PDA

View Full Version : Waar op te letten bij aanschaf van een epihone



Sonny
24 augustus 2006, 21:03
Beste gitaarverslaafden,

Kunnen jullie mij vertellen waar ik op moet letten bij de aanschaf van een Epiphone les paul standard?

En is hier goed blues op te spelen?

Ik hoor jullie,

Sonny

The Underdog
24 augustus 2006, 21:42
Let vooral op de nek: dode frets, afwerking,... en vooral voor jezelf: speelgemak!

hendrix_appendix
24 augustus 2006, 22:42
Of het een Tsechische is, dat zijn de beste. Ik geloof dat in China de minst goede epi's gemaakt worden.

Sonny
24 augustus 2006, 22:50
Thankz maar wat zijn dode frets?

Sonny
24 augustus 2006, 22:51
Let vooral op de nek: dode frets, afwerking,... en vooral voor jezelf: speelgemak!


Thankz maar wat zijn dode frets?

Chris Winsemius
24 augustus 2006, 22:52
Of het een Tsechische is, dat zijn de beste. Ik geloof dat in China de minst goede epi's gemaakt worden.

Of er niet per ongeluk Gibson op staat :)

The Underdog
24 augustus 2006, 22:56
Thankz maar wat zijn dode frets?
Sommige gitaren hebben vaak frets die te hoog zijn, waardoor de fret ervoor slecht klinkt en/of dezelfde toonhoogte hebben als de fret erna. Alle snaren op alle posities checken dus!
En het maakt niet uit of je gitaar in China, Korea of ergens anders gebouwd is. Volgens veel mensen zijn chinese epi's even goed als koreaanse. Belangrijk is dat hij vlot speelt en goed klinkt.

Morpheus
24 augustus 2006, 23:14
waarop letten bij aanschaf epihone?

letten dat er geen epihone op staat maar epiPhone, lijkt mij....

en wat is dat voor debiele vraag overigens. je let bij epi op dezelfde dingen als bij gibson, als bij fender, squier, etc etc etc. beetje logisch verstand gebruiken.


vooral dus hoe de gitaar onversterkt klinkt. let daar heel goed op. zoals Edward van Halen ooit zei, als een gitaar onversterkt goed klinkt, klinkt ie versterkt ook goed.

tattoeer dat op je arm!!

}{Metalmaster}{
24 augustus 2006, 23:23
aah Van Halen:p Eddie van halen is de achteroom van een vriend van me:p hij is al is mee gereist met de zwarte hummerlimo:p

Maareh..
Tja gewoon waar ik meestal op let.. Speelt hij niet te stroef, scheuren bij de nek want dat kan heel soms nog is gebeuren, stemmechanieken EN NIET TE VERGETEN!! de klank:)

Gear Slut
25 augustus 2006, 00:18
Bij instrumenten in deze prijsklasse zijn de volume en toonpots vaak van slechte makelij zodat je ze volopen moet zetten voor een goed geluid en je er verder niks mee kan doen. Die zal je dus willen vervangen.
Gitarist heeft 'm nog niet zolang geleden besproken (kweenie welk nummer maar stuur ze een mailtje (info@gitarist.nl) en ze helpen je vast wel verder, b.v. nabestellen van het betreffende nummer.
Wat ik nog weet uit die recensie was dat de hals pu nogal bass heavy was en die ervaring had ik ook met mijn epi lp. dat euvel heb ik opgelost door er een Seymour Duncun '59 neck in te laten zetten.
Let ook op lakfoutjes. Er is prima bleus op te spelen; ik doe zelf niet anders.
Veel plezier bij het shoppen.

majortomtogroundcontrol
25 augustus 2006, 12:14
let ook op de switch die van epiphone laten het nogal snel afweten, maar dat is dan als je een tweede handse koopt ik heb in mijn sheraton nu een gibson switch staan, en nooit meer problemen mee gehad

Kim Wilson
25 augustus 2006, 12:19
let ook op de switch die van epiphone laten het nogal snel afweten, maar dat is dan als je een tweede handse koopt ik heb in mijn sheraton nu een gibson switch staan, en nooit meer problemen mee gehad
Dat is wel het minste waar je op moet letten. Als dat ding al slecht is, heb je voor €5 weer een nieuwe. Daar hoef je hem niet om te laten staan.

Belangrijk is of de constructie goed is, en of ie lekker klinkt zonder versterker. En natuurlijk hoe die aanvoelt. Je moet er wel fijn op kunnen spelen. Elektronica zul je uiteindelijk toch wel gaan vervangen, evenals tuners, topkam en de brug. Waar je dus op moet letten is de basis, het hout dus.

glacius
25 augustus 2006, 12:27
epiphone test je zonder versterker. als hij dan goed klinkt dan heb je een goeie .. die elementen kun je toch wel vervangen

renier
25 augustus 2006, 13:00
waarop letten bij aanschaf epihone?

vooral dus hoe de gitaar onversterkt klinkt. let daar heel goed op. zoals Edward van Halen ooit zei, als een gitaar onversterkt goed klinkt, klinkt ie versterkt ook goed.

tattoeer dat op je arm!!

eddie kan mij nog meer vertellen. ik speel een electrische gitaar over het algemeen versterkt. als hij versterkt goed klinkt, interesseert het me geen zak hoe hij onversterkt klinkt.

Kim Wilson
25 augustus 2006, 13:04
Nee dus. Het karakter van de gitaar hoor je enkel door hem onversterkt te bespelen. Als hij onversterkt dood klinkt, kun je er versterkers aan hangen wat je wil, maar hij blijft dood klinken.

Als een gitaar onversterkt goed klinkt, maar versterkt dood, weet je dat het aan de elementen ligt. En daar is wel wat aan te doen.

Sonny
25 augustus 2006, 13:36
waarop letten bij aanschaf epihone?

letten dat er geen epihone op staat maar epiPhone, lijkt mij....

en wat is dat voor debiele vraag overigens. je let bij epi op dezelfde dingen als bij gibson, als bij fender, squier, etc etc etc. beetje logisch verstand gebruiken.


vooral dus hoe de gitaar onversterkt klinkt. let daar heel goed op. zoals Edward van Halen ooit zei, als een gitaar onversterkt goed klinkt, klinkt ie versterkt ook goed.

tattoeer dat op je arm!!

Ten eerste is het geen debiele vraag Morpheus omdat ik nog maar een beginner ben en ten tweede een schrijf foutje is snel gemaakt hoor!
Maar als je in het vervolg alleen maar bijdehand kan doen, blijf je maar bij mijn topics weg. Wijsneus!!!

Nils Veen
28 augustus 2006, 19:07
lekker gitaartje voor blues. De aanslagen galmen lekker door in de body