PDA

View Full Version : Keuze Telecaster



dieter_dc
24 augustus 2006, 21:33
Yoo de mannen en vrouwen,

Ik was een aan het rondkijken voor een electrische gitaar (ben nu aant leren op een akoestische) en mijn ogen zijn gevallen op deze typetjes:

1) G&L Tribute ASAT Classic Standard (uit Korea, met Am. electronics en pickups)

http://www.muziekhandeljoosten.nl/i...arget=d470.html

2) Fame Telli (handgebouwd in Polen, schaller onderdelen)

http://www.fame-guitars.com/

(zie bij guitars-telli)

3) De fender telecaster standard MiM

http://www.muziekhandeljoosten.nl/i...arget=d324.html
(7e gitaar van vanboven)

Alle 3 gaan ze voor ongeveer € 400.

Waar moet ik vooral op letten? Goed kwaliteit houten body zodat die later eventueel kan upgegrade worden zonder een andere gitaar te moeten kopen?

Afwerking?

Kwaliteit elementen?

Er is wat veel, vooral voor iemand die zijn eerste gitaar zoekt en er niks van kent. Ik wil ook wel gaan luisteren in een winkel,maar ik kan maar net een tele van een strat onderscheiden (en ik vind tele strakker!)

Vooral de G&L interesseert me, omdat die goede kritieken krijgt en ontworpen is door Leo Fendern die zal er wel iets van kennen zeker?

Allez bon soit, om af te sluiten zal ik nog zeggen wa voor een sound ik goe vind, dan kan je me mss op een fout in keuze wijzen: The subways, block party, the killers (nieuw nummer is de bom) en muse. Groepen die op tijd en stond al eens uit kunnen halen dus, maar ook melodisch verantwoord zijn.

Allez, greetz, en merci om te antwoorden...

blademan
25 augustus 2006, 00:05
als je een Tele te gek vindt moet je de Blade Delta Standard toch ook niet vergeten. Ook een lekker gitaartje

http://www.kelvindeltamusic.com/images/products/BladeDeltaBlackSize.jpg

polysix
25 augustus 2006, 00:23
Ik zal voor de fender gaan, vorige week heb ik de mijne aan geschaft en ik ben meer dan tevreden. Je hebt zo een prima tele met de look van een echte. Maar er zitten ook een stel rotte appels tussen de Mexicanen van Fender, test er dus meerdere uit voor dat je de aanschaf maakt.

Pun
25 augustus 2006, 02:08
Probeer de London City Comet eens een keer.

Heb er vanmiddag op gespeeld (wel een rechtshandige, en ik ben links, dus spelen ging niet super makkelijk, maar dat was te verwachten), en hij klonk ook echt goed, en zag er ook netjes afgewerkt uit.
Voor 200 - 250 heb je er eentje, heb je nog mooi wat geld over voor de versterker, een Roland cubeje of zo, en je hebt een leuke starters set.

Ik weet dat ik nu wou dat ik begonnen was met een LC Comet ipv. een Stagg Strat, dan had ik tenminste nog een goede back-up gitaar gehad, nu moet ik weer 225 euro extra over de toonbank gooien voor een leuke back-up :)

Hector_Tsolodimos
25 augustus 2006, 09:37
als je een Tele te gek vindt moet je de Blade Delta Standard toch ook niet vergeten. Ook een lekker gitaartje

http://www.kelvindeltamusic.com/images/products/BladeDeltaBlackSize.jpg
a
alleen jammer van de kop..
btw..alleen de 2e. link doet het bij mij..die van Fame

Aimé
25 augustus 2006, 10:34
als je een Tele te gek vindt moet je de Blade Delta Standard toch ook niet vergeten. Ook een lekker gitaartje

http://www.kelvindeltamusic.com/images/products/BladeDeltaBlackSize.jpg


Mmm, das echt de enige gitaar die je aanraadt hier hé? ;)

Parasite
25 augustus 2006, 10:55
tsja als je er van overtuigd bent dat dat HET is waarom niet he?

iwamoto
25 augustus 2006, 11:00
ffe snel hijacken, zo'n fame tele is 400, zou ie beter zijn als richwood? ja, ik ga m nog wel testen, maar ik denk, mischien kan ik me de moeite besparen :p

blademan
25 augustus 2006, 12:03
Mmm, das echt de enige gitaar die je aanraadt hier hé? ;)


daar lijkt me helemaal niks mis mee toch, ik hoef er toch geen 10 op te noemen? Alhoewel ik ook andere gitaren aanprijs ....

dieter_dc
26 augustus 2006, 14:12
Zoals ik al zei zie ik di g&l het meest zitten, maar niemand schijnt deze gitaar te kennen, ook al komt ie uit de Leo Fender stal. Je zou toch verwachten dat deze gitaren de moeite zijn, en dat ze voor die prijs iets bekender zouden zijn. Misschien daarom dat ik eerst iemand zijn mening erover zou willen horen. Mss is ie niet beter dan een LC...

sinneD
26 augustus 2006, 14:19
G&L is in algemeen goed spul
zeker doordat op de budget series gewoon de usa pickups zitten enz.

Sep.
26 augustus 2006, 14:20
Probeer de London City Comet eens een keer.

Heb er vanmiddag op gespeeld (wel een rechtshandige, en ik ben links, dus spelen ging niet super makkelijk, maar dat was te verwachten), en hij klonk ook echt goed, en zag er ook netjes afgewerkt uit.
Voor 200 - 250 heb je er eentje, heb je nog mooi wat geld over voor de versterker, een Roland cubeje of zo, en je hebt een leuke starters set.

Ik weet dat ik nu wou dat ik begonnen was met een LC Comet ipv. een Stagg Strat, dan had ik tenminste nog een goede back-up gitaar gehad, nu moet ik weer 225 euro extra over de toonbank gooien voor een leuke back-up :)

waar vind je die linkshandige london city comet? En prijskaartje?

Hector_Tsolodimos
26 augustus 2006, 14:25
waar vind je die linkshandige london city comet? En prijskaartje?
geen flouw idee..ik geloof ook niet dat ze die maken..zover ik weet..
ze zijn iig heel leuk! ik heb er ook een! Misschien een LC tele a la Hendrix?....

sunday violence
26 augustus 2006, 14:36
japanse tele's (fender) zijn erg goed, voor de linkshandige onder ons, bij feedback rotterdam hangt een heeeeele vette blonde tele, voor 750, als ik het geld had dan wist ik t wel..

Eko
26 augustus 2006, 15:49
Het klinkt afgezaagd, maar probeer er een paar. Ik weet wel dat je niet echt ervaren bent, maar de halzen verschillen per merk. Het ene model ligt je misschien veel beter dan de andere. Dat zou eerder de doorslag moeten geven. Een gitaar die iedereen aanprijst maar waar jij niet op kunt spelen biedt niet echt voordelen.
Kies wat je zelf die prettigste vindt. Daar blijf je waarschijnlijk ook het langste op spelen.

dieter_dc
26 augustus 2006, 20:52
Dat is waarschijnlijk de meest constructieve oplossing. Maar weten waarbinnen je moet zoeken is ook al handig hé. Eerst wa pointers en dan gaan testen, is mss nog beter.
Ikzelf heb besloten om eerst nog een tijdje voort te doen op een klassieke, die ik geleend heb, kwestie van te zien of ik er de tijd insteek die nodig is om gitaar te spelen. Als dat zo is, ga ik ofwel voor de MiM telecaster of de L&G Tribute ASAT.

En ondertussen nog wa rondloeren voor eventuele goeie deals, dat kan ook helpen om de beginnersprijs te drukken :)

Greetz.

Pun
27 augustus 2006, 04:31
waar vind je die linkshandige london city comet? En prijskaartje?

In een review die ik gelezen heb op internet (als je zoekt op London City Comet met google, dan is het een van de eerste links), staat dat hij linkshandig verkrijgbaar is.
Ik heb in ieder geval bij Klomp Muziek (in Den Bosch) de vraag neer gelegd of zij hem linkshandig kunnen bestellen. Ze nemen volgende week contact op met de leverancier en dan hoor ik het wel, ik zal dan ook gelijk naar de prijs vragen.
En als hij niets linkshandig te krijgen is, is een tele ook nog aardig goed op z'n kop te spelen, beter dan een Strat in ieder geval, naar mijn beperkte ervaring met een rechtshandig LC Comet. Kabel zit niet in de weg en zo, en hij is ook een stuk gebalanceerder dan een Strat op z'n kop. Dus dan ga ik gewoon voor een rechtse.