PDA

View Full Version : Jum Jum, Ibanez RG7620



Wormaap
24 augustus 2006, 23:36
Na lang wachten toch eindelijk hier :D
Ibanez RG7620, kleur 'Vampire Kiss' (metallic rood dus)
Foto's enzo komen morgen wel.

Nu eerst een vraag:
Er zit'n Hipshot Tremsetter in, maar na'n dive is't ding nog steeds rete ver van stemming af. De toplock doet't prima, dus het gaat ergens anders mis.
Kan het zijn dat ik die Hipshot nog moet afstellen ofzo, of gaat'n nieuw set snaren al m'n problemen oplossen?
En is die hipshot eigenlijk wel nodig, als ik me niet vergis zit er op de RG7620 'n Lo-Pro Edge, dus misschien kan ik gewoon de oude klauw (zit er ook bij) terugzetten en die hipshot in'n andere gitaar gooien ofzo?

Nickname
25 augustus 2006, 08:30
Eej, alvast gefeliciteerd met je aankoop, ik zou dat ding er gewoon uithalen en er gewoon weer een normale trem van maken. Als je een nieuw setje snaren erop gooit en niet vergeet ze even goed op te rekken horen er geen problemen te zijn met ontstemmen. Het kan een paar dagen duren maar na die tijd is mijn RG1570 absoluut stemvast.

Enne... het is onderhand morgen(vroeg, dat wel)...

FFFOOOTTTOOOOOSSSSSS!!!! :D

Anders Destium
25 augustus 2006, 09:37
Gefeliciteerd ermee!

Het is verstandig om de tremsetter er gewoon uit te halen, nieuwe snaren erop, goed oprekken, aantal keer stemmen en je bent weer helemaal de man ;) Het lijkt er verder op dat de tremsetter inderdaad niet goed staat afgesteld.

Wormaap
25 augustus 2006, 13:30
Dan ga ik d'r vandaag maar's aan sleutelen :D

Overigens mis ik nu nog 1 ding: 7-snaars nummers :D
Het enige waar ik zo snel aan kan denken is de nieuwe Lacuna Coil-CD.

Edit: Foto's ga ik zo ff maken :)

Nickname
25 augustus 2006, 13:35
Dan ga ik d'r vandaag maar's aan sleutelen :D

Overigens mis ik nu nog 1 ding: 7-snaars nummers :D
Het enige waar ik zo snel aan kan denken is de nieuwe Lacuna Coil-CD.

Edit: Foto's ga ik zo ff maken :)

Tsk tsk tsk: luister anders eens wat dream theater, vooral het wat oudere spul is vaak erg leuk 7-string gedoe ;)

Wormaap
25 augustus 2006, 13:39
Dream Theater heb ik al zowat alles van, maar het solo-werk daarin is me helaas toch iets te heftig. Al moeten de riffs op zich wel lukken.
Weet alleen zo snel ff niet welke nummers ookalweer 7-string waren :P

Ibanez RuleZ
25 augustus 2006, 13:47
geloof mij, the mirror kan jij ECHT wel spelen

daarnaast is het meeste van awake wel 7 snarig

Harrald

Nickname
25 augustus 2006, 13:49
Dream Theater heb ik al zowat alles van, maar het solo-werk daarin is me helaas toch iets te heftig. Al moeten de riffs op zich wel lukken.
Weet alleen zo snel ff niet welke nummers ookalweer 7-string waren :P

Ongeveer bijna alles... er is meer 7-string materiaal dan 6-string materiaal. Op de laatste CD is het ietwat meer 6 maar over het algemeen kan je eens luisteren naar albums zoals:

- Images and words
- A change of seasons
- Awake

Dat zijn de wat oudere albums met veel vette 7-string nummers zoals:

- Lie
- A change of seasons
- The mirror
- Metropolis pt.1

Nieuwere albums met 7-string materiaal zijn vooral six degrees of inner turbulence en train of thought

Succes ermee ;)

