit niet. nu moet ik kiezen tussen een mexicaanse fender of een epiphone...hoe zit het hier met prijs/kwaliteit? die van een epiphone es-335 zal toch erg goed wezen, aangezien Noel Gallagher er meerder heeft en er ook live mee speelt, of zegt dit weinig?

Anders Destium
2 december 2002, 00:54
met een Epi ?!?!
Weet je wat het is, de gitaristen die op
signature Epi's en (van wat ik heb horen zeggen) Ibanezzen spelen spelen op een betere gitaar dan de gitaar die je koopt in de winkel (voor dus teveel geld).

Het nadeel van de Epi is de electronica, voordeel (vind ik) is het design: leuk ding om te zien
Het nadeel van de Mex-strat: wel erg voor de hand liggend (/standaard), voordeel: goede kwaliteit, relatief waardevast

Pickslide
2 december 2002, 00:57
Je speelt al aardig lang dus doorsparen voor een brutere plank lijkt me op zich geen slecht idee.

Maar als je echt voor die prijs uit wil zijn zou ik een Peavey wolfgang halen (De cheap-ass versie) is zo rond de 650E versie klinkt zeer goed en speelt lekker soepel. In het begin vond ik dat ding er niet uit zien maar ben er nu wel een beetje "op gaan vallen" nadat ik em bespeeld heb. Ik denk dat het een leuker gitaartje is dan een Epi LP

Anders Destium
2 december 2002, 01:22
Pickslide heeft gelijk over de Peavey Wolfgang Quilt Top, iedereen die er een heef hier is er erg over te spreken, en ik moet zeggen dat ook het design uitstekend is...

Dude
2 december 2002, 09:28
feedback heeft de coole fender stratocaster jaren 70 serie hangen, die strats met de grote headstock voor rond de 700 euro, mega cool ding. ook hebben ze een jaguar voor 899, als ik jou was maar dat ben ik niet, had ik daar voor doorgespaard

Kjiratsiekoedel
2 december 2002, 09:49
Koop 2e hands, voor 700euro moet je denk ik wel een 2e hands USA strat kunnen vinden.

Een 2e hands mex kost 350/425euro.

moretel
2 december 2002, 09:51
De Peavy lijkt me niet zo geschikt voor de muziek die je speelt, is een echte rock gitaar.

De PRS wordt bij de test op gitaarnet nou niet echt afgekraakt.
De kritiek hier lijkt me erg subjectief, speelt niemand hier op een Santana SE?

tja
2 december 2002, 17:35
mmm, makkelijker word het nog niet echt...
een fender jazzmaster vind ik trouwens ook een mooie gitaar, maar waar zijn al die knopjes voor?
en stel dat ik voor een mexicaanse fender ga (of een 2e hands USA) wat zou ik dan beter kunnen nemen, een strat of een tele (kwalitatief gezien)?

hansoonk
2 december 2002, 20:59
Als je niet echt weet je wilt, koop dan vooral geen nieuwe ... ga lekker achter een tweedehandsje aan. Bevalt het, hou hem! Anders verpats je hem weer en probeer je wat anders. Zo verlies niet veel. Via internet wordt het vrijmakkelijk om gitaren aan te schaffen en voor 700 Euro kun je heel wat kopen. Tip: ik zag een mooie Ibanez Talman op muziek.2dehands.nl. Kijk ook eens op marktplaats.nl of ebay.nl of ebay.de.

Negative K3 fan
2 december 2002, 21:52
Op 2002-12-02 16:35, schreef tja:
mmm, makkelijker word het nog niet echt...
een fender jazzmaster vind ik trouwens ook een mooie gitaar, maar waar zijn al die knopjes voor?

Die jazzmaster heeft iets van twee opties waartussen je kunt schakelen, allemaal ongein wat haast niemand gebruikt en het is ook niet al te veel moeite hem even te hersolderen.

Ic3gl0vE
2 december 2002, 22:40
wie ik ook was ik zou denk ik altijd voor een jackson gaan :smile: