PDA

View Full Version : Wat doe ik fout?



ibbie
24 augustus 2006, 19:15
Mijn S.D. sh-6 is net binnen gekomen en ik ben gelijk begonnen hem in te bouwen in mijn Ibanez GSA, maar... Ik heb gewoon de draadjes zoals ze waren op de oude humbucker losgemaakt en de nieuwe aangesloten, dus de witte en de rode die op de switch zitten, heb ik eraf gehaald en de nieuwe rode en witte erop vast gesoldeerd, en het grijze draadje naar de potmeter toe.. Maar hij doet niets, als ik hem aansluit op de versterker krijg je een raar soort cleane sound als je de versterker op distortion hebt staan, met clean hoor je niets. Wat doe ik fout? Ik hou dus nog een zwarte en een groene snoer over, die voglens mij voor coilsplitting zijn.

bert k
24 augustus 2006, 19:22
Ga maar ff naar de SD site. Je hebt de kleuren verkeerd. Groen is aarde, zwart is signaal, en rood en wit zijn om te splitten. (als je die samen soldeert heb je dus een humbucker)

lcvanderhelm
24 augustus 2006, 19:23
Als deze inderdaad voor coilsplitting zijn ,zal je deze dus aan mekaar moeten solderen.

ibbie
24 augustus 2006, 19:24
waar moeten die rode en witte dan samen aan vast? of nergens aan? gewoon los aan elkaar?

bert k
24 augustus 2006, 19:32
Rood en wit aan elkaar solderen, en dan een stukje tape erom, tegen de kortsluiting.
Dan hou je zwart, groen en een kale metaaldraad over. Die kale metaaldraad is ook aarde, die kan samen met groen.

The Underdog
24 augustus 2006, 19:36
Kijk eens hier: http://www.guitarelectronics.com/category/wiringresources.11pickupcolorcodes/

ibbie
24 augustus 2006, 21:12
bert en de rest, ik hou van jullie. het is gelukt en een TOP sound!

glacius
25 augustus 2006, 11:09
bert en de rest, ik hou van jullie. !

echte liefde

Nickname
25 augustus 2006, 11:35
Ahh wat lief :satisfie:

Wat ik me afvraag, hoe klinkt je GSA nu, ik heb eergisteren een Ibanez V8 humbucker in lijn GSA gezet en hij klinkt nu zeker ook veel beter. Meer sustain en wat minder schel :)