Wormaap
25 augustus 2006, 14:18
En dan, zoals beloofd:

http://img174.imageshack.us/img174/2701/dsc00129kleinap0.jpg

http://img174.imageshack.us/img174/9057/dsc00127kleinwb4.jpg

Nickname
25 augustus 2006, 14:19
En dan, zoals beloofd:

http://img174.imageshack.us/img174/2701/dsc00129kleinap0.jpg

http://img174.imageshack.us/img174/9057/dsc00127kleinwb4.jpg

Schijt, hier op mijn werk worden die plaatjes geblokkeerd :mad: Zijn er ook fotos via google te vinden in jouw kleur? dat werkt hier namelijk wel :)

Wormaap
25 augustus 2006, 14:24
http://www.jemsite.com/ibanez/rg/rg7620.htm

Vampire Kiss dus (de rode :P)

Nickname
25 augustus 2006, 14:29
http://www.jemsite.com/ibanez/rg/rg7620.htm

Vampire Kiss dus (de rode :P)

Hij is eeh.... vrij rood :D

Nee hij is erg nice! Gefeliciteerd ermee! Is het ook echt die of is het een nieuwe uit de prestige serie? :)

Wormaap
25 augustus 2006, 14:50
Het is echt die, nog van voordat 'Prestige' bestond :)

Nickname
25 augustus 2006, 15:10
Het is echt die, nog van voordat 'Prestige' bestond :)

Gefeliceteerd man, het is echt een mooie! :) Maare, wat mocht ie kosten?

Wormaap
25 augustus 2006, 16:25
Iemand een idee hoe ik een DiMarzio Evolution-7 kan herkennen?
Er zat namelijk een factuur bij van'n Evo-7, maar de verkoper had'm zelf ook 2ehands gekocht, en die factuur zat er bij hem ook bij. Hij heeft dus geen idee wat er voor pickup inzit :P

Laten we het qua prijs houden op 'belachelijk goedkoop' want ik heb echt een vreselijk goede deal gehad :)

Anders Destium
25 augustus 2006, 18:17
Erg mooie kleur!

Je kunt het element controleren aan de code (staat onderop als het goed is op een sticker), als je je snaren vervangt kun je dat gelijk doen. De code staat ook op de site van Dimarzio. Vergeet alleen bij het loshalen van de snaren niet de bierviltjes voor onder de brug!



En bands die 7-snarig spelen:

Hypocrisy, At the Gates, Carcass.

Zino Z
25 augustus 2006, 18:27
Over die bierviltjes, hoe bevestig je die?

Anders Destium
25 augustus 2006, 18:45
Je doet de pook erin en duwt de brug zover mogelijk omhoog. Dan prop je zoveel mogelijk bierviltjes onder de brug. En die klem je door ze zover mogelijk eronder stoppen :) Daarna pook eruit en kun je je snaren gaan vervangen. Het voordeel is dat de brug onder spanning blijft en je niet een voor een de snaren hoeft te doen. Dan kun je gelijk de toets schoonmaken en onderhouden, en zo kan de topicstarter ook makkelijk controleren wat voor elementen hij heeft.

Het is een van mijn standaardtrucjes met floyds!

TMKXL
25 augustus 2006, 22:45
Ongeveer bijna alles... er is meer 7-string materiaal dan 6-string materiaal. Op de laatste CD is het ietwat meer 6 maar over het algemeen kan je eens luisteren naar albums zoals:

- Images and words
- A change of seasons
- Awake

Dat zijn de wat oudere albums met veel vette 7-string nummers zoals:

- Lie
- A change of seasons
- The mirror
- Metropolis pt.1

Nieuwere albums met 7-string materiaal zijn vooral six degrees of inner turbulence en train of thought

Succes ermee ;)

Metropolis part 1 is op een zes-snaar gespeeld.
Op Images & Words zit verder ook geen zeven snarig nummer.
Nummers met 7-snaar:

-Caught In A Web
-The Mirror
-Lie
-A Change Of Seasons
-New Millenium
-Just Let Me Breathe
-The Dance Of Eternity
-The Glass Prison
-This Dying Soul

That's it. Het meeste werk van DT is gewoon 6-snarig. Train Of Thought is grotendeels downtuned in C, m.u.v This Dying Soul. Six Degrees heeft ook maar een 7-snaar nummer, voor de rest is er een baritone nummer, en dat is het. Awake en Falling Into Infinity hebben de meeste zevensnarige nummers. :)

Anders Destium
25 augustus 2006, 23:05
Nog meer bands die met lage B spelen:

Anathema (Silent Enigma), Morbid Angel, Dimmu Borgir (op een paar nummers).

Wormaap
25 augustus 2006, 23:20
Bierviltjes zijn niet nodig, ik heb gewoon de hele brug erafgehaald (doe ik standaard bij'n nieuwe 2ehands-gitaar, nu al helemaal omdat die Tremsetter eruit moet :P)
Vandaag even 2 tremoloveren erbijgehaald, aangezien mijn credo toch echt 'meer is beter' is :D
Alleen hadden de 2 zaken waar ik geweest ben geen 7-snaars setjes, dus ik heb geen snaren momenteel :X Morgen ff 'n setje op de kop tikken.

Edit: Net even gecheckt, er zit dus inderdaad die Evo in (DP704)
Wel stoer, zowel de Tremsetter als de Evo stonden niet in de eBay-ad, en heb ik dus in feite gratis erbijgekregen :D

sir_oinksalot
26 augustus 2006, 09:40
proficiat, heb zelf ook een 7620 staan, en dat is werkelijk de beste gitaar die ik heb en al gehad heb (en ik heb hier o.a. een gibson les paul staan) je kan er ook werkelijk elke kant mee uit met die gitaar, gebruik de coilsplit en je hebt een bijna fender cleane toon

Wormaap
26 augustus 2006, 16:03
Verdomme.
Tremsetter eruit, 5 veren erin, contactpunten bewerkt met goudvet en'n nieuw set snaren (opgerekt)
Krijg dat ding niet stemvast bij tremolo-misbruik :/
Steeds na een diepe dive komt vooral de lage B echt hopeloos ver te laag terug.
Iemand de gouden tip?

idno
27 augustus 2006, 13:40
raar, er zit toch een lo-pro edge in? da's een van de betere floyd kopieen, dus daar zou je geen problemen mee verwachten.

hoe klinkt die Evo eigenlijk in basswood?

Wormaap
27 augustus 2006, 20:37
Die Evo klinkt zeker niet verkeerd, al kan ik'm pas vrijdag op bandvolume checken.
Ook mag de pickup nog wat omhooggeschroeft worden, maar dat gaat niet zo heel simpel bij die bodymount-pickups :P

Verder nog steeds bezig met alle punten over stemmingsinstabiliteit op ibanezrules.com af te lopen.

http://www.ibanezrules.com/tech/setup/tuning_stability.htm

Punt 1 t/m 10 heb ik al gehad, de rest ga ik morgen maar eens rustig aan zitten ofzo.

De Beer
27 augustus 2006, 22:00
volgensmij heeft een dikke(7e) snaar erg veel "oprek" nodig, als ik een nieuwe op mijn gitaar zet ontstemt deze ook veel erger dan de andere zes. En dat is zonder floyd.

Nickname
28 augustus 2006, 08:30
Als je 7e snaar te laag terugkomt betekent alleen maar dat er dus nog rek in zit, die snaar kan best wel wat geweld hebben dus flink goed oprekken, zo weinig mogelijk windings rond de tuning post, toplock vast en dan er nog eens flink aan trekken en dan toplock los en weer stemmen. Veel succes! Het zal vast lukken :)

Anders Destium
28 augustus 2006, 09:30
Zeker als je de hele brug eraf hebt gehaald zal het echt een tijd duren voordat het geheel stemvast is en blijft. Dat kan ook 2 dagen zijn, dat is de ellende van floyds. Maar áls het eenmaal staat dan staat het als een huis!

Wormaap
28 augustus 2006, 11:33
Bij m'n andere Floyd-achtigen kon ik meteen na het terugzetten van de brug weer verderspelen, is de Lo-Pro Edge niet zo lief?
En als ik de lage B rek, zakt'ie niet meer in stemming, dus ik ga ervanuit dat de rek er vrij ver uit is.

Zometeen toch nog maar wat verder rekken, en anders de brug nog maar's eraf en kijken of de messen / studs wel goed zijn, volgens ibanezrules.com zijn d'r in de tijd waar deze uitkomt ('99) wat problemen geweest met de kwaliteit van de messen en de studs.
Heb'm nu na een duik gestemd, en nu kan ik vrij duiken zonder problemen. Na een pullup moet ik echter eerst duiken voordat'ie weer goed is.

Anders Destium
28 augustus 2006, 11:40
Het zou kunnen dat je knife edges bot zijn, maar dan zou je bij al je snaren problemen moeten hebben en niet alleen bij de B. Het kan ook zijn dat de veren niet meer super zijn.

Nickname
28 augustus 2006, 11:42
Het zou kunnen dat je knife edges bot zijn, maar dan zou je bij al je snaren problemen moeten hebben en niet alleen bij de B. Het kan ook zijn dat de veren niet meer super zijn.

Het zou inderdaad kunnen dat de veren niet geweldig meer werken, wel vind ik het heel vreemd dat je dit alleen met je B snaar hebt.. Al eens een ander snaartje geprobeerd?

Wormaap
28 augustus 2006, 11:43
De lage B is het ergst, en enorm merkbaar. Daarna ben ik eigenlijk opgehouden met kijken omdat dat al onbruikbaar triest was.
De veren lijken op gevoel in orde (heb d'r ook nog 2 extra ingezet, echte mannen gebruiken 5 veren :D Met de 3 veren die erinzaten was het probleem er ook al)
Knife edges en de vorm van de studs ga ik vanmiddag eens naar kijken.
Dan ga ik ook maar meteen het kopervet dat ik ertussen heb gesmeerd erafhalen. Misschien dat ik nog wat van het vet dat bij m'n Kahler zat erinsmeer, dat maakte van de 98% return van de Kahler een 100% :)

Edit: Het was met de set snaren die eropzat, en nu met een nieuwe D'Addario set ook.

Edit2: Sommige snaren komen te hoog terug van een pullup, sommige te laag.
Na extreem gewelddadig op en neer gaan is alles van stemming af :X

Nickname
28 augustus 2006, 11:58
Toch erg merkwaardig, dat andere snaren andere dingen doen... is het niet zo dat de brug ietwat scheef op de studs staat en dus wat wiebelt of verschuift? Dit is echt de eerste keer dat ik iemand hoor over zoveel problemen met die brug (of überhaupt met die brug). Laat anders je gitaar eens nakijken door een goeie gitaar-tech. :confused:

Wormaap
28 augustus 2006, 12:31
Brug d'r weer af: Aan de B-kant is het mes te dik, de studs zijn wel van de 'scherpere' soort, maar zijn voor de rest in orde.

Een goeie gitaar-tech is mijn laatste optie, dat betekent hier in de buurt namelijk m'n gitaar 2 weken kwijt zijn :/

Nickname
28 augustus 2006, 12:35
Mes te dik? maargoed, 2 weken kwijt of praktisch onbespeelbaar... :satisfie:

Wormaap
28 augustus 2006, 12:40
http://www.ibanezrules.com/tech/setup/sharpening.htm <-- mes te dik :P

Voordat ik'm wegbreng wil ik eerst thuis alles eraan gedaan hebben wat ik kan, daarna breng ik'm pas weg.

Wormaap
28 augustus 2006, 13:33
Dammit!

Zelfs na het ietsjes bijvijlen van't mes blijft dat ding zo stemvast als'n aardappel :/ Zit gewoon vrijwel precies een halve noot verschil tussen de toon na een duik en na een pullup.

Morgen gaat'ie naar de tech, in de hoop dat die er wél wat mee kan >_<

Nickname
28 augustus 2006, 13:48
Dit is wel flink balen, heeft de vorige eigenaar veel gebruik gemaakt van de trem?

Wormaap
28 augustus 2006, 14:08
Valt volgens mij wel mee.
Volgens mij snapte de vorige eigenaar er sowieso weinig van, gezien de slecht afgestelde Tremsetter die erinzat :P
Nja, misschien dat'n tech er iets mee kan :)

Nickname
28 augustus 2006, 14:22
Ik hoop het voor je want zo heb je ook geen lol aan je RG